במקרים רבים קשה לרצים להתמיד בריצה בטענה ש"ריצה זה משעמם". זה גם התירוץ של לא מעט אנשים לא להתחיל לרוץ מלכתכילה. לאלה ולאלה אנחנו מגישים כמה עצות כיצד לשבור את שגרת האימונים ולהפוך אותה למעניינת ומגוונת

זה יכול לקרות לכל אחד – נכנסים לריצה בהתלהבות, מציבים מטרות, מתחילים לרוץ ואז נכנסים לשגרת אימונים שחוזרת על עצמה שבוע אחר שבוע. בהתחלה זה עוד מרגש, היציאה בבוקר מהבית לאימון, האדרנלין של אחרי והסיפוק הגדול של עמידה ביעדים. עם הזמן נכנסים לשגרה של אימונים ואם לא שמים לב ועושים את אותם הדברים באותו אופן פעם אחר פעם, יש סיכוי לא קטן שתתחילו להשתעמם.

בריצה, כמו בכל תחום בחיים, כשיש רוטינה קבועה בלי גיוון נוצרת שחיקה שבאה כתוצאה מרפטטיביות משעממת שמוציאה את החשק לעשות דברים – ואיתה באה גם ירידה במוטיבציה. מה עושים? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לגוון את האימונים.

שנו מדי פעם את זמני הריצה – אם אתם רגילים לרוץ בבוקר, החליפו אימון אחד או שניים באימוני ערב, וההפך. לכל זמן ביום יש את היתרונות שלו וזה הרגע לגלות איך נראה ומרגיש המסלול שאתם רגילים אליו באור שונה ובמזג אוויר שונה.

הציבו יעד חדש – פעמים רבות ריצה ללא יעד יכולה לתרום לשיעמום. כשיש מטרה ניתן לבנות תוכנית אימון מסודרת שתוביל אתכם לשם ותהפוך את כל האימונים למעניינים יותר.

שינוי מקום הריצה – רגילים לרוץ על מסילה בחדר הכושר? עשו אימון אחד בחוץ. רגילים לרוץ רק ריצות כביש? עברו לריצות שטח או אפילו שטח לייט. נוף שונה תמיד מביא איתו משהו חדש לריצה. שינוי התוואי מריצת כביש שטוחה ומונוטונית מבחינת מנח הרגל, לריצה בשטח גם אם הוא לא טכני במיוחד, מחייבת את הגוף להיות יותר דרוך, לשים לב לפרטים בדרך ו"מעירה" את כל החושים. אם אתם רגילים לרוץ בעיר ההומה אדם ומכוניות, ריצה בטבע תפתח לכם את הריאות לאוויר נקי יותר ואת האוזניים לשקט ממכר.

מוסיקה – רגילים לרוץ עם או בלי מוסיקה? שנו פעם אחת את ההרגל ותגלו את ההבדל.

חברה – אם אתם רצים לבד, רוצו ריצה אחת או שתיים עם חברים. ריצה בחברה מעבירה את הזמן במהירות וגם מהווה מפגש חברתי שדרכו ניתן לשתף מידע מתחום הריצה ומתחומים אחרים. הפכו את הריצה למפגש חברתי ובמקום להיפגש עם חברים בבית קפה קבעו איתם לריצה משותפת.

ספונטניות – גם אם אתם נאלצים לרוץ באותו מסלול שאליו אתם רגילים, היו ספונטניים ושנו את קצב הריצה: שלבו ספרינטים קצרים מדי פעם, תפסו עלייה לא מתוכננת וכבשו אותה, דלגו מעל מכשול וכו'.

עדיין חסרה לכם מוטיבציה? פנקו את עצמכם בבגד ריצה חדש או בנעליים חדשות, כך יהיה לכם תירוץ טוב להתלבש ולצאת החוצה לרוץ.

יש לכם טיפים משלכם? מוזמנים לשתף בתגובות.

 

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.