בעוד כשבוע ייערך מרוץ ההרים הראשון בישראל – היירוס אולטרה מרתון HUM. המרוץ שיעבור בהרי ירושלים מבטיח למשתתפיו חווית ריצה בסטנדרטים של חו"ל ובתנאי שטח שטרם היו במרוץ רשמי בישראל

בעוד שבוע יתייצבו כ-800 רצות ורצים על קו הזינוק של מרוץ היירוס אולטרה מרתון HUM. המרוץ שיוזנק בפעם הראשונה השנה עושה סוג של היסטוריה, אם תרצו, בנוף מרוצי השטח בישראל. נכון, היו מרוצי שטח גם לפניו, אבל מדובר בפעם הראשונה שנערך בישראל מרוץ הרים אמיתי (ה-JMUT היה בלון ניסוי מוצלח אך לא היה מרוץ רשמי) עם מדידת זמנים, קאטאופים ברורים, מרחקי אולטרה עם טיפוס מצטבר מכובד ומסלול מגוון, ממש כפי שקורה מעבר לים.

בהיירוס יש כמה מקצים שמאפשרים לכל סוגי הרצים לקחת חלק בחווית השטח, החל ממקצים של 12 ק"מ ו-21 ק"מ, שההרשמה אליהם עדיין פתוחה נכון לכתיבת שורות אלה, וכלה במקצי אולטרה 50 ק"מ ו-80 ק"מ.

המרחקים הקצרים יותר פונים לרצי שטח שאוהבים אתגרים ומהירות, וכן לאלה שרוצים לקבל טעימה מחווית שטח אחרת וממסלול הרים אמיתי שהוא לא רק שביל לבן. מקצי האולטרה פונים לרצים מנוסים יותר שצברו נסיון בריצות הרים, וגם לכאלה שזאת בשבילם תהיה טבילת אש.

לא רק הרצים שנרשמו להיירוס מתרגשים לקראת המרוץ, מתברר שגם המארגנים. "אנחנו מאוד מתרגשים. השקענו במרוץ את הנשמה בשנה האחרונה, הכל כדי שיהיה אירוע ריצת שטח ברמה הגבוהה בישראל. עכשיו נשאר לנו רק להסתכל ולהתבאס שגם אנחנו לא יכולים לרוץ", אמר לנו אחד מהם.

מקצה 80 ק"מ 

זינוק: 22:00
טיפוס מצטבר: 3,100 מטר
קאטאוף כללי: 16 שעות
דרגת קושי: גבוהה (מיועד לרצים מנוסים)

כמי שבילה בחצי השנה האחרונה לא מעט על מקטעי מקצה ה-80 ק"מ, אני יכול להעיד שמדובר במסלול מאתגר מאוד כפי שמרוץ הרים אמור להיות. זה בהחלט מסוג המסלולים שעליהם נהוג לומר שהם "מבדילים בין הילדים למבוגרים". יש בו את כל החבילה שרץ אולטרה אמיתי אוהב: שילוב בין קטעי טיפוס עם קטעי שבילים הניתנים לריצה מהירה, מקטעים טכניים הדורשים מיומנויות בעלייה ובירידה, סינגלים מתגלגלים ועוד. אין ספק שהשילוב של המסלול הזה עם זמני קאטאוף בין התחנות, מעמיד במבחן כל רץ שלוקח חלק במרוץ. לאור ההיכרות שלי עם התנאים אני מעריך שיהיו במקצה זה כ- 10-25 אחוזי פרישה.

מקצה 50 ק"מ

זינוק: 03:30
טיפוס מצטבר: 1,600 מטר
קאטאוף כללי: 9.5 שעות
דרגת קושי: גבוהה (מיועד לרצים מנוסים)

מסלול ה-50 ק"מ הוא נגזרת של מסלול ה-80 ק"מ, והוא משלב בתוכו כמה מהאטרקציות שרק הרי ירושלים יכולים להציע: העלייה לסטף, הטיפוס הקשה בנחל קטלב, הירידה לעין קובי והטיפוס בסינגל הפיראט עד לחירבת סעדים ויד קנדי. כל אלה מבטיחים רצף של אתגרים שרצים מנוסים ידעו להתמודד איתם, ורצים פחות מנוסים יצטרכו לגייס כוחות פיזיים ומנטאליים כדי לצלוח את המסלול. גם כאן אני מעריך שיהיו כ- 10-25 אחוזי פרישה.

מקצה 21 ק"מ

זינוק: 7:00 מהסטף
טיפוס מצטבר: 500 מטר
קאטאוף כללי: 3:30 שעות
דרגת קושי: בינונית

מקצה ה-21 ק"מ מוזנק מהסטף (הסעות יצאו מנקודת הסיום בגן החיות התנ"כי) ועושה את הדרך ההפוכה ממקצה ה-50 וה-80 – מהסטף דרך שביל השומרות לעין חנדק ומשם מטפס לשביל המעיינות, עושה סיבוב בסינגל הרכסים, חרבת סעדים, יד קנדי וסיום.

מקצה 12 ק"מ

זינוק: 8:00 מיד קנדי
טיפוס מצטבר: כ-180 מטר
קאטאוף כללי: 2:30 שעות
דרגת קושי: קלה-בינונית

מקצה ה-12 ק"מ מיועד לרצים שרוצים לקבל טעימה קטנה מהחוויה של לרוץ בשטח במרוץ. הזינוק הוא מיד קנדי משם הרצים יצאו לסיבוב על סינגל הרכסים, ישובו ליד קנדי ומשם לנקודת הסיום בגן החיות התנ"כי בירושלים.

בהצלחה למשתתפים ולמארגני המרוץ.

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.