הסובב חזר השנה במתכונת חדשה עם מסלול חדש ושיאים חדשים שיהוו אתגר לרצים בשנים הבאות. הרבה סיפורים נכתבו על ידי האנשים שרצו בלילה שבין חמישי לשישי, חלקם ייכנסו לספרי ההיסטוריה של הריצה המקומית

מקצה 166 ק"מ היה השנה גדוש (יחסית) במשתתפים, שחלקם נאלצו לבטל את בואם בשל דחיית המרוץ בשבוע. למרות זאת המקצה הזה סיפק לנו דרמות לא קטנות והפתעות נהדרות.

בגברים היו תהפוכות במיקומים בצמרת לאורך המרוץ, כשבשלבים הראשונים שלו אורי לב לקח את ההובלה כשאחריו קימרון וטל סלע. לב נאלץ לפרוש לאחר 133 ק"מ מאחר והיה צריך לתפוס טיסה. הוא ידע מראש שיכול להיות שזה מה שיקרה, אבל בכל זאת רצה לנסות לרוץ כמה שיותר.


טל סלע

עוד קודם לכן טל סלע עבר בתחנה הגדולה בק"מ ה-133, והיה ברור שהוא הולך לשבור את השיא של גרסייה מספרד שנקבע ב-2014. נכון, מדובר במסלול שונה, אבל הפער היה כל כך גדול שגם במסלול המקורי סלע היה מנפץ את השיא הקודם. היה קשה להישאר אדישים נוכח החגיגות של המשפחה והחברים בקו הסיום. זה היה רגע מזוקק וטהור של אהבת הריצה והאתגר, והיכולת האנושית הבלתי נתפסת לרוץ במהירויות האלה. טל סלע עצר את השעון על 16:36:04. אני בספק אם מישהו יוכל לשבור את השיא הזה בשנים הקרובות.


ירוחם קימרון

הפתעת המקצה הזה הוא ירוחם קימרון, שכבר בכתבה המקדימה למרוץ ציינו שהוא עשוי להפתיע. קימרון, הגיע בלי נסיון במרחקים האלה והצליח להתמודד יפה לאורך כל המרוץ ולהתברג בשלושת הראשונים. עד קילומטר 158 הוא היה במקום השני, אז עקף אותו אייל כהן, שעשה מרוץ מדהים, וקימרון סיים שלישי.

מושיק ברכני המנוסה סיים במקום הרביעי, אחריו מיכאל ספיבק שסבל מכאבי בטן במהלך המרוץ מה שגרם לו להאטה משמעותית.


ליז מלכה

בנשים, ליז מלכה רקדה כל הדרך אל הפודיום. ה"ילדונת" הצנומה עם החיוך הגדול לא הורידה את הרגל מהגז, וזכתה לליווי של חברים שהחזיקו אותה בקצב טוב, ונדמה שגם אם היו לה משברים, הם עברו די מהר. אחרי הופעה מרשימה בשנה שעברה במקצה ה-100 בתנ"ך תש"ח, היא הוכיחה בסוף השבוע האחרון שהיא בליגה של הגדולים, ולא סתם, בטופ. ליז סיימה בתוצאה 21:57:33.


ליאת נתנאל

ליאת נתנאל, היא לביאה בתחפושת של הלו קיטי. מבחוץ היא נראית מתוקה וחייכנית אבל מבפנים מדובר בלוחמת שלא נותנת לקשיים לשבור אותה. אחרי המאה הראשונים היא נראתה טוב ונראה שהפציעה מאחוריה. אבל אחרי הסיבוב הרביעי, העייפות המצטברת והכאבים, הפכו את המסע הזה לקשה במיוחד. דווקא בגלל זה, הסיום שלה הוא מתוק ומוכיח שהניסיון שיש לה יכול להוביל אותה רחוק. ליאת סיימה במקום השני בזמן של 25:22:09.

במקום השלישי הגיעה איילת מוכנדורף, שבהקפה הראשונה הובילה במעט על ליאת אבל לאחריה ירדה למקום השלישי ונפתח פער ביניהן. האישה הרביעית במקצה, האמריקנית קרנה בלוגרינד, פרשה בקילומטר ה-71. היה מעניין לראות את התחרות במקצה הזה, לו היו מצטרפות אליו נשים נוספות.

ב-133 ק"מ לא היו הפתעות מיוחדות. רפאל גרטי סיים במקום הראשון 17:35:05, רביד מורד סיים שני בזמן של 18:28:24 ודותן ויגודסקי סיים שלישי 19:39:06.


ירום פקר

מקצה ה- 100 ק"מ של הגברים היה מהיר ועצבני. ירום פקר "טס" מיריית הזינוק וחגי סלע ישב לו על הזנב בפער של דקות, כשהוא מנסה לצמצם בכל מקטע. פקר שמר על היתרון שפתח בהתחלה וחצה את קו הסיום בזמן של 9:16:44. חגי סלע עצר את השעון ב-9:55:18.


חגי סלע

כפיר מזעקי שהגיע שלישי בהפרש של 6 דקות מסלע, יצא לאחת ההקפות ובטעות פנה ימינה לפני הגשר. עד שעלה על הטעות איבד זמן יקר שיכול היה אולי להעניק לו את המקום השני. בכל מקרה התוצאה שלו יפה מאוד 10:01:00. השלושה היו בפער גדול משאר הרצים במקצה – המקום הרביעי הגיע ביותר משעה אחרי מזעקי.

בנשים, אירית גרינברג קושניר הגיעה נחושה לתת את כל מה שיש לה, ופתחה בסיבוב ראשון מהיר יחסית, מתוך מחשבה לפתוח פער ולשמור עליו לאורך המרוץ. בתום הסיבוב הפער בינה ובין שמרית שולמן שהיתה במקום השני עמד על 12 דקות, פער שרק הלך וגדל ככל שהמרחק גדל. קושניר סיימה את המרוץ בזמן של 11:22:58.


אירית גרינברג קושניר

שמרית שולמן שמרה על המיקום שלה לאורך כל המרוץ, כשאלנה קוסוב הממוקמת במקום השלישי, לא מהווה איום ממשי ונמצאת בפער די גדול ממנה (בסיום הוא עמד על כמעט שעתיים). שולמן באה מתוכננת לכל שלב במרוץ ונראה שהיא פעלה לפי התוכנית. זמן הסיום שלה הוא 12:17:05. אלנה קוסוב סיימה בזמן של 14:20:48.


שמרית שולמן

לי גרינבלט קימרון שכתבתי עליה בכתבה המקדימה, לא הצליחה להביא את היכולות שלה ליידי ביטוי וסיימה במקום השישי. ככל הנראה היא היתה חולה בתחילת השבוע וזה לא חלף לגמרי והשפיע על ניהול המרוץ שלה. אף על פי כן ראוי לציין שהיא סיימה את המרחק ולא ויתרה. הזמן שלה הוא 16:24:24.

תוצאות מקצה 66 ק"מ

גברים
ישי ראובן 5:38:45
אלעד יגודה 5:52:02
ולדימיר דיקרב 6:10:14

נשים
נינה רבר שפירא 7:09:13
אילת שרם 7:27:12
קאטי אלמוגי 7:42:22

תוצאות מקצה 42 ק"מ

גברים
יותם פסן 2:49:59
רונלד יודסין 3:08:59
אלמה יידג 3:14:56

נשים
אורית שלו 3:44:53
יעל לגשטיין 3:50:59
זוהר הל-פרי 4:03:35

 

 

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.