מרוץ אייל המושך אליו אלפי רצים מדי שנה, הוסיף שערי מדידה למקטע העלייה וכן אטרקציות עידוד. בסוף המרוץ יוכתרו מלך ומלכת העלייה

מרוץ אייל שייערך בשבת הקרובה בפעם ה-16, הוא אחד מאבני הדרך בלוח השנה של רבים מהרצים בישראל. בדרך כלל הוא משמש לבדיקת יכולות לרצי חצי מרתון בית שאן ומרתון טבריה.

מדי שנה מתייצבים בקו הזינוק זה לצד זה, רצים חובבים ורצים מקצועיים מהשורה הראשונה, כדי לקבוע שיאים חדשים ולהשתתף בחוויה המיוחדת של ריצה במסלול מגוון. כ-8,000 רצים מכל הגילאים ישתתפו במגוון המקצים: 15 ק"מ תחרותי, 5 ק"מ תחרותי, 2 ק"מ תחרותי ילדים, 2 ק"מ עממי ו-5 ק"מ הליכה.

אז מה חדש במרוץ השנה?

"השנה מיקמנו לאורך המסלול עמדות מוזיקה של מכללת BPM ומתופפים שיתנו לרצים כוח וקצב במהלך הריצה", אומרת זהבה שמואלי המארגנת את המרוץ יחד עם אגודת הספורט רמת השרון. "בנוסף, יחד עם נייקי ישראל החלטנו להקל על הרצים במסלול ה-15 ק"מ בקטע הקריטי של העלייה בקילומטר ה-13, ולכן קטע העלייה יימדד גם בנפרד: הצבנו שער כניסה וסיום לעלייה וכמובן לאורך הקטע שילבנו מוזיקה, מעודדים והפתעות נוספות שיסייעו לרצים לצלוח את העלייה. מלך ומלכת העלייה יוכרזו בסיום המרוץ, וכל הרצים והרצות יוכלו לבחון את עצמם בהשוואה לרצים אחרים".

במרוץ יתחרו צמרת אצני ישראל וביניהם ימר גטהון אלוף ישראל ב-10 ק"מ כביש,  גירמה אמרה אלוף ישראל ב-10 ק"מ מסלול, וובה בריהון. בין הרצות הבכירות צפויות להשתתף ילנה דולינין, אלופת ישראל ב-10 ק"מ, לורנה צ'מטאי סגנית אלופת ישראל ב-10 ק"מ, אירינה קונובלוב, ריקי סאלם ואזאוונט טקה.

מרוץ אייל נערך לזכרו של אייל שמואלי, בנם של זהבה וצביקה שמואלי, אח לטל וכנרת שנפטר בטרם עת מדום לב. אייל עסק בריצה רוב חייו וגדל באווירה של ספורט; כילד היה מגיע לתחרויות בהן השתתפה אמו, כנער היה חבר בנבחרת הריצה של תיכון רוטברג ובמסגרת שירותו הצבאי שימש כמדריך כושר קרבי בחטיבת גולני.

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.