בחורף קורטינה דמפזו היא עיירת סקי. בקיץ, השלג נמס וחושף את ההרים העוצמתיים שמשמשים תפאורה גרנדיוזית ל-Lavaredo Ultra Trail. איתי בן זאב השתתף באחד המקצים של Lavaredo וחזר עם טעם של עוד

אתר המרוץ: Lavaredo Ultra Trail

מקצים

120 ק"מ יפהפיים אשר עוברים על ההרים שבאזור קורטינה, 5,800 מטר טיפוס מצטבר. 30 שעות קאטאוף. 5 נקודות ITRA.
48 ק"מ – המקצה נקרא קורטינה טרייל והוא כולל 2,600 מטר טיפוס מצטבר ב-12 שעות קאטאוף. מעניק 3 נקודות ITRA .
20 ק"מ המקצה הקצר ביותר, הנקרא SkyRace הכולל 1,000 מטר טיפוס בנוף עוצר נשימה. את המקצה הנ"ל תצטרכו לעשות עד 3 וחצי שעות. בנוסף, הוא נותן נקודת ITRA אחת .

זמן

המרוצים נערכים בסוף יוני, ומזג האוויר ביום הוא נאה וחם ובלילה קריר אך נעים. חשוב לדעת שבגלל שהמרוץ מתקיים בהרים, הטמפרטורות ביום יכול להגיע ל-30 מעלות ובערב יכול לרדת גשם חזק ומזג האוויר יהיה קר. חשוב להתעדכן סמוך להגעתכם מה מזג האוויר הצפוי במרוץ.

לוגיסטיקה

ה-SkyRace מתקיים בהרי הדולומיטים ליד העיירה קורטינה ד'מאפזו. האזור מתפקד בחורף כאתר סקי, ובקיץ זהו מקום מושלם לטיולים, ריצות הרים ותחרויות אופניים. קורטינה נמצאת כשעתיים נסיעה מהעיר ונציה. בקורטינה יש הרבה מלונות ובאזור ניתן גם לשכור דירה בairbnb. ממליץ מאוד לקחת חדר קרוב למרכז קורטינה שכן שם נמצאת כל ההמולה, וכן קו הזינוק.
איסוף הערכות הוא בבוקר המרוץ, והאקספו מאוד מושקע.

אופי המסלול

ההזנקה ב-17:00 (שעה בהחלט לא סטנדרטית) מהרחוב הראשי, ליד הכנסייה. המסלול הררי, וחלקו הראשון מתחיל בעלייה דרך הרחוב הראשי בקורטינ , ממשיך על שביל אופניים ואחריו נכנסים להרים וליערות. את הטיפוס הרציני הראשון מתחילים בסינגל בעלייה הראשונה בתוך יער מוצל ונעים. לאחר מכן רצים במישור קצרצר ועלייה חזקה עד לפסגה האחרונה עם מדרגות עץ שלא נגמרות. אחרי העלייה האחרונה, מתחיל החלק האחרון של המירוץ, ירידה ומישור לכל אורך הדרך עד לקו הסיום.

סיפור המרוץ

הזינוק החל בדיוק בשעה 17:00, שמתי לי את הפלייליסט שלי לריצות, מתחילים עם שיר של "Elton john – "your song. האווירה מדהימה והחיוכים מצד לצד. התחלתי את המירוץ כשבראש שלי אני צריך להגיע לפסגה בשעה ורבע. המרוץ התחיל מעולה, הכל זרם יפה אך היה יום חם מהרגיל. העלייה האחרונה היתה קשה ובפועל הגעתי לפסגה בקצת יותר משעה וחצי. בחלק האחרון של המירוץ, התחיל לרדת גשם זלעפות שצינן את גופי והגיע בול בזמן. במהלך אחת הירידות שעברה דרך ההרים, ראינו אני ועוד רץ, מישהן יושב על סלע ושאלנו לשלומו – מכיוון שאני מאמין שאנחנו קודם בני אדם ואחר כך מתחרים. עצרנו לעזור לו והבאנו לו מים וחטיף אנרגיה, ירדנו איתו כקילומטר. לאחר שראינו שהוא בסדר, המשכתי בריצה, דרך היער ודרך השדות הירוקים המדהימים שהובילו חזרה לתוך קורטינה ועד לקו הסיום.

סיכום

אם אתם מחפשים לרוץ באחד מהאזורים הכי יפים בעולם, מרוץ שיש בו המון משפחות וילדים שמעודדים בדרך, אוויריה מדהימה ואנשים מדהימים – שווה לכם לבדוק את אחד המקצים ב-The North Face Lavaredo.

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.