המסלול של אריאל קירצ'וק

אורך המסלול: 31.5 ק"מ, מעגלי
טיפוס מצטבר: 651 מטר
נקודת מוצא: בחנייה שליד מבשלת הבירה במושב שריגים (נקרא גם לי און).
נקודות מים לאורך המסלול: שריגים, תחנת דלק צומת האלה, חוות צוק, נחושה (מוסיף 1-1.5 ק"מ למסלול), בצומת למרגלות מצפה משואה.
חשוב לדעת:
1. המסלול דורש חציה של כביש 38 בשני מקומות. ניתן לחצות במקום בצומת האלה בגשר שעובר מתחת לכביש כ-900 מטר דרומית לצומת.

2. בסוף הירידה מחרבת עתרי (ק"מ 14.5 בערך) נכנסים לכרם דרך פרצה בגדר שפתוחה כבר כמה שנים. במידה והפרצה תתוקן ניתן לפנות ימינה ולרוץ לאורך הגדר כ-300 מטרים, ולהיכנס לכרם ממערב.

סיפור דרך
המסלול מתחיל ומסתיים בחניה שליד מבשלת הבירה המשובחת במושב שריגים. אחרי כמה מאות מטרים בין בתי המושב מתחברים לדרך לבנה (סמ"ש שחור), פונים בירידה מזרחה ולאחר קצת פחות מ-5 ק"מ חוצים את כביש 38 ומגיעים לתחנת דלק צומת האלה.
כמה עשרות מטרים דרומית לתחנה פונים לדרך עפר המסומנת בסמ"ש ירוק ומטפסים בה כ-2 ק"מ עד חוות צוק. במפגש עם השביל המסומן שחור אפשר לעצור לתצפית קצרה לכיוון עמק האלה לפני שפונים ימינה וממשיכים לטפס לשיא הגובה של הר שוכה.
קצת אחרי שיא הגובה, אחרי שפנינו בפניה חדה שמאלה והתחלנו לרדת נחפש עמוד עץ מרובע וסלע עם סמ"ש ירוק המסמנים את הכניסה לסינגל עדולם. אחרי כ-1.5 של ירידה בסינגל חוזרים לדרכי עפר וקטע של כביש חקלאי עד חרבת עתרי, שרידים מרשימים של כפר יהודי מתקופת בית שני עם נוף נפלא לכל הכיוונים. רצים דרך שרידי הרחוב הראשי של הכפר עד שפוגשים שוב את סינגל עדולם (סמ"ש ירוק) ויורדים איתו עד לפירצה בגדר של כרם גדול, עוברים דרכה ורצים כקילומטר בתוך כרמים עד למפגש עם דרך לבנה (סמ"ש אדום) שהיתה חלק מדרך הפטרולים עד מלחמת ששת הימים.
בקילומטר ה-17.5 בערך פונים לסינגל קנים (סמ"ש שחור) מטפסים לאוכף ויורדים לחניה שלמרגלות חרבת בורגין. רצים כמה מאות מטרים על הכביש היוצא מהחניה עד לעץ חרוב גדול ושם יורדים שוב לדרך העפר, עוברים צפונית לנחושה ומטפסים אל הכביש המוביל לישוב. פונים ימינה (מערבה) ורצים בירידה על הכביש כ-2.5 ק"מ עד צומת נחושה. חוצים בזהירות את כביש 38 ולאחר כ-30 מטרים פונים ימינה בשביל המטפס לחרבת צורה. בחירבה פונים ימינה (צפונה) ורצים לאורך רמת אבישור עד מצפה משואה ומשם ממשיכים לנקודת הסיום בשריגים.

ריצה מהנה.

ריצות שטח: כל המסלולים

להורדת המסלול לשעון לחצו כאן

המדריך המלא להורדת מסלול לגרמין, לסונטו ולפולאר

רוצים לשתף את קהילת הרצים במסלול שלכם? צרו איתנו קשר

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.