המסלול של אלכס רצ'יסטר

אורך מסלול: כ-19 ק"מ מעגלי
טיפוס מצטבר: כ-400 מטר

נקודת מוצא: פארק קנדה (WAZE)

ריצת שטח במסלול המקיף את פארק קנדה, ומשחק לא מעט בין קווי הגובה של הפארק כמה פעמים. זהו למעשה שילוב של ארבעה סינגלים שונים:

א. סינגל "הגורל השביעי" – לאחר כיבוש הארץ חילק יהושע את ארץ ישראל בין השבטים בהגרלה. שבט דן זכה בגורל השביעי, שקבע כי פארק איילון ייכלל בנחלתו: "למטה בני דן ולמשפחותיהם יצא הגורל השביעי. ויהי גבול נחלתם צרעה ואשתאול ועיר שמש. ושעלבין ואילון ויתלה…" (יהושע י"ט 42-40)
ב. סינגל הפרסה
ג. סינגל רודי-פרוג'קט (נקרא כך כנראה לאחר שמספר לא מבוטל של רוכבי אופניים ניפצו על סלעיו ובמורדות הדאונהילים המכובדים שלו את משקפי השמש היפים שלהם).
ד. סינגל האמבטיות.

סיפור דרך

לאחר שנחנה בחנייה הראשית , נצא על סמ"ש אדום בזינוק חד בעלייה. מגמת העלייה תימשך ותתפרש למעשה על פני כל ששת הק"מ הראשונים, שם נעזוב את שביל "הגורל השביעי". נחצה מעבר בקר ונתחבר ימינה ב-90 מעלות עם שביל לבן רחב שייקח אותנו לאורך כמה מאות מטרים עד שנתפצל ממנו שמאלה דרך מעבר בקר קטן נוסף אל הסינגל הבא – "הפרסה".

השביל יהפוך להיות סלעי מאד ובמגמת ירידה חזקה ורצופה עד הק"מ התשיעי, קרוב לאגם קטן שנמצא ממש מול הישוב מבוא-חורון. מבלי ששמנו לב איבדנו את כל הגובה שצברנו בהתחלה, דבר שעליו תיכף "נשלם".

כאן מתחבר השביל למקטע השלישי ברשימה, "רודי-פרוג'קט", שביל שמהווה עלייה רצופה של כ-6 ק"מ, המלאה בפיתולים, פניות פרסה חדות, חזירי בר, עדרי בקר ונוף של ארצות רחוקות ויפות. עם העלייה הזו נזדחל חזרה עד לראש הרכס.

כאן מתחיל המקטע הרביעי והאחרון של המסלול, סינגל "האמבטיות", הקרוי כך על שם משטחי הסלע הקעורים הפזורים כאן לרוב, ונראים כמו אמבטיות (בחורף הם אכן אוגרים את מי הגשמים לימים ארוכים). הסינגל הזה הוא למעשה "נפילה חופשית" מגג הרכס ועד קצה המסלול, דאונהיל ארוך וכיפי של כ-4 ק"מ, מומלץ ביותר לחובבי זמן האוויר לשחרר כאן את הבלמים עד הסוף ופשוט לטוס עד למטה.

11212760_840426876022330_4076184577289424606_n

לדעתי המסלול יתאים לרצי שטח ברמה בינונית פלוס, כאלה שרואים עצמם כחובבי סינגלים סלעיים, שלא ירתעו מ"לדחוף" עליות טכניות ארוכות בין גינות סלעים, וישמחו אח"כ לקצור את הפירות בדמות ירידות ארוכות מלאות אדרנלין.
מים: אין במסלול, מומלץ להצטייד בקיץ במספיק נוזלים לפי הצורך, וכמובן להשתדל לסיים עד 8:00.
רוכבי האופניים: לא מהווים בעיה. עד 7:00 בבוקר אין נפש חיה על השביל, אח"כ מומלץ להיזהר, במיוחד במקטעי הירידה.

 

יתרונות המסלול:
נוף !! פנורמה מדהימה על כל אזור שפלת החוף מצד מערב, הצמד המאיים של הר הרוח ונחל כפירה ממזרח, ושיפולי הרי ירושלים באזור לטרון מדרום. עדרי הבקר רועים פה ושם ומוסיפים הרבה "צבע" למסלול, ומזג האוויר בעקבות הגובה הרב מעט שפוי יותר מאשר במרכז, גם בתקופה של יולי-אוגוסט.

 

ריצות שטח: כל המסלולים

להורדת המסלול לשעון לחצו כאן

המדריך המלא להורדת מסלול לגרמין, לסונטו ולפולאר

רוצים לשתף את קהילת הרצים במסלול שלכם? צרו איתנו קשר

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.