גם אם אתם אוהבים לרוץ במכנסיים קצרים, לפעמים הלחות והחום עושים את שלהם ובמקום לחטוף שפשפת מעצבנת עדיף לעבור לטייץ. בדקנו עבורכם 6 טייצים ממותגים שונים, ואלו המסקנות

אצל גברים הבחירה בריצה בטייץ, לא כזאת מובנת מאליה. ממבט חטוף ברצי הכביש אפשר להסיק שרוב הגברים יעדיפו לרוץ במכנסיים קצרים. אני מודה שגם אני העדפתי במשך שנים ריצה במכנסי ספליט קצרים, אבל לא תמיד זה מתאפשר. בקיץ למשל, בגלל החום והלחות הריצה במכנסיים גורמת כמעט תמיד לשפשפת, שנוצרת מהחיכוך של שולי המכנסיים בעור בשילוב הרטיבות של הזיעה. בחורף המצב דומה רק שבמקום זיעה יש את הרטיבות של הגשם.

בסקירה זו, בדקתי 6 טייצים ממותגים שונים, ולפני שאעבור להתייחסות ספציפית לכל אחד מהם, אגע בנקודות המשותפות לכולם:

  1. עצם העדפת הטייצים על המכנסיים קצרים ביטלה למעשה את מקרי השפשפת, ומהבחינה הזאת כל הטייצים שנבדקו עשו את העבודה.
  2. נידוף – אני מצטער אם אני מפוצץ למישהו את הבועה על ביגוד מנדף, אבל מישהו צריך לעשות את זה. אני בטוח שבמרכזי הפיתוח של החברות המובילות בעולם טרחו לייצר ביגוד בטכנולוגיות הנידוף הטובות ביותר, אבל כנראה הם לא עשו את הבדיקות למוצרים ביולי-אוגוסט בישראל. גם כשזה נוגע לחולצות וגם כשזה נוגע למכנסיים (כולל הטייצים שנבדקו), אני לא מתייחס לעניין הנידוף בכלל כי לאחר דקה של ריצה ממילא כולנו שלולית אחת גדולה, וקצב ההזעה עולה על יכולות הנידוף (אם קיימות), ולכן הפרמטר הזה פשוט לא ניתן לבדיקה או השוואה מבחינתי.
  3. עם\בלי תחתונים – נושא פופולרי לדיון בקבוצות ריצה בפייסבוק – לכל אחד יש את ההעדפה שלו לגבי מה שהוא לובש מתחת לטייץ. אני בדרך כלל מעדיף ללבוש תחתונים מתחת לטייץ, אבל כמו שתראו בסקירה, בחלק מהדגמים ממש אין צורך בכך כי הביטנה נעימה ומהווה תחליף ראוי לתחתונים.
  4. בדומה לנעליים, גם כאן לא העמדתי למבחן את המראה של הטייץ כי זה נראה לי פחות רלוונטי וגם כי כולם די דומים בנראות. המבחן העיקרי התמקד בפונקציונליות של הטייצים ובפיצ'רים שהם מציעים.

NB ניו באלנס

מדובר בטייץ פשוט, וזה לא בהכרח רע. יש לו כיס אחד צדדי עם רוכסן ועוד כיס פנימי קטן. לפעמים זה כל מה שצריך ולפעמים זה מעט מדי – הכל תלוי במשך הפעילות ובצרכים הסובייקטיבים שלכם.
הטייץ יושב בצורה רפויה על הגוף ולא נצמד מדי, לא באזור הקדמי ולא ברגליים וזה יתרון למי שמעוניין לרוץ עם טייץ אבל לא להרגיש "חנוק" מדי.

SKINS

קודם כל צריך לומר שמדובר בטייץ קומפרשן ולכן הוא יושב מאוד צמוד על הגוף. היתרון שלו שהבד הוא ממש דק ולכן הוא נצמד ומרגיש חלק מהגוף ולא מורגש בכלל במהלך הריצה ("עור שני"). גם החלק הקדמי יושב מאוד צמוד כך ששום דבר לא זז במהלך הריצה. הגומי העליון מסביב למותן קצת לוחץ והדוק מדי לטעמי. בטייץ הזה יש רק כיס אחד פנימי קטן, שניתן לשים בו מפתח או משהו בגודל דומה. מספיק לריצות שבהן אתה רוצה להיות מינימליסטי עד כמה שניתן.

The North Face

הטייץ הזה בעצם פותח את הקטגוריה של שניים באחד. יש הרבה אנשים שבשבילם ריצה בטייץ היא נוחה אבל המראה פחות מתאים להם. עבורם המציאו את השניים באחד – גם טייץ וגם מכנסיים. הטייץ של The North Face הוא קצר יחסית ויושב גבוה – לי זה היה פחות נוח. לטייץ יש שני כיסי צד גדולים מאוד ולא חייבים ללבוש תחתונים מתחתיו כי הביטנה מספיק נעימה. חסר לי כיס מאובטח ברוכסן וגם בעניין המידות אני קצת נפלתי בין S ל-M, ולכן אני ממליץ למדוד בחנות לפני שקונים.

Raidlight

גם כאן מדובר בטייץ ומכנסיים באחד. הטייץ יושב צמוד לגוף במהלך כל הריצה ולא זז, וזה מצויין. יש בו שני כיסי צד המספיקים לג'לים ולמפתחות. המראה שלו שונה מהטייצים האחרים: הוא משלב שחור ולבן. הדבר היחיד שקצת הפריע לי הוא שבחלק התחתון של הטייץ הגומי שחובק את הארבע ראשי הוא קצת לוחץ.

NIKE 

טייץ נוסף בסדרת השניים באחד. הטייץ של נייקי מאוד נוח. הביטנה שלו נעימה ולא צריך ללבוש תחתונים מתחת. הטייץ יושב בצורה הדוקה על הרגל אבל לא "חונק" אותה. מבחינה פונקציונלית, במכנסיים יש כיסי צד מאוד גדולים, יש כיס מאובטח ברוכסן וכיס פנימי נוסף – מאוד פרקטי ומשאיר את הידיים חופשיות. רצתי עם הטייץ הזה בריצות של כמה שעות והוא היה נעים ונוח לאורך כל הריצה.

BROOKS 

ניכר שבברוקס חשבו מחוץ לקופסה ויצרו טייץ-מכנסיים מאוד פונקציונלי. יש לו שני כיסי צד, שני כיסים על הטייץ עצמו וכיס די גדול מאובטח ברוכסן מאחור שבו ניתן לשים אפילו טלפון קטן. גם כאן, אין צורך בתחתונים כי הוא מאוד נעים גם בלי. גם בטייץ הזה רצתי ריצות ארוכות מאוד והוא היה נוח ופרקטי לכל אורכן.

תגובה אחת

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.