שליו ברוש חיפש השלמת הכנסה בזמן הסטאג' וכך הגיע לאימון ריצה. הוא לא תאר לעצמו שזה יהפך לאהבה ולמקצוע. על האתגרים בלאמן קבוצה ועל ההצלחות של מתאמנים, בכתבה נוספת בפרויקט המאמנים של ישראל

שליו ברוש הוא אחד המאמנים המוכרים בסצנת הריצה בישראל. מעבר להיותו מאמן, הוא מנהל את מותג גרמין בישראל, מרתוניסט ואולטרה-מרתוניסט. הוא בן 41, רץ מגיל 12, מאמן משנת 2009, והתחיל לאמן בשנת 2012 בקבוצת Magic Runners. "הפעילות שלנו מתרכזת בעיקר באזור השרון, יש לנו קבוצה בהוד השרון, קיבוץ שפיים, עיר ימים ונתניה", אומר שליו.

מה מייחד את הקבוצה?

"לקבוצה גרעין חברתי מאוד חזק שרץ ביחד כבר 6 שנים. מעבר להישגים האישיים, המפגש החברתי לא פחות חשוב עבורנו ולכן אנחנו בוחרים מרוצים חברתיים כמו צא'לנג 24 שבו כל חברי הקבוצה מבלים 24 שעות ביחד, ואנחנו גם טסים פעמיים בשנה למרוצים בחו"ל".

אילו אימונים אתה מעביר בקבוצות?

"הקבוצות שלנו הן הטרוגניות – ישנם רצים מתחילים לצד מרתוניסטים ואולטרה-מרתוניסטים. באימונים שלנו אנחנו נותנים דגש חזק יותר על אימוני איכות, כך שנוכל לעקוב מקרוב אחרי הפעילות של כולם. רצים שיש להם תוכנית אימון אישית למטרות ארוכות יותר, משלימים במהלך השבוע את האימונים לבד או שמצטרפים לאימונים באחת משלושת הקבוצות הנוספות. במפגשים אנחנו עושים אימוני איכות כגון אינטרוולים בעצימות של 90 אחוז לשיפור הסח"ח, ריצות טמפו ממושכות בקצב גבוה, אימוני עליות וגם אימוני כוח מחזוריים (אימון תחנות). בשבת נפגשת כל הקבוצה ביחד לריצת נפח ארוכה, בהתאם למטרה ולעונה שטח/כביש".

מה היתה המוטיבציה שלך להתחיל לאמן?

"הייתי באמצע לימודים וחשבתי על פתרונות להשלמת הכנסה בזמן הסטאג'. לימים זה הפך ליותר ממקצוע ולאהבה".

מה הדבר הכי קשה בלהיות מאמן?

"להתמודד עם אכזבות של אנשים. אני משתדל לא לקחת מתאמנים שהציפיות שלהם לא תואמות את היכולות שלהם, ולפעמים גם כשיש התאמה, לא תמיד יש הצלחה (ראה ערך אני בספרטתלון). אני לוקח את זה אישית".

כיצד האימונים שלך כרץ משתלבים עם היותך מאמן?

"זה מתחיל בבניית תוכנית אימון שנתית שבה משלבים את כל המטרות האישיות שלך ומכניסים לתוכה את מטרות הקבוצה. את האימונים של הקבוצה אני מכניס לתוך הקילומטרז' השבועי שלי. אני מאמן מאוד מעורב ומשתדל לקיים את האימון ביחד עם המתאמנים, וכשהאימונים של הקבוצה לא תואמים לצרכים שלי, אני מעביר הוראות ועוקב מהצד. במקרים קיצוניים, יש מאמן נוסף בקבוצה, סמי אסודרי, שמגבה אותי".

סיפור של רץ שאתה גאה בו?

"יש לי מתאמנת שאני מאוד גאה בהתקדמות שלה. היא הצטרפה אלי כאשר היתה כבר מרתוניסטית בזמן של 4:03. לאחר שיחה קצרה איתה, הבנתי שהמטרה שלה היא לשפר זמנים ולהעלות נפחים, ולאט לאט במשך שנתיים היא הגיעה לכל המטרות שהציבה לעצמה. בשנה שעברה היא סיימה מרתון ב-3:31 וסיימה פעמיים במקום הראשון בריצת אולטרה 100 ק"מ ו-12 שעות נג"ש והיא ממשיכה להתקדם. השנה רק התחילה, היא כבר שיפרה את תוצאת המרתון שלה ל-3:27 ועוד צפויים לה המון דברים מעניינים בדרך".

מה המוטו שלך כמאמן?

"אנחנו מנסים לכוון את המתאמנים לעשות דברים בהדרגה ובצורה נכונה, ולא להסתכל על הסביבה אלא רק על השיפור העצמי, ולזכור תמיד שבסוף מדובר רק בתחביב".

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.