סטרבה הפכה בשנים האחרונות לאפליקציה פופולריות בקרב רצים. זה לא משנה אם אתם רצי עילית או רצים בתחילת הדרך – לכולם יש מקום בסטרבה וכולם יכולים ללמוד ולהפיק תועלת משימוש בפיצ'רים ובסטטיסטיקות שהיא מציעה. סקרנו עבורכם כמה מהם

כמו הפייסבוק, הטוויטר, האינסטגרם והסנפצ'אט, גם סטרבה היא רשת חברתית, אך בניגוד לאחרים היא ייעודית לספורטאים – רוב המשתמשים בה הם רוכבים ורצים מרחבי העולם. הרעיון לרשת החברתית-ספורטיבית קם ב-2009, אז הרוב המוחלט של המשתמשים היו רוכבים, ועם השנים כמות הרצים הלכה וגדלה. נכון למרץ 2015 יש לאפליקציה יותר ממיליון משתמשים – 200 אלף מתוכם משתמשי פרימיום (משתמשים בתשלום הנהנים מפיצ'רים וסטטיסטיקות נוספות שאין למשתמשים בגרסה החינמית).

אז למה אתם צריכים את זה בכלל?

נתחיל מזה שאתם לא צריכים סטרבה בדיוק כמו שאתם לא צריכים את פייסבוק או כל רשת חברתית אחרת. מי שבוחר להצטרף לרשת החברתית הזאת, יכול ליהנות מהרבה יתרונות, סטטיסטיקות ופיצ'רים מעניינים שאת חלקם נמנה בכתבה זו.

הסטרבה מבוססת על שיתוף של פעילויות, והיתרון הראשון המשמעותי שלה הוא שניתן לסנכרן אליה פעילויות מרוב השעונים הקיימים כיום בשוק ביניהם סונטו, גרמין, פולאר, TOMTOM, FITBIT, TIMEX ועוד. אם שני חברים שרצים עם שעונים מחברות שונות רוצים "להיפגש" ולחלוק מידע – סטרבה זה המקום.

לאחר שפתחתם חשבון בסטרבה, בהתאם לשעון שברשותכם, מגדירים במחשב שהסנכרון יתבצע לסטרבה אוטומטית בכל פעם שאתם מעלים פעילות, ומאותו רגע אתם בפנים. ניתן להקליט את הפעילות שלכם גם ישירות מהאפליקציה במידה ואתם רצים עם הטלפון.

הסטרבה מציגה לכם מגוון נתונים, חלקם דומה לאלה שתקבלו באפליקציות התואמות לשעון שלכם (Garmin Connect, Suunto Movescount, Polar Flow וכו') כגון זמן כללי (מרגע התחלת הפעילות ועד סופה כולל עצירות שעון), זמן פעילות (נטו זמן הריצה), קצב ממוצע, טיפוס מצטבר, קלוריות וספליטים של כל ק"מ. ניתן להגדיר באיזה נעליים אתם רצים, והסטרבה תחשב לכם כמה ק"מ אתם עושים עם הנעליים מבלי שתצטרכו לזכור או לספור. על הפעילות שלכם תוכלו לקבל "לייק" מחברים שלכם (Kudos) ותגובות על הפעילות וכמובן להעלות סלפי ריצה. עד כאן זה די דומה למה שאתם מכירים.

שיתוף – כאמור הסטרבה מבוססת על שיתוף. כמובן שאם תרצו, החשבון שלכם יכול להיות מוגדר "פרטי" והפעילויות שלכם לא יהיו גלויות לאף אחד, אבל זה קצת מפספס את המטרה. אחד הדברים הנחמדים בסטרבה הוא שאפשר לראות פעילויות של רצים אחרים, להכיר מסלולים חדשים ולתקשר עם אנשים אחרים ששותפים לאותו תחום ספורט. רצים בכירים מהארץ והעולם משתמשים בסטרבה ומאפשרים הצצה אל האימונים והמירוצים שלהם. כאן תוכלו להתחבר לספורטאים כמו קיליאן ג'ורנטג'ים וולמסלי, טים טולפסון, היידן הוקס, אורי גור ארי, אור שילון דלית לוין ועוד. כן, גם אני שם.

strava-4_18D316D2
מקטעים (Segment) – האפליקציה משרטטת על המפה את המסלולים שכל אחד מבצע, וניתן לחלק ידנית כל מסלול למקטעים. בדרך כלל עושים את זה לפי היגיון מסויים, לדוגמה: מתחילת עלייה ועד סופה. הנתונים שאתם מקבלים על המקטעים האלה הם: מי מלך ומלכת המקטע (הגבר והאישה הכי מהירים על המקטע), הזמן שלכם במקטע הזה ואיך הוא ביחס לאחרים שרצו על אותו מקטע, וכן השיפור שלכם ביחס לריצות אחרות שלכם על אותו מקטע.

אתגרים – (Challenge) – על מנת לעודד את הרצים ולתת להם מוטיבציה, הסטרבה מוציאה מדי חודש אתגרים שאפשר להצטרף אליהם לדוגמה: מירוץ 10 ק"מ, חצי מרתון, אתגר טיפוס מצטבר וכו'. על עמידה באתגרים האלה מקבלים תג שמתווסף לפרופיל האישי וזאת דרך נוספת לקבל מוטיבציה ולגרום לאנשים לצאת ולרוץ.

עם הזמן הנתונים שלכם נאספים ומוצגים לכם בגרפים וטבלאות, כך שתוכלו לבצע מעקב, ניתוח והשוואה עם נתונים קודמים שלכם. נוסף לגרסה החינמית יש גרסת פרימיום בתשלום שהיא פותחת בפניכם אפשרויות נוספות כגון קביעת יעדים ומעקב אחריהם, הורדת תוכניות אימונים לריצה ורכיבה, מעקב בזמן אמת אחר מיקום הרץ לצרכי בטיחות, מעקב ביצועים בזמן אמת מהשעון לאפליקציה בנייד, suffer score – תרגום של הדופק ל"סרגל מאמץ" שאומר לך כמה קשה אתה מתאמן, הורדת מסלולים של אחרים ב-GPX ועוד.

לסיכום, סטרבה יכולה להיות מאד שימושית למי שאין לו בעיה לשתף אחרים בפעילות שלו. האפליקציה בהחלט מכניסה אלמנטים של סטטיסטיקות ופיצ'רים שנותנים מוטיבציה ומעודדים שיפור ומעקב לאורך זמן. ונסיים עם הסלוגן המפורסם שלהם: "אם זה לא בסטרבה – זה לא קרה".

 

 

  1. שולי אושרי

    אם בטעות מחקתי פעילות מהסטראווה,איך אני יכול להעלות אותה שוב מהגרמין קונקט?

    הגב
    • Runguru.co.il

      היא חינמית. יש פונקציות מתקדמות שעבורם צריך לשלם.

      הגב
  2. מימון

    שלום,
    נרשמתי לסטרבה ובטעות הריה מחושבת במייל ולא בק"מ האם יגוע למשהו איך ניתן לשנות ?
    תודה

    הגב
    • אסנת

      איך מחליפים בסטרבה ממיילים לקמ זה מודד לי במיילים וניסיתי למצוא בהגדרות ולא מצאתי איפה מחליפים

      הגב

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.