בראיון ראשון ובלעדי לכלי תקשורת ישראלי מספר היידן הוקס, בן 25 מיוטה ארה"ב, על השנה האינטנסיבית שעבר, ועל ההצלחה בעולם האולטרה האמריקני

היידן הוקס, אתלט אמריקני בן 25 מיוטה ארה"ב, התחרה במשך שנים באולמות ובמירוצי שדה, והצטיין במקצים 3,000, 5,000 ו-10,000 מטר. בגלל שגדל ביוטה המוקפת פארקים לאומיים רחבי ידיים ומסלולי ריצה, התאמן לא מעט בשטח.

לצפייה עם כתוביות יש ללחוץ על כפתור CC בנגן

שנת 2016 היתה שנת הפריצה הגדולה שלו לעולם האולטרה האמריקני, שנה שבה הפך משם לא מוכר לכוכב עולה. אם בוחנים את הפריצה שלו לעולם האולטרה, ניתן לשים את האצבע על שלושה הישגים בולטים: אליפות העולם בריצות הרים, מירוץ Speedgoat 50 וכמובן The North Face 50 Challenge.

בראיון מספר הוקס כיצד הגיע ממש במקרה להשתתף ב- Speedgoat 50. ערב לפני המירוץ שלח הוקס הודעה לחברו ברייס ת'אצ'ר ואיחל לו הצלחה במירוץ. ברייס כתב לו בחזרה שהוא חייב לבוא לעשות את המירוץ הזה כי מדובר במירוץ מדהים. הוקס לא חשב פעמיים, עלה הרכב ונסע למקום התחרות. כשהגיע, פגש את ת'אצ'ר ואת מגדלינה בולה, אחת מרצות האולטרה המובילות בארה"ב. השניים נתנו לו הסברים על התנהלות תזונתית בתחרות, וכך התייצב למחרת הוקס על קו הזינוק, כשמעט מאד שעות שינה מאחוריו.

עם יריית הזינוק פתח הוקס חזק, ולמעשה הוביל כמעט לאורך המירוץ כולו. זה היה המירוץ הראשון שלו ל-50 ק"מ והוא ניצח בו, מה שגרם להרמת גבה בקרב אנשי אולטרה ואנשי תקשורת ששאלו את עצמם "מי זה הילד הזה שאף אחד לא מכיר שניצח את המירוץ הקשוח הזה"?

בראיון מספר הוקס על הקרב הצמוד שניהל עם זאק מילר ב- The North Face 50 Challenge. הוקס הוביל במירוץ בשלב מוקדם אך לא שם לב לסימון הדרך, פנה במקום מסויים לכיוון ההפוך וירד מהמסלול. עד שהבין שטעה וחזר על עקבותיו, מילר כבר עבר אותו. ייתכן שאם לא היה מפספס את הפנייה, היה זוכה במירוץ. בשנה הבאה הוא מתכוון לנסות לנצח במירוץ, כשהפעם גם הרץ המוכשר ג'ים וולמסלי צפוי להשתתף.

בעקבות ההצלחה של הוקס, הוא חתם עם כמה נותני חסות מרכזיים. בראיון הוא מספר מה זה אומר להיות ספורטאי חסות, ומוקיר תודה לחברות המסחריות שנותנות בו אמון. עוד הוא מספר על לו"ז התחרויות העמוס שלו השנה, שכולל כמה מירוצי 50 ק"מ וכמה מירוצי 50 מייל. הוקס ירוץ השנה את מירוץ ה- 100 ק"מ הראשון שלו – זה יקרה בצרפת במירוץ ה-CCC במסגרת ה-UTMB. הוא מתכנן לשהות באזור ולהתרגל למסלולים, וירוץ גם את מרתון מון בלאן כהכנה ל-CCC.

לסיום, הוא מקווה שיום אחד יגיע לביקור בישראל.

 

תגובה אחת

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.