המסלול של אלכס רצ'יסטר

אורך מסלול: כ-14 ק"מ מעגלי
טיפוס מצטבר: 355 מטר
נקודת מוצא: חניון הר איתן

מי שרגיל לעשות את הסיבוב המוכר של הר איתן ומחפש קצת גיוון באותו אזור, המסלול הזה בשבילו. הר חרת, למרות קרבתו להר איתן העמוס לעייפה, כמעט ולא זוכה לביקור של רצים ומטיילים, וזה הזמן לגלות מקום חדש ממש מתחת לאף. גם השביל העליון של הר איתן פחות זוכה לפופולריות בקרב רצים – אולי בגלל שהוא יותר קצר. למי שהמסלול הזה קצר מדי, ניתן להוסיף את ההקפה הרגילה של ההר ולקבל 23-24 ק"מ עם כ-800 מטר טיפוס. בהחלט מכובד.

היתרון הגדול של המסלול הוא שלא צריך לרוץ בו עם שלוקר כי לא מתרחקים ממש מהרכב, ואפשר להסתפק בבקבוק יד. המסלול ירוק כל השנה, קריר בשעות הלילה והבוקר המוקדמות אפילו בשיא הקיץ.

סיפור דרך

נחנה בחניון המסודר של הר איתן, ונתחיל בירידה מהכביש האחורי המוביל לסטף, שם נחבור לשביל המסומן בירוק שיקח אותנו עד לכיכר. נחצה את הכביש ונחבור לשביל שלוקח אותנו ימינה (מערבה). לאחר קילומטר של ריצה מנקודת ההתחלה נגיע לפיצול הראשון בו ניקח ימינה. שימו לב, זה הפיצול ממנו נחזור (מהשביל השמאלי).ניצמד לשביל הזה עד לנקודת פיצול נוספת בק"מ ה-2 בה ניקח שמאלה. נמשיך עם השביל במגמת טיפוס עד שנגיע לפאתי היישוב מעוז ציון, שם (ק"מ 4.5) נחבור לכביש ונפנה שמאלה, נעבור את הכיכר וכעבור 200 מטרים נרד שמאלה חזרה את השביל. הריצה כעת במקביל לכביש שמימיננו. נמשיך עם השביל ונחבור לנקודת הפיצול הראשונה ונחזור לכיוון הר איתן.

נחצה את החניון ונפנה ימינה ושמאלה להתחלה של הקפת הר איתן. למעשה זה שביל שמלווה את ההקפה המוכרת של הר איתן רק מלמעלה. אחרי פחות ממאה מטרים השביל מתפצל שמאלה – הר איתן עליון. נמשיך בשביל במגמת עלייה כשאנחנו נצמדים לשביל הימני בכל פיצול עד לק"מ 11.8 לערך, שם ניקח את השמאלי ונמשיך איתו את כל הדרך חזרה לחניון.

ריצה מהנה.

ריצות שטח: כל המסלולים

להורדת המסלול לשעון לחצו כאן

המדריך המלא להורדת מסלול לגרמין, לסונטו ולפולאר

רוצים לשתף את קהילת הרצים במסלול שלכם? צרו איתנו קשר

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.