אם אתם לא מפחדים מאתגרים ורוצים להיות חלק מנוף ציורי מדהים, ה-Eiger Ultra Trail בשוויץ הוא מרוץ שישאיר בכם חותם. גדי סולומון רץ במקצה 51 ק"מ וחזר עם חיוך שקשה להסיר

 

אתר המרוץ: Eiger Ultra Trail. המרוץ הוא חלק מסדרת המרוצים של ULTRA TRAIL WORLD TOUR.


מקצים

101 ק"מ – 6,700 מטר טיפוס, 26 שעות קאטאוף, מעניק 5 נקודות ITRA. הרשמה מוקדמת: 175 פרנק שוויצרי, הרשמה מאוחרת 195 פרנק. מוגבל לעד 600 רצים.

51 ק"מ – 3,100 מטר טיפוס, 14 שעות קאטאוף, מעניק 3 נקודות ITRA. הרשמה מוקדמת: 105 פרנק שוויצרי, הרשמה מאוחרת 125 פרנק. יש מקצה נוסף של 51 ק"מ לזוגות, שבו זוג רץ יחד את כל המסלול. מוגבל לעד 800 רצים.

35 ק"מ – 2,500 מטר טיפוס, 9:45 שעות קאטאוף. מעניק 2 נקודות ITRA. הרשמה: 90 פרנק שוויצרי. מוגבל ל-450 רצים.

16 ק"מ – 960 מטר טיפוס, 4 שעות קאטאוף. מעניק נקודה אחת ITRA. הרשמה: 45 פרנק שוויצרי, מוגבל ל-700 רצים.

בשנה הבאה (2018) ככל הנראה ייפתח מקצה וורטיקלי – כדאי להתעדכן באתר.

הרשמה

ההרשמה למקצים השונים של 2018 תיפתח ב-31/10/17 בשעה 10:00 בבוקר. תאריך המרוץ 13-15/7/18.

לוגיסטיקה

בעיירה גרינדלוואלד (Grindelwald), ממנה מוזנק המרוץ, יש הרבה אופציות לינה, ובתי מלון ברמות שונות. אם אתם נרשמים למרוץ כדאי להזמין מראש מקום – הביקוש גובר ככל שמתקרב המרוץ. יש אפשרויות ללון באינטרלאקן הסמוכה – פחות מומלץ אם אתם רוצים להישאר קרובים לזינוק ולמרכז העניינים.

יום לפני המרוץ נערכת חלוקת המספרים והערכות, אליה תצטרכו להגיע עם ציוד המרוץ, אותו יבדקו בקפידה עד אחרון הפרטים. כדאי לוודא מראש שיש לכם את כל מה שברשימת ציוד החובה.
כל העיירה לובשת אווירת חג לרגל המרוץ. החנויות מציעות לרצים שזקוקים להשלמות אחרונות את מיטב הציוד, האקספו גדוש דוכנים של חברות ציוד ריצה ואוכל, כשברקע תפאורה מדהימה של ההרים אותם תטפסו ביום שלמחרת.

יום המרוץ

המרוץ למרחק 51 ק"מ מוזנק בשתי הזנקות – 6:45 ו-7:00, לפי מה שסימנתם בתהליך הרישום שיהיה זמן הסיום המשוער שלכם. המירוץ יוצא ממרכז גרינדלוואלד, שם נמצא גם האקספו וזה גם האזור בו מתבצעת חלוקת המספרים יום קודם לכן. המסלול הוא מעגלי ולכן שער הזינוק והסיום באותו מקום.

על התובנות והמסקנות שלי מהמרוץ קראתם פה, ואם לא, כדאי להיכנס ולהתרשם. המרוץ מסומן בצורה טובה מאד לכל אורכו אם באמצעות סרטים או סימונים זוהרים על סלעים ועצים. בקטעים בהם יש מפגש עם מסלול של מקצה אחר, עמדו מכוונים ודאגו להפנות את האנשים למקום הנכון.

תחנות רענון\הזנה – לאורך המסלול יש 6 תחנות הזנה (בנוסף לנקודת הסיום). את התחנות מאיישים מתנדבים אדיבים ששמחים לקחת את הפלאסקים שלכם ולמלא אותם במים בזמן שאתם מתדלקים קצת מלוחים. הם יציעו לכם קולה או איזוטוני ומנת עידוד לדרך. ברוב התחנות מלבד מה שציינתי היו תפוזים, אבטיחים, בוטנים, פרינגלס, גבינות, בננות ועוד.

סיפור המרוץ

בבוקר המרוץ הגעתי לנקודת הזינוק, התארגנות קלה ויוצאים לדרך. בתחילת המסלול רצים על דרכים סלולות כדי לצאת מגרינדלוואלד ומתחברים לסינגל מפותל במגמת עלייה, איתו נמשיך עד הק"מ ה-5. את כל הדרך הזאת תעשו בתור של רצים שעושים דרכם במעלה הסינגל מבלי שיש לכם מקום להתקדם. סבלנות זה ייפתח בהמשך.

ממשיכים במגמת עלייה עד לק"מ 8 שם מחכה לכם תחנת ריענון קטנה. אחריה תמשיכו לטפס, הפעם בדרך רחבה ונוחה עד לק"מ 11 שם מחכה לכם אחת מהצגות הנוף המרהיבות ביותר שתראו, בתחנה שנקראת First. ההגעה לתחנה היא דרך מרפסת הצמודה לצלע ההר כשמימינכם (ומתחתיכם) שטיח ירוק לבן של הרים ופסגות כפי שאפשר לראות בסרטון.

מ-First ממשיכים במגמת טיפוס (כל החלק הראשון של המרוץ הוא טיפוס אחד גדול), ואחריה ירידה גדולה לתחנת הזנה שנמצאת בתוך אסם ויש בה מכל טוב. ביציאה מהתחנה ניצב שלט ועליו כתוב שהתחנה הבאה רק בעוד שלושה ק"מ. אלה היו שלושת הקילומטרים הארוכים בחיי – שעה של טיפוס סזיפי בשיפוע לא הגיוני, תוך מעבר מדרגות סלע ופיתולים – שעה שהיא תמצית ההתמודדות עם קושי ובסופה הפיק של הטרייל הזה: התחנה בפסגת Faulhorn. לא יכול לספר על נוף מדהים שראיתי שם כי בדיוק ענן התיישב על ההר כשהגעתי. הפסגה בגובה 2,600 מטר, וקצת לפני שהגעתי אליה כבר התחלתי להרגיש סחרחורת קלה. מראש החלטתי שבמקרה כזה אני אעזוב את ההר כמה שיותר מהר, וכך עשיתי.

מכאן אני מתחיל במגמת ירידה, אבל לא מהסוג שאתה פותח מנועים וטס אלא יותר מהסוג של "מי לעזאזל גרס את ההר הזה לפתיתי סלע?" – בקיצור, טכני, מאתגר ואיטי בהרבה מהתכנון. בשלב מסויים מהקילומטר ה-30 נכנסים לתוואי של עליות וירידות לסרוגין עד לתחנת Schynige Platte בק"מ 35 שבה אני מתדלק קולה ופרינגלס וממשיך הלאה בירידות חדות.

המסלול שוב הופך לסינגל – הפעם בתוך יער בתוואי של מדרגות שורש וסלעים. כשיוצאים מהיער המסלול נפתח, הוא כבר לא טכני ואפשר לרוץ חופשי בירידות עד התחנה האחרונה במסלול Burglauenen בק"מ 45.

מכאן רצים על דרך סלולה במגמת עלייה קלה, וכשנכנסים לעיירה מחכה לכם עוד עלייה אחת אחרונה, אבל כזאת שתזכרו עוד הרבה זמן. מסוף העלייה אתם ברחוב הראשי של העיירה ומשם לקו הסיום.

סיכום

Eiger Ultra Trail הוא מרוץ מאורגן ומתוקתק להפליא כמו שרק השווצרים יודעים לעשות. החל בתהליך הרישום ועד אחרי שתחצו את קו הסיום – נראה שדאגו לכל הפרטים הקטנים במקצועיות רבה. הוא מסומן כהלכה, ובעל תוואי מאד מאתגר, ולהיות חלק מהנופים האלה זה חלום של כל רץ. האווירה הכללית נותנת לכם מעטפת חווייתית בלתי רגילה, ולכן אני ממליץ מאד על המרוץ הזה – הוא ישאיר בכם חותם לזמן רב.

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.