חול המועד פסח מסמן את תחילת עונת הטיולים. אם אתם בצפון או בדרום עם המשפחה ויש לכם זמן לריצת שטח חווייתית, אספנו עבורכם כמה המלצות כולל תאור מסלול ואפשרות הורדת מסלול לשעונים

מסלולים בצפון

המסלול הראשון הוא במרחק ביניים: כ-15 ק"מ זורמים בסינגל חניתה החדש במסלול מעגלי ירוק ויפה. נקודת ההתחלה של המסלול היא באזור היישוב שלומי והמסלול ייקח לכם בין שעה וחצי לשעתיים. כל הפרטים על המסלול בקישור הנ"ל.

אם יש לכם יותר זמן ואתם מחפשים מסלול קצת יותר ארוך עם יותר טיפוס, אנחנו ממליצים על סובב שפר-עין אל אסד. אורכו של מסלול זה 25 ק"מ עם 800 מטר טיפוס מצטבר. המסלול הוא מעגלי והוא יוצא מהיישוב מורן שבגליל. בין השאר הוא עובר בסמוך לפרוד ושפר ומטפס על הר הלל והר שמאי.

אם אתם נמצאים באזור הכנרת, אתם מוזמנים לנסות את אחד המסלולים היפים באזור: מגינוסר לארבל וחזרה. מדובר במסלול שאורכו כ-15 קילומטרים עם טיפוס מצטבר של 450 מטרים. היציאה היא מגינוסר ובשיא הטיפוס תקבלו תצפית מרהיבה ומשתלמת במיוחד על הכנרת.

מסלולים בדרום 

נתחיל בנקודה הדרומית ביותר – אילת. באזור אילת יש המון אופציות לריצות שטח, אנחנו בחרנו עבורכם את נחל נטפים. מדובר במסלול הלוך-ושוב של כ-20 ק"מ בעל תוואי סלעי. רוב המסלול הוא בתוך הנחל והוא מגיע עד לגיא אבוד, אז נשוב על עקבותינו עד לנקודת ההתחלה.

המסלול הבא יוצא ממדרשת בן גוריון ומגיע לחוד עקב ועין עקב. מדובר במסלול מעגלי של 19 ק"מ עם כמעט 600 מטר טיפוס מצטבר. המסלול עובר בתוואי של שבילי ג'יפים, סינגלים ושבילים רחבים. חובה להתעדכן מבעוד מועד לגבי שיטפונות באזור.

ההמלצה האחרונה שלנו היא על מסלול קצת יותר ארוך שעובר בנחל צופר ונחל עשוש. מדובר במסלול של כ-35 קילומטרים עם טיפוס של כ- 360 מטרים בלבד. זהו מסלול יפהפה שיחשוף בפניכם את המדבר הפראי על שלל גווניו וחיות הבר שבו. חובה להתעדכן לגבי אפשרות של שטפונות באזור טרם יציאתכם, וכן להצטייד מבעוד מועד במספיק מים ומזון לריצה ממושכת.

מחפשים מסלולים נוספים? כאן תמצאו עוד מסלולים בכל חלקי הארץ ובדרגות קושי שונות.

מוזמנים לשתף עם חברים. נתראה בשבילים.

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.