זה אמנם אירוע חברתי ולא תחרותי, אבל אל תתנו להגדרה הידידותית הזאת להטעות אתכם – אולטראמן 2016 שיחל מחר הוא אירוע הסיבולת הקשה והמאתגר ביותר בישראל

מחר תצא לדרך לראשונה בישראל תחרות אולטראמן ולנס ע"ש סגן אבי פישר ז"ל. מדובר באירוע סיבולת אתגרי הארוך ביותר שנערך בארץ. האולטראמן הוא בעצם טריאתלון הנמשך על פני שלושה ימים בהם יעברו המשתתפים 10 ק"מ שחייה, 420 ק"מ רכיבה וריצה של 84.4 ק"מ.

אולטראמן ולנס ישראל יחצה לאורכו את השבר הסורי-אפריקני, ויחבר בין שלושה ימים – צליחת הכנרת בשחייה, רכיבה לאורך חופו של ים-המלח וריצה שתסתיים לחופי מפרץ אילת. האירוע יחבר בין נופי הגליל והגולן, עמק בית שאן והבקעה ויחצה את הערבה בואך אילת.
מדובר באירוע חברתי לא תחרותי שבו כל מסיים הוא בחזקת מנצח. במקצה המלא של האולטראמן משתתפים 25 מבכירי האתלטים המשתתפים בתחרויות איש ברזל ואולטרה-מרתון. בנוסף יקחו חלק באתגר גם שלוש שלשות, בהן כל משתתף מבצע את אחד המקצועות.

ביום הראשון (15.11) ישחו המשתתפים 10 ק"מ בכנרת מאזור חוף כינר לחוף חוקוק. בצאתם מהמים יעלו המשתתפים על אופניים וירכבו 145 ק"מ – יקיפו את הכנרת מצפון, יעלו לרמת הגולן וירדו דרך מבוא חמה עד בית-שאן, ומשם מערבה לבית הארחה בקיבוץ בית אלפא.
ביום השני (16.11) ירכבו המשתתפים  275 ק"מ לאורך כביש הבקעה, דרך חופי ים המלח והערבה בואך מושב פארן.
ביום השלישי והאחרון (17.11) ירוצו המשתתפים מרחק של 84.4 ק"מ במקביל לכביש הערבה מאזור קיבוץ יהל ועד לחוף הים באילת.

dsc_0387

דורון אביגדורי, אחד ממארגני האתגר מספר כיצד נולד הרעיון של האולטראמן: "בשנה שעברה אני ועוד חברים היינו רשומים לאתגר דומה 'TRI-480', שהתבטל עשרה ימים לפני תאריך היעד בשל סיבות ביטחוניות". במקום "לזרוק לפח" חודשים של אימונים, דורון וחבריו החליטו לקיים את האירוע בעצמם. "זאת היתה חוויה מטורפת ואחריה אמרנו 'בואו נבדוק אם אפשר לעשות את זה בעצמנו'. פתחנו עמדה באקספו של הישראמן ובדקנו אם יש לזה היענות, וקיבלנו פידבקים טובים. במקביל יצרנו קשר עם האולטראמן העולמי, ראינו שיש עניין והגענו למה שאנחנו היום".

ציונות ומחאת המילקי של האולטראמן

כשהחליטו להרים את אירוע האולטראמן היו כמה עקרונות שהנחו את המארגנים. מכיוון שזאת הפעם הראשונה שמקיימים את האולטראמן, הוחלט שזה יהיה אתגר ולא תחרות ולכן אין פודיום באולטראמן השנה. "כל המשתתפים מקבלים מנותני החסות סל הטבות שהוא משהו מטורף בהשוואה לכל מה שהיה בארץ עד היום", אומר אביגדורי. "זה גם סוג של מחאת המילקי של עולם האולטרה והטריאתלונים – משתתף באולטראמן שילם רק 500 שקלים לעומת 1,500 שקלים שמשלמים בישראמן".
העקרון השני הוא ציונות ואהבת הארץ – ליצור אתגר שחוצה את ישראל ועובר דרך נופיה. והעקרון השלישי הוא הנצחת זכרו של סגן אבי פישר ז"ל, ששירת כקצין ביחידה לסילוק פצצות של ההנדסה הקרבית, ונהרג בדרום לבנון בעת חילוץ יחידה מגולני שנקלעה לזירת מטענים. אבי היה ספורטאי חובב אקסטרים שבין היתר לפני הגיוס רכב על אופניו לאילת ללא הכנה.

בשנה הבאה זאת תהיה תחרות רשמית?

"כבר פנו אלינו מחו"ל בעניין הזה, יש כוונה להקים איגוד של אולטראמן. בספרד, ברזיל וארה"ב רוצים להרים כזה אירוע והכוונה להקים איגוד, כך שבכל שנה תהיה תחרות במקום אחר".

כיצד נערכים לאתגר כזה מבחינה לוגיסטית?

"מאחר וזה חוצה ישראל במשך 3 ימים, כל משתתף מחוייב ברכב ליווי. בשלב השחייה בכנרת אנחנו דואגים לליווי ע"י קיאקים וסירות. ברכיבה אנחנו מארגנים תחנות הזנה בדרך. בריצה המשתתפים יסיימו בשער של המרתון המדברי, ויהיו 7 תחנות הזנה בדרך שאותם ייאיישו מתנדבים. זה המקום להודות לעשרות המתנדבים שנרתמו לסייע, ולקבוצות הריצה שבדרך למרתון המדברי יהיו בתחנות ההזנה. יש המון פניות אלינו להתנדב וזה מחמם את הלב".

dsc_0784
בעיון ברשימת המשתתפים באתגר הבלתי נתפס הזה תוכלו למצוא כמה שמות מוכרים:
אלון רז ואבי פרידריך, שהשילו יחד 80 ק"ג ממשקלם ומאז משתתפים בתחרויות איש הברזל ואולטרה-מרתונים בארץ ובחו"ל.
מירית ששון, שסיימה את הישראמן האחרון באילת וקיבלה שם את התואר Unbreakable.
עדי דויטש, אתלט מעוטר ומוכר בקהילת האתלטיקה ואנשי הברזל בישראל, בעל פרוטזה אשר ייצג את המדינה במשחקים הפאראולימפיים ומשמש השראה לרבים בהיותו אתלט פעיל ונכה צה"ל.
צביקה פישמן, אחד מבכירי האתלטים בארץ שחצה את גיל שישים ומשמש השראה לצעירים ממנו.
דורון אביגדורי, ממארגני האתגר, בוגר אתגר אולטראמן 2015: קצין משטרה. ראש מעבדה ניידת לחקירת זירות פשע חמור במז"פ, יחידה האמונה על חקירת זירות רצח ופיגועים בארץ בעולם.

 

תגובה אחת

  1. ארנון אהרונסון

    היה לי הכבוד להיות מלווה של בני היקר ישראל אהרונסון המכונה שרוליק…הייתה לי חוויה בלתי רגילה בניגוד לישראמן שרק בנקודות אתה פוגש את המתחרים פה אתה מלווה וחווה את המאמצים ושינוי התנועה של המתחרה…שמח עבור כל המשתתפים כבוד למארגנים ולמלווים

    הגב

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.