התאמנתם במשך חודשים למרוץ והוא פתאום נדחה? המאמן שליו ברוש מרגיע אותכם עם כמה טיפים חשובים עד למועד המרוץ החדש

דחיית מרוץ יכולה להיות מעצבנת, כי אחרי הכל היא משבשת לכם את התוכניות. אני יודע שאולי קשה לכם לראות את התמונה המלאה אבל גם למארגני המרוץ הדחייה היא כאב ראש לא קטן. זה מובן אם אתם מרגישים קצת תסכול אבל צריך להסתכל קדימה, ולתכנן מחדש את הימים עד למועד המרוץ החדש. כדאי שתתרכזו בחצי הכוס המלאה – קיבלתם עוד שבוע של התאוששות אחרי חצי שנה אינטנסיבית. יש כמה דברים חשובים שכדאי לזכור וליישם בימים שנותרו:

העמסת פחמימות –  מי שהתחיל העמסת פחמימות כדאי ורצוי שיפסיק. אין טעם להעמיס פחמימות כל כך הרבה זמן לפני כי מאגרי הגליקוגן שלנו מוגבלים והעמסה של מעל לשלושה ימים (תלוי בסוג העמסה) היא מיותרת.
לעומת זאת העמסת מים היא רצויה והכרחית: הקיץ נגמר וממילא רוב האנשים לא נוהגים לשתות את כמות המים הרצויה, לכן מומלץ לשתות כ-2.5-3 ליטר מים ביום, גם כהרגל יום יומי אך לבטח עד התחרות, כדי שתגיעו עם כמות הנוזלים הרצויה.

הימנעו מסכנות מיותרות – הכלל הזה שנועד לשמור עליכם לפני תחרויות חייב להימשך עד התחרות. אל תסתכנו בדברים חדשים או ריצה בתוואי שעשוי לסכן את ההשתתפות שלכם במירוץ.

כתבות נוספות של שליו ברוש:

תפקיד הפייסר ואחריות הרץ

הטייפר – אזור הדימדומים בדרך המרתון

מרתון ראשון – בארץ או בחו"ל?

כיצד ללוות רץ אולטרה במירוץ

שמירה על מתח וריכוז – אחת הבעיות בדחיית המרוץ היא שזה עלול להוריד את רמת הדריכות והפוקוס שלנו. צריך להיות מודעים לזה ולהישאר ממוקדים במרוץ, במטרות שלכם, בהכנת הציוד ובהכנה מנטאלית ליום המרוץ.

המשך הטייפר – מדובר בדחייה ולא בביטול וכך צריך להתייחס לזה. במקרה של הסובב נותרו עוד 9 ימים עד המרוץ ולכן צריך להמשיך ולהתאמן. מבחינת אימונים עד המרוץ הרי שקשה לכוון לכולם אבל כלל האצבע הוא: המשיכו את הטייפר. כידוע לכם ובטח אתם מרגישים את זה עכשיו יותר מתמיד, בתקופת הטייפר לאחר הורדת העומסים והנפחים התחושה הכללית היא של ירידה בכושר ולעיתים עולות מחשבות כמו "איך הייתי בכושר לפני המסכמת ואיך אני נראה עכשיו".
זה בסדר ככה מרגישים בטייפר, תמשכו את זה עוד קצת עד למועד התחרות. הטייפר נועד לתת לגוף שלכם מנוחה מתוכנית אימונים עמוסה ואינטנסיבית ולהכין את הגוף בצורה מיטבית ליום המירוץ. תזרמו עם זה, תמשיכו להתחדד, הגוף יגיב היטב ביום התחרות.

לסיכום אין לנו יכולת לשנות את ההחלטה שהתקבלה ולכן כדאי שנזרום איתה על אף אי הנוחות. בסופו של דבר הגוף שלכם מקבל עוד קצת מנוחה. תתאוששו, תתחדדו ותגיעו רעבים למרוץ.

בהצלחה לכולם.

שליו ברוש הוא מרתוניסט, אולטרה-מרתוניסט ומאמן ריצה 

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.