מרוץ תנ"ך-תש"ח צבר תאוצה בשנים האחרונות והפך פופולרי גם בקרב רצי האולטרה. השנה לראשונה נפתח מקצה למרחק של 200 ק"מ, אליו רשומים 12 משתתפים – כולם גברים.

מבחינתנו במרוצים מהסוג הזה כל מי שיחצה את קו הסיום הוא ווינר, אבל בכל זאת רצינו למקד את תשומת הלב לכמה משתתפים בולטים.

אלדד שחר  

אלדד מגיע למקצה ה-200 קילומטר לאחר שהגיע במקום השני השנה באולטרה עוטף עזה, ונתן הופעה מרשימה מאד בסובב עמק 2016 שבה לקח את המקום הראשון למרחק של 166 ק"מ. בהחלט לא נופתע אם נראה אותו בשפיץ של הפודיום במקצה ה-200 ק"מ בתנ"ך תש"ח.

מושיק ברכני

אחרי שעמד על הפודיום בסובב עמק האחרון במקום השלישי במקצה 166 ק"מ, והיה בעשירייה הראשונה באולטרה קצרין שנה קודם לכן, מושיק מגיע ל"מקצה של הגדולים" בתנ"ך תש"ח לאתגר חדש עם סיכוי לא רע להתברג במקומות הראשונים.

מיכאל קושנר

אחד הרצים הותיקים והמנוסים במרחק המטורף הזה. קושנר רץ במקצה 200 ק"מ בסובב עמק 2016 והגיע במקום השלישי, וקדמו לכך השתתפות במקצים של 166 ק"מ ו-100 ק"מ בסובב. אין ספק שהנסיון שמביא איתו קושנר למרוץ הזה יהווה יתרון בדרך הארוכה לסיום.

מיכאל ספיבק

אחד מהצעירים שבחבורת האריות שיעמדו על קו הזינוק ב-200 ק"מ. מיכאל רץ בשנה שעברה בסובב עמק במקצה 166 ק"מ ופרש. מאחוריו מרוץ קשוח בצוקשפיץ למרחק של 100 ק"מ וגם מרוץ לא רשמי של מעל 200 ק"מ בסובב עמק. למי שלא מכיר, כדאי מאד לשים לב לבחור המוכשר הזה – אין ספק שיש לו הרבה עומק ברגליים, נותר רק לראות עד כמה.

100 ק"מ גברים

רפאל גרטי

אחד הטאלנטים הכי גדולים שאתם לא מכירים מתחום הריצה (וגם לא תראו תמונה שלו כאן), ואחד הזוכים הכמעט ודאיים במרחק הזה. גרטי הצליח לתרגם את ההצלחה והמהירות שלו במרוצי הכביש גם למרוצי שטח, וזה מעבר שלא כל הרצים עושים בהצלחה. רשימת התארים שלו ארוכה מאוד. גרטי הוא סאב 3 במרתון, הוא הגיע ראשון בשנה שעברה במקצה 70 ק"מ בתנ"ך תש"ח, בעמק המעיינות (60 ק"מ), שני בסובב עמק ב-2015 למרחק של 133 ק"מ ועוד.

הדר ויין 

אחד המועמדים החזקים שאם הכל ילך כשורה, יעמדו על הפודיום במקצה ה-100 ק"מ. הדר שהגיע במקום השלישי בשנה שעברה במקצה ה-50 ק"מ, מגיע השנה למרחק כפול כשהוא מוכן פיזית ומנטאלית לכבוש את היעד. מאחוריו נסיון רב בכביש ובשטח הכולל מקום מכובד בחמישייה הראשונה בסובב עמק בשנתיים האחרונות ב-61 ק"מ.

שמות נוספים שכדאי לשים לב אליהם במקצה הזה: גיל פוגל, נדב שחורי, רוי בירון ורן בר.

100 ק"מ נשים

בקטגורייה זו משתתפות השנה רק 9 נשים.

דלית לוין

אחת מרצות השטח החזקות בישראל, שמוכיחה בכל פעם מחדש את היכולות הגבוהות שלה. בשנה שעברה ניצחה במקצה ה-70 ק"מ בתנ"ך תש"ח וב-100 ק"מ בסובב עמק. מאז היא נפצעה, התאוששה וחזרה לאימונים במלא הכוח והמוטיבציה. במקצה הזה יש רצות חזקות אבל לא עם הנסיון והיכולות שלה, ולכן היא מועמדת כמעט ודאית לניצחון.

ליז מלכה פרץ 

אחת הרצות שכדאי מאוד לעקוב אחריהן בשנים הקרובות. ליז נחשבת לרצה חזקה ומהירה. היא לקחה מקום שני בשנה שעברה במקצה ה-50 ק"מ ומועמדת לעלות על הפודיום גם במקצה של ה-100 ק"מ השנה.

רצות נוספות שכדאי לשים אליהן לב במקצה הזה: עמית קציר ואילת גוזל.

70 ק"מ גברים

בקטגוריה זו משתתפים 22 גברים.

עדי ביבי

אחד מהכשרונות היותר גדולים שצמחו בעולם השטח הישראלי בשנים האחרונות. עדי ביבי סיים בשנה שעברה את סובב עמק במקצה 133 ק"מ במקום הראשון, והשתתף לפני כשלושה חודשים במרתון מון בלאן. אחיו ארז משתתף גם במקצה זה. עדי הוא מועמד כמעט ודאי למקום הראשון.

רץ נוסף במקצה זה שכדאי לשים אליו לב הוא תמיר בנוש.

70 ק"מ נשים

למקצה זה רשומות רק 7 נשים.

ליאת נתנאל

כמה שקטה – ככה חזקה. ליאת נתנאל מהנשים הבכירות בעולם האולטרה הישראלי, חתומה על המקום הראשון ב-133 ק"מ בסובב עמק בשנה שעברה, והגיעה שנייה באולטרה טרייל חיפה במקצה 42 ק"מ. היא בהחלט אחת מהנשים שאנחנו מצפים לראות על הפודיום המקצה הזה.

אירית גרינברג קושניר 

אירית אמנם עושה את צעדיה הראשונים בעולם האולטרה אבל אנחנו צופים שהיא תבלוט השנה במקצה הזה. היא עבדה קשה בחודשים האחרונים וניכר שיש לה את המהירות והסיבולת הנדרשים כדי לעמוד על הפודיום.

 

רצה נוספת במקצה זה שכדאי לשים אליה לב היא טטיאנה מטבנקו.

50 ק"מ גברים

בקטגוריה זו משתתפים 72 רצים.

מקס אולקין

מקס אולקין עשה התקדמות ביכולות השטח שלו בשנתיים האחרונות והוא מגיע למרוץ הזה חזק ונחוש. בשנה שעברה עשה את מקצה ה-100 בסובב עמק וסיים במקום 26, ולאחרונה סיים בהצלחה מירוץ הרים בשוויץ. אם הכל ילך כשורה, הוא כנראה יהיה בחמישייה הראשונה.

שמות נוספים שקרוב לוודאי תראו על הפודיום: אהוד שונרי ורוני אהרון כהן.

50 ק"מ נשים

במקצה משתתפות רק 9 נשים.

תמר לוי

תמר לוי המכונה במבי היא אחת מרצות השטח הקלילות והמהירות בישראל. היא הגיעה רביעית במרוץ הרי געש, ראשונה בכרמל טרייל ושלישית בתנ"ך תש"ח בשנה שעברה במקצה 70 ק"מ. צפו לראות אותה גם השנה על הפודיום ממיסה את הלב שלכם עם החיוך הענק שלה.

 

הדר מילביצקי

למרות שהיא לא נמנית עם רצות הכביש המהירות, הדר מילביצקי דומיננטית בשטח ויכולה בהחלט להיות בשלישיה המובילה במקצה זה השנה. בסובב עמק 2015 הגיעה שנייה במקצה 61 ק"מ, וכעת נותר לראות אם היא תשאיר את חותמה גם בתנ"ך תש"ח.

לילה פרנקל

לילה פרנקל היא אחת מהרצות החזקות בישראל למרחקי אולטרה. מאחוריה מקום שני בסובב עמק לפני שנתיים במקצה 61 ק"מ ומקום ראשון בטרייל ראן למרחק 40 ק"מ. השתתפה במרוץ מים אל י-ם למרחק 140 ק"מ ופרשה אחרי 120 ק"מ והיתה פצועה כשנתיים. גם היא צפויה לעלות על הפודיום השנה.

רצה נוספת שכדאי לשים אליה לב השנה היא יעל גולדשמיט.

בהצלחה לכל הרצות והרצים בכל המקצים.

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.