המסלול של מיטל לשץ הירשברג

אורך מסלול: 10 ק"מ מעגלי
טיפוס מצטבר: כ-270 מטרים
נקודת מוצא: בית הקברות של חורשים (בפנייה הראשונה שמאלה אחרי הכיכר המובילה ליישוב)
רמת הנאה: כיף לא נורמלי

אחרי שהשלמתי עם היותי שייכת לקהילת רצי השבילים, הפכתי את פנס הראש לחבר, והתרגלתי לקום בשעות שאנשים אחרים הולכים לישון, תפס אותי החורף לא מוכנה. על אף המראה המרהיב והריח המדהים, השבילים מלאים בבוץ או זרועים בשלוליות ענק, הריצה מסורבלת והנפילות (הבלתי נמנעות מבחינתי) מצפות אותי בשכבת בוץ לא מחמיאה.

הפתרון למכורים מסתתר ביער חורשים, חלקת אלוהים קטנה בין נירית, מתן, ירחיב וחורשים, שיש בו מסלולי ריצה מקסימים עם עליות מפנקות. ביער יש כמה מסלולים, חלקם מתאימים לריצה, חלקם סינגלים לאופניים, וכמובן שתוכלו לאלתר עליות וירידות בלי סוף. אנו מציעים לכם מסלול 10 ק"מ מעגלי, משופע בעליות וירידות, ועם מינימום בוץ. את הרכב עדיף לחנות בבית הקברות של חורשים, שם יש ברזייה שמתאימה לסיום המסלול.

whatsapp-image-2016-12-14-at-21-43-12
סיפור דרך

היציאה למסלול היא לכיוון צפון (עם כיוון התנועה). רצים על הכביש כ-500 מטרים עד הפנייה ימינה לרחבה קטנה עם שלט "איצטרובל" (רוב רוכבי האופניים מחנים שם את הרכבים). רצים בשביל הכורכר הלבן כ- 800 מטרים עד לצומת דרכים בה פונים ימינה לעלייה תלולה בכביש (40/500). הכביש חוזר להיות שביל כורכר לבן בסיום העליה, ואיתו ממשיכים עד שמגיעים לפנייה ימינה מהשביל.

פונים ימינה לסיבוב קצר, סלעי ומקסים שבסופו בוחרים במזלג השבילים את הדרך השמאלית שמחזירה אתכם לשביל (רוצים להוסיף חצי קילומטר? בחרו בנתיב הימני ועלו עד התצפית).

בחזרה לשביל הכורכר פנו שמאלה, ולאחר כ- 200 מטרים תתגלה ירידה תלולה למטה, בסופה ממתינה לכם עלייה של כקילומטר (מי שיורד צריך לעלות…) עד למפגש שבילים רחב וסלול, חצו אותו ורוצו על השביל הרחב היורד לצד החורשה.

שימו לב לא לפספס עלייה קצרה, מסולעת ותלולה מאוד שתופיע לשמאלכם קצת לפני שהכביש מתעקל. היא קצרה אבל קשוחה, ובסיומה המשיכו בשביל שרובו בירידה ובסופה פנו ימינה.
המשיכו בשביל על צלע ההר שממנו נשקפים כל היער והואדי, עד צומת שבילים בה השבילים ממשיכים ככבישים סלולים. פנו בשביל הפונה שמאלה לירידה תלולה ומפותלת ובסופה פנו שמאלה לשביל הכורכר הרחב לאורך הואדי. נשמו עמוק, תיהנו מהנוף כי בעוד 250 מטרים תתחיל עלייה תלולה וארוכה (70/750).

כ-100 מטרים לפני סיומה, השתלבו באחד השבילונים המטפסים ימינה במעלה ההר. הגיעו לפסגה ופנו ימינה על שביל הכורכר עד שתראו מימין את "תצפית חזי" (שווה עצירה של רגע כדי לראות את כל קו האופק). בתוך התצפית משמאל מסתתר שביל עם שלט המוביל למערה, רוצו בו עד שתגיעו לשביל כורכר רחב המקיף את חורשת נירית. פנו ימינה והקיפו את כל החורשה.

מפה תוכלו לבחור אחד משני מסלולים: 5 ק"מ לאורך כביש: חצו את הכביש, רוצו את כל הירידה התלולה עד הכיכר הגדולה ופנו בה שמאלה. רוצו על שולי הכביש ובכיכר הבאה טפסו ימינה לכיוון הכניסה לחורשים ופנו ימינה לרכבים.

מסלול שטח ליום לא גשום – המשיכו להקיף את החורשה עד לשער הצהוב (שנמצא בסיום העלייה התלולה שעליתם לא מזמן), המשיכו ישר וחפשו משמאלכם כעבור מספר מטרים התחלה של סינגל. רוצו לאורכו ושאפו לכיוון מעלה עד שתגיעו ל"חירב'ה", אותה ראיתם משמאלכם במהלך העלייה הגדולה על פסגת הגבעה. חלפו על פניה והמשיכו עם השביל. בכל מזלג בחרו את הימני עד שתגיעו לשביל כורכר לבן ותלול, שנקרא ע"י המקומיים "הדרך למגדל השומר", ובו פנו שמאלה והתגלגלו איתו עד הואדי. (בקיץ, בחרו בכל מזלג את השמאלי ורוצו בסינגל מדהים ומעט טכני בירידה לואדי).

חצו את הואדי עד לשביל הכורכר המקביל בצידו השני של הואדי, פנו ימינה ורוצו בו חזרה עד הרכבים.

ריצות שטח: כל המסלולים

להורדת המסלול לשעון לחצו כאן

המדריך המלא להורדת מסלול לגרמין, לסונטו ולפולאר

רוצים לשתף את קהילת הרצים במסלול שלכם? צרו איתנו קשר

  1. דן לדרר

    ואם אני רוצה לצאת מהישוב מתן למסלול הזה איך אני רץ?

    הגב

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.