גילוי נאות: בניגוד לאתרים אחרים, הסקירות באתר לא ממומנות ע"י יבואנים

נתונים טכניים:
משקל: 187 גרם
עוצמת תאורה מקסימלית: 575 לומנס
זמן טעינת סוללה: 6 שעות


ה-PETZL NAO הוא פנס ראש בעל שני מצבי עבודה עיקריים: תאורה קבועה ותאורה ריאקטיבית.

בכל אחד מהמצבים ניתן לבחור בין תאורה מקסימלית לבין תאורה חסכונית שנותנת זמן עבודה ארוך יותר.

תאורה ריאקטיבית – לפנס שלוש עייניות (שתיים תחתונות ואחת עליונה). בתוך העיינית העליונה יש חיישן שבאמצעותו הפנס אומד את המרחק אליו מסתכלים, ובהתאם לכך הוא משנה את עוצמת התאורה.

לדוגמה: אם נסתכל על תא השטח הקרוב, עוצמת התאורה תהיה חלשה יותר. אם נרים את הראש ונסתכל לטווח הרחוק יותר – עוצמת התאורה תיגבר. המצב הזה למעשה, מאריך את חיי הסוללה והופך את העבודה עם הפנס ליותר יעילה בשטח.

בתאורה ריאקטיבית מקסימלית נקבל עוצמה של 575 לומנס למרחק של 135 מטר עד 6  שעות. בתאורה ריאקטיבית במצב חסכוני נקבל 290 לומנס ל-80 מטר עם זמן עבודה של 12 וחצי שעות.

תאורה קבועה – בניגוד לפנסים אחרים שמרגע הפעלתם מאירים בתאורה מקסימלית שהולכת ונחלשת, ב-PETZL NAO תקבלו תאורה קבועה בעוצמה אחידה גם כשהסוללה נחלשת.

במוד תאורה קבועה מקסימלית תקבלו 430 לומנס ל-130 מטר למשך שעה וחצי. במוד תאורה קבועה חסכונית תקבלו 120 לומנס למרחק של 60 מטר למשך שמונה שעות.

בשעה אחרונה של הסוללה הפנס נכנס למוד חירום ומאיר בעוצמה של 20 לומנס.

יתרונות

משקל ונוחות – הפנס בסך הכל די קל וחלוקת המשקל בין החלק האחורי לקדמי די מאוזנת. אני רצתי איתו בלי באפ בכל הריצות והוא היה נוח מאד.

עוצמת תאורה – לא משנה באיזה מוד תאורה רצתי עם ה-PETZL NAO, הוא נתן עוצמה טובה עם אלומה חזקה שפתחה את השטח גם בטווחים הקרובים וגם ברחוקים. כשרצתי עם אנשים אחרים העליונות של ה-PETZL NAO בלטה בשטח בצורה משמעותית.

אורך חיי סוללה – אין ספק שאחד הדברים הכי מבאסים באמצע מירוץ בלילה, זה כשנגמרת הסוללה בפנס. ב-PETZL NAO יש ניצול טוב של הסוללה בגלל הריאקטיביות, ולכן אם עובדים איתו נכון, אפשר להעביר איתו לילה שלם בלי צורך להחליף סוללה. אם בכל זאת הסוללה הנטענת נגמרת, ניתן להשתמש בשתי סוללות AAA.

התאמת תאורה למשימה – פונקציה שמאד אהבתי ב-PETZL NAO היא האפשרות "לתכנת" את עוצמת הפנס בהתאם לזמן העבודה והעוצמה הרצויה. ניתן לחבר את הפנס ל-USB במחשב אחרי שהורדתם את התוכנה של פצל, ושם לקבוע כמה זמן הפנס יפעל, באיזו עוצמת תאורה ורוחב אלומה, בהתאם לריצה המתוכננת.

חסרונות

תאורה ריאקטיבית – המוד הריאקטיבי ב-PETZL NAO מאד יעיל מהבחינה של אורך חיי סוללה אבל לוקח זמן להסתגל אליו. המעבר בין המצבים רחוק-קרוב וההפך מלווה בהבהוב מעומעם שקצת מעצבן את העין.

במצב של ערפל או דמוי ערפל (כשאתה רץ אחרי מישהו שנכנס לפודרה) החיישן קצת משתגע ולא "החלטי" איזו תאורה צריך לספק – חזקה או חלשה. מה שצריך לעשות במצב הזה הוא לעבור לתאורה קבועה לאותו מקטע בעייתי.

מצב נוסף שנתקלתי בו ודורש התייחסות: כשרצים בסינגל בטור ולפניך יש רץ, התאורה נחלשת מדי כי החיישן מזהה משהו קרוב, ודווקא בסינגלים טכניים צריך תאורה חזקה.

סיכום

PETZL NAO הוא פנס ראש ברמה גבוהה. הוא נוח על הראש במהלך כל הריצה, העוצמה שלו חזקה והשילוב של זה עם השמירה על עוצמת הסוללה, כמו גם יכולת "תכנות" העוצמה בהתאם למשימה, הופכים אותו לכלי עבודה מצויין לרצים למרחקים בינוניים ועד אולטרות.

ה-PETZL NAO מקבל את הציון 9 שבהחלט משקף את היכולות המרשימות של הפנס.

*** כל מוצר שקיבל ציון 8 ומעלה בהחלט שווה לנסות

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.