גילוי נאות: בניגוד לאתרים אחרים, הסקירות באתר לא ממומנות ע"י יבואנים

נתונים טכניים:
משקל: 238 גרם
דרופ: 0 מ"מ
מרחק מבחן: 216 ק"מ – כל הפרטים בסטרבה

ALTRA הוא שחקן חדש בשוק הישראלי. למותג יש מאפייני DNA מאוד מובהקים שבאים ליידי ביטוי בכל הנעליים: ZERO DROP – כל נעלי אלטרה בעלות דרופ אפס מתוך המחשבה שאם אנחנו רצים ככה כשאנחנו יחפים למה שלא נרוץ באופן טבעי גם כשאנחנו נועלים נעליים. FOOT SHAPE – הנעל בנויה בצורת רגל מה שנותן מרווח לאצבעות מקדימה ולא כופה על הרגל את צורת הנעל.

יתרונות

משקל – ה- ALTRA ESCALANTE קלות מאוד, והעובדה שהחלק העליון שלהן סרוג ויושב כמו גרב על הרגל, הופכת אותן לכמעט בלתי מורגשות במהלך הריצה. הן מצויינות לאימונים מהירים וכמובן לתחרויות.

רספונסיביות – סוליית הביניים של הנעל שעשויה מחומר שנקרא EGO, מרגישה בכל נחיתה כאילו שאתה רץ על טרמפולינה. הרספונסיביות מאוד דומיננטית, תרגישו את הקפיציות ואת יכולת ההחזר בכל צעד.

רוחב – סוף סוף יש נעל שנותנת מקום לאצבעות. לא צריך להילחם עם שולי הנעל, לא לגרד את הקצוות ויש מספיק מקום לפרוס את האצבעות. באופן אישי אני מרגיש שזה הופך את הריצה ליותר יעילה – כשהאצבעות פרוסות יש יותר יציבות בנחיתה ובזינוק.

דרופ – ואם דיברנו על יעילות – בהכרח דרופ אפס הופך את הריצה שלכם ליותר יעילה. אם אתם רגילים לנחות על העקב, כשתרוצו יחפים תראו שמיד אתם עוברים למרכז-קדמת כף הרגל (הגוף לא מסוגל לספוג את הזעזועים של נחיתה על העקב כשאתם יחפים). אותו הדבר כשאתם רצים עם נעל שהיא דרופ אפס – סגנון הריצה שלכם בהכרח יהיה יותר יעיל.

חסרונות

זמן הסתגלות ארוך – במשך שנים הרגילו אותנו לרוץ בדרופים גבוהים (12-8 מ"מ) ולכן המעבר לנעל בדרופ אפס מחייבת תקופת הסתגלות. יש אנשים שעוברים לאלטרה בלי תקופת הסתגלות והכל בסדר אצלם, אך אני ממליץ לכם להחמיר. בתחילה לכו עם הנעל פרק זמן ותרגישו איך זה מרגיש. לאט לאט שלבו אותה באימונים קצרים, ומאוחר יותר בכל האימונים. שילוב מדורג של הנעל ימנע מכם מתח באכילס ובתאומים הנפוצים במעבר לדרופ אפס.

רוחב – נכון שהחמאתי לרוחב של ה- ALTRA ESCALANTE אבל יש בו גם חיסרון: בפניות האצבעות זזות בתוך הנעל ולא זורמות עם תנועת הנעל עד הסוף.

סיכום

ALTRA ESCALANTE היא נעל כביש עם DNA מאוד ברור שמבדל אותה משלל המותגים בשוק. אהבתי את זה שהן בעלות דרופ אפס, קלות משקל ומתאימות גם למרוצים וגם לאימונים. הן רחבות מקדימה ויש בהן מספיק מקום לפרוס את האצבעות בנוחות. הן קפיציות ובעלות רספונסיביות גבוהה.

ציון: 8.7

*** כל נעל שקיבלה ציון מ-8 ומעלה בהחלט שווה לנסות

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.