נהוג לומר שהריצה היא תחביב זול וזמין – כל מה שאתם צריכים זה זוג נעלי ריצה ומוטיבציה. בשנים האחרונות, במקביל לגידול העולמי במספר הרצים החובבים, חל גידול משמעותי במוצרים הנלווים לריצה, כשחלקם הינם מוצרים הכרחיים וחלקם נחשבים למותרות. אז כמה באמת עולה להיות רץ?

אז החלטתם לעשות שינוי ולהכניס את הריצה לחייכם. מה הציוד המינימלי שתזדקקו לו וכמה זה יעלה לכם? בכתבה הבאה ניסינו לייצר רשימה של ציוד הכרחי וציוד נוסף שהוא לא הכרחי בשלבים הראשונים שלכם כרצים, אבל בהמשך אולי תזדקקו לו.
נעליים – נתחיל בבסיס. נעלי ריצה זה הפריט הכי חשוב שתצטרכו וילווה אתכם במהלך האימונים. כיום יש היצע גדול מאוד של מותגי הנעלה לרצים, וחשוב שתבצעו התאמה טובה של נעליים למבנה כף הרגל שלכם. המחיר של נעליים טובות נע בין 500-900 שקלים. אם אתם רוצים לחסוך קצת בעלויות, נסו למצוא נעליים מדגמים קודמים (מחירם נע סביב 350 שקלים).

ביגוד – חולצה מנדפת זיעה, מכנסי ריצה וכובע הם ציוד חובה לרצים, וגם כאן מחירי הפריטים הממותגים לא זולים. חולצה ממותגת באיכות טובה תעלה בין 150-250 שקלים ומכנסיים 100-200 שקלים. מחיר מכנסי נשים מתקרב כבר ל-300 שקלים. האלטרנטיבה הזולה היא חולצה לא ממותגת מאיכות פחות טובה שתעלה לכם 30-50 שקלים או חולצות מנדפות זיעה שמקבלים באירועי ריצה. כובע יעלה לכם 100-150 שקלים. סביר להניח שתקנו יותר מפריט אחד מכל סוג, וקחו בחשבון שתצטרכו פריטים גם לקיץ וגם לחורף.

שעון דופק – לשאלה האם שעון דופק הוא מוצר הכרחי לחובב ריצה אין תשובה אחת. העובדות בשטח מראות שהרוב המכריע של הרצים משתמשים בשעוני דופק, וגם אם אתם לא משתמשים באחד כזה כרגע, יש סיכוי טוב שבעתיד תשתמשו. מחיריהם של שעוני הדופק נעים בין 1,400-4,000 שקלים. השעונים היקרים יותר משלבים פונקציות שלא הכרחיות לרצים (ניווט, טריאתלון) ואפשר להסתפק בשעונים הזולים יותר שנותנים תמורה טובה למחיר או לחפש שעון יד שניה במחיר זול בצורה משמעותית.

קבוצת ריצה \ מאמן – אין עוררין על התרומה המשמעותית של אימון בקבוצת ריצה או עם מאמן אישי. במיוחד אם אתם בתחילת הדרך או מכוונים ליעד מוגדר, כדאי שתקבלו הכוונה מאנשי מקצוע מנוסים. השתתפות באימונים קבוצתיים תעלה לכם כ- 200-300 שקלים לחודש לשני אימונים בשבוע. אימון אישי אצל מאמן יעלה לכם 150-500 שקלים לאימון.

אירועי ריצה\מרוצים – אירועי ריצה הם רגעי השיא של כל רץ. אלה היעדים אליהם מכוונים את תוכניות האימונים, והם גם מהווים הזדמנות להיפגש עם רצים אחרים. רץ מתחיל יירשם בממוצע למינימום של שלושה אירועי ריצה בשנה.
בשנים האחרונות ישנה אינפלציה מטורפת במירוצים – אין סופ"ש בלוח השנה שלא מתקיים בו לפחות אירוע ריצה אחד. המחירים משתנים בהתאם למרחק הריצה ולגודל הפקת האירוע:
מחיר מירוצי 10 ק"מ נע בין 125-185 שקלים.
חצי מרתון כ- 150-220 שקלים.
מרתון עולה כ- 220-300 שקלים.
מחירי הרשמה לאולטרה-מרתון נעים בטווחים של 270-900 שקלים בהתאם לאירוע ולמרחק.

ציוד ואביזרים שלא כללנו בחישוב ותמצאו אצל רצים רבים:
נעלי שטח – 600-900 שקלים.
ג'לים – ג'ל בודד עולה 6-8 שקלים וחבילות של 24 יחידות יעלו כ- 160-180 שקלים.
תיקי שתייה \ ווסטים – 300-800 שקלים. שימו לב שהתיק נמכר בנפרד משקית השתייה.
גרבי ריצה – 50-100 שקלים.
שרווילי לחץ לשוקיים – 200-400 שקלים.
טיפולי פיזיוטרפיה – 250-300 שקלים לטיפול.
תוספי תזונה – מגנזיום, כדורי מלח ותוספי תזונה רבים הופכים להיות חלק בלתי נפרד מהתזונה היומית של הרצים, ומחירם משתנה ותלוי בחברה.

לסיכום, עם העלייה במספר הרצים חלה עלייה בביקוש לציוד ריצה ולמירוצים. כדי לקיים את התחביב הזה, הרץ הישראלי מוציא בשנה סכומים שיכולים להגיע לאלפי שקלים. בהשוואה לתחומים אחרים זה עדיין נחשב זול. תשאלו את הטריאתלטים.

 

 

 

 

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.