כמו בכל שנה, גם השנה ה-Marathon Mont Blanc סיפק לנו דרמות, הפתעות ונופים פנטסטיים. קיליאן ז'ורנט ניצח בגברים ורות קרופט בנשים

קילאן ז'ורנט חזר ובגדול!!!
אחרי פציעה ברגל והרבה סימני שאלה לגבי כושרו הנוכחי, הקטר הקטלוני חזר לדהור במון בלאן ולא השאיר ספק בשאלה מי מלך ההר. מקצה המרתון, כפי שכבר כתבנו בעבר, דורש הרבה סבלנות, בעיקר מרצים מהירים – תשאלו את אריטס אגאה שהוביל את המרתון בחלקו הראשון עד שנחלש וסיים במקום החמישי.

בגברים כאמור, כל העיניים היו נשואות אל קיליאן ז'ורנט שחזר מפציעה, וסיקרן כיצד יתפקד במרוץ. בתחילת המרוץ הוא היה בדבוקה הראשונה אבל קצת מאחור ולאט לאט שיפר את מיקומו. לקראת מחצית המרחק קיליאן ואריטס אגאה פתחו פער על שאר המתמודדים. אחריהם דלק מארק לוינשטיין שהצליח לצמצם את הפער ואפילו עקף את קיליאן לקראת הקילומטר ה-23.

בקילומטר ה-28 ב-La Tour התחלפו קצת המיקומים: אריטס, לוינשטיין, קיליאן וטיבו רביעי. שתי דקות אחריו נמצא סטיאן, שלאט לאט צימצם פערים. בקילומטר ה-30 קיליאן מתחיל לסגור על אריטס ונצמד אליו במקום השני. טיבו עובר למקום השלישי בפער של כמה שניות מאחוריהם.

בקילומטר ה-35 לערך קיליאן הולך על מהלך אסטרטגי, פותח מבערים ומתרחק מטיבו שנמצא במקום השני, ובכך שומר לעצמו מרווח ביטחון לקראת העלייה האחרונה. מארק לוינשטיין עוקף את טיבו ומצמצם למקום השני בפער של כשתי דקות מקיליאן. סטיאן עוקף את טיבו ושומר על המקום השלישי עד הסיום.

קיליאן מגיע לקו הסיום בהליכה תוך כדי שהוא מודה לקהל שבא לעודד. ניכר שהוא עדיין לא בכושר שהיה לפני הפציעה, אבל גם זה הספיק לו בשביל לעצור את השעון על 3:54:54. אחריו מגיע מארק לוינשטיין שניהל מרוץ מצויין בזמן של 3:58:15 ושלישי הגיע סטיאן בזמן של 4:00:07.

בנשים, מייגן קימל הובילה בעקביות מתחילת המרוץ והמשיכה להוביל גם בקילומטר ה-28. אחרי ק"מ 37.5, רות קרופט החזקה עקפה אותה, ובהמשך היתה תחלופה במיקומים של הנשים מהמקום השני ואילך, כשאלי גורדון, אידה נילסן ומייגן קימל מתחלפות ביניהן.

קרופט נאבקה על הישארות במקום הראשון עד הרגע האחרון ונראה שהיא נתנה את כל מה שהיה לה. קרופט סיימה ב- 4:37:30, אחריה אידה נילסן בתוצאה 4:39:37 ושלישית אלי גורדון בתוצאה 4:41:01.

 

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.