גילוי נאות: בניגוד לאתרים אחרים, הסקירות באתר לא ממומנות ע"י יבואנים

נתונים טכניים
משקל: 260 גרם
דרופ: 4 מ"מ (17-28)
מרחק בחינת הנעל: 312 ק"מ פרטים בסטרבה


יתרונות

התאמת הנעל לרגל – אחד הפרמטרים בעזרתם אני יודע אם הנעלים מתאימות לי או לא היא התחושה. אם במהלך הריצה הנעליים מורגשות ונוכחות על הרגל – סימן שהן פחות מתאימות. לעומת זאת, אם במהלך הריצה הנעליים לא מורגשות ואתם אפילו לא חושבים על הנעליים בזמן הריצה – סימן שהן מתאימות. חברת Salomon עושה שימוש בכמה טכנולוגיות בנעליים שלה, אחת מהן היא ה-Endofit – שרוול שאליו נכנסת הרגל והוא חובק אותה ויוצר מיזוג מושלם של הרגל עם הנעל, כך שאין תזוזה של הרגל בנעל במהלך הריצה.

עמידות חומרים – בניגוד לנעליים אחרות שבהן בדרך כלל הגפה העליונה עשויה מרשת או מבד, ב-Salomon S-LAB Sense Ultra 5 SG יש גומי מיוחד עמיד מאד, שמשולב עם רשת צפופה, ויחד הם בנויים על הגפה העליונה. השילוב של השניים יוצר נעל עם עמידות חומרים גבוהה מאד בכל תוואי השטח.

עבירות – בהמשך לסעיף הקודם, לנעל יש אחיזה מצויינת בכל המשטחים. רצתי איתן במדבר, בסינגלים טכניים, בין סלעים משוננים בבוץ ועוד – בכולם הן נתנו אחיזה מצויינת. הספציפיות של הנעל במשטחים רכים ובוציים נותנת לה יתרון משמעותי על נעליים אחרות. מבנה הסולייה שלהן מורכב מלאגים (שיניים) לאורך כל הסולייה. בנוסף אליהן יש מגרעות בחלק הקדמי של הסולייה, והשילוב של השניים נותן אחיזה מושלמת במשטחים בוציים. הנעל נותנת ביטחון לרוץ במקומות שבנעליים אחרות כבר מזמן הייתי מחליק וזה יתרון משמעותי.

שיכוך – נעלי Salomon S-LAB Sense Ultra 5 SG מיועדות לריצות אולטרה ולכן יש להן שיכוך מצויין, שמאפשר לרוץ איתן שעות על הרגליים. הן משככחות היטב את זעזועי הקרקע ונותנות פידבק טוב כך שמי שאוהב "להרגיש את השטח", יהנה מהן מאד.

משקל, דרופ ורוחב – אחת "הבעיות" של מרבית נעלי השטח, היא שכדי ליצור נעל מאסיבית שתעמוד בריצות טכניות, נאלצים להתפשר על המשקל ויוצרים נעליים כבדות. בסלומון יצרו נעל ששוקלת בסך הכל 260 גרם בשילוב דרופ של 4 מ"מ, שנחשב דרופ ביניים שאהוד מאד על הרבה רצים. קדמת הנעל מספיק רחבה גם לרגליים רחבות מהרגיל.

salomon-scarpe-da-escursionismo-s-lab-sense-5-ultra-sg-red-black-white-4d-donna-red-5b78-600

חסרונות

אחיזת יתר – ה"שיניים" הראשונות בקדמת הסולייה מיותרות לדעתי. כשיורדים ירידה טכנית יש סיכוי שהרגל תישאר על סלע יותר ממה שתיכננו. (פרטים נוספים בסרטון).

יבוא ומחיר – את דגם הנעליים הזה רכשתי בחו"ל כי היבואן הקודם לא הביא אותן לארץ. נכון לכתיבת שורות אלה התחלף היבואן וניתן לחכות ולראות אילו דגמים יביא לארץ. מחיר זה דבר שאני בדרך כלל לא מתייחס אליו בסקירות, כי זה דבר משתנה. מה שלא משתנה ועקבי מאד בנעלי הפרימיום של סלומון זה המחיר הגבוה. מחיר מדף של הנעליים האלה הוא 180$, שנחשב למחיר מאד יקר לנעליים.

סיכום

Salomon S-LAB Sense Ultra 5 SG היא נעל פרימיום ברמה אחרת ממה שאנחנו מכירים. הטכנולוגיה המתקדמת, החומרים העמידים, הנוחות, המשקל, הדרופ והעבירות הגבוהה בכל התוואים הופכים אותה ל"כלי עבודה" איכותי ולחוד החנית של נעלי השטח. בחוויה האישית שלי, מדובר בנעלי השטח הכי טובות שרצתי איתן. מבחינת המחיר, לדעתי זה נתון לפרשנות – אני לא מכיר הרבה אנשים שנוסעים במרצדס ומתלוננים על המחיר. בעייני הנעל שווה את ההשקעה.

ציון: 9.5

*** כל נעל שקיבלה ציון מ-8 ומעלה בהחלט שווה לנסות

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.