האם קיליאן שוב ישאיר אבק לאחרים? האם ג'ים וולמסלי סוף סוף יתבגר? האם קרוליין שברו תנצח השנה ותסגור טריפל? כל ההערכות והשמות הגדולים לקראת ה-UTMB

אני מניח שמדי שנה אומרים "השנה הולך להיות צפוף ומותח ב-UTMB" אבל השנה נדמה שזה יהיה נכון יותר משנים עברו. בסוף השבוע יתייצבו על קו הזינוק כמה מרצי ההרים הטובים בעולם מאירופה וארה"ב, ולא זכור לי ריכוז כל כך גדול של טאלנטים במקום אחד בשנים האחרונות.

אז למה זה קורה דווקא השנה? נדמה שבאמריקה הבשילו כמה מרצי העילית שלהם, והם רוצים להראות מה הם יודעים לעשות גם מעבר לים. הדוד סם שולח את התותחים הכי כבדים שלו כדי להטביע את חותמם על יבשת אירופה – ויש לו לא מעט. סייג' קנדי, דייב לייני, טים טולפסון, אנדרו מילר, ג'ף בראונינג, ג'ייסון שלארב, דילן בואמן, זאק מילר וכמובן ג'ים וולמסלי הם רק חלק מהאמריקנים שיעמדו על קו הזינוק של ה-UTMB.

נתעכב לרגע על ג'ים וולמסלי, אחד הכשרונות האמריקנים הבולטים בשנים האחרונות, שכבר הוכיח שמהירות ברגליים וסיבולת יש לו. לגבי אסטרטגיה – זה כבר עניין אחר. אם לשפוט לפי הווסטרן סטייטס האחרון שבו הוא הצהיר שירד מ-14 שעות ולמעשה רץ עד המייל ה-70 בקצב מהיר מזה אך גמר את הסוס ולבסוף לא סיים, יש לוומסלי הרבה מה ללמוד. אין ספק שהוא צריך להתבגר ולהתמתן אם הוא רוצה לקחת את הכשרון שלו ולהביא אותו ליידי ביטוי בזמן אמת. במרחקים של 100 ק"מ הוא שולט ללא עוררין, אך כשזה מגיע ל-100 מייל ויותר, הוא עדיין לא שם. וגם קצת צניעות לא תזיק לו – מוטב שיסיים קודם ווסטרן סטייטס פעם אחת ואז ידבר על סאב 14 – אחרי הכל FKT מרשים ככל שיהיה הוא עדיין FKT. זאק מילר המצויין פתח בשנה שעברה את ה-UTMB מהר, נחלש במהלך הדרך ולבסוף סיים שישי. נקווה שגם הוא עשה שיעורי בית והגיע בוגר ומרוסן יותר השנה.

יבשת אירופה ניפקה במשך שנים מנצחים ושוברי שיאים ב-UTMB וכנראה שזה יקרה גם השנה. קיליאן ג'ורנט אגדת הריצה העולמית חוזר לתחרות השנה אחרי הניצחון המדהים בהארדרוק, עובדה שקצת שמה את כל שאר המתחרים בצד. עם היכולות והנסיון שלו יהיה קשה לגבור עליו אם לא יהיו הפתעות.

חבריו של קיליאן בקבוצת סלומון מיגל הראס, פרנסואה דאהן וטופול קסטנייר צפויים לרוץ בראש לצידו, וכל אחד מהם מועמד ראוי לקחת את הפודיום. ישנן השערות של פרשנים שמעריכים שקבוצת סלומון תנקוט באסטרטגיה קבוצתית, שתנסה להתיש את שאר המתמודדים ותסלול לקיליאן את הדרך לניצחון – אבל זאת רק ספקולציה.

שמות נוספים שכדאי לשים עליהם עין הם דידריק המרסן המצויין, אנדי סימונס הבריטי וגדימיניאס גריניוס שהגיע במקום השני בשנה שעברה.

בגזרת הנשים הולך להיות מעניין לא פחות מקטגוריית הגברים. קרוליין שברו – אם תרצו המקבילה הנשית של קיליאן, מגיעה השנה לקו הזינוק לאחר שנתיים בהן חצתה ראשונה את קו הסיום, ולאחר הופעה מרשימה מאוד בהארדרוק אותו סיימה במקום הראשון.

אליה מצטרפת השנה גם אנדראה הוסר החזקה (שיצא לי לראות אותה באופן אישי ב-Eiger Ultra Trail, אותו סיימה ראשונה), שסיימה שנייה בשנה שעברה.

שלושת האמריקניות (חביבות הקהל הישראלי) מגדלינה בולה, קייסי ליכטיג וסטפני האו-ויולט הולכות גם הן לתת פייט בנסיון להגיע ראשונות לשאמוני. שלושתן רצו בווסטרן סטייטס השנה ונדמה שהן מגיעות לצרפת לתת הופעה טובה.

ה-UTMB יוזנק בשישי הקרוב בשעה 17:00 שעון ישראל. עדכונים שוטפים בעמוד הפייסבוק שלנו.

עשו לנו לייק והישארו מעודכנים.

 

 

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.