אורך מסלול: כ-12 ק"מ מעגלי
טיפוס מצטבר: 240 מטרים
נקודת מוצא: מושב פארן

הערבה היא אוצר חבוי של מסלולי ריצת שטח, בריצה אחת אפשר לצלוח תוואי שטח שונים ולעבור על פני קשת של צבעים שהטבע יצר, מה שמעמיק את החוויה. בעבר פרסמנו כאן מסלול מטריף של נחל צופר ונחל עשוש שנמצא ממש לא רחוק ממסלול זה. המיוחד במסלול זה שהוא קצת כמו טיול במאדים. במהלך הריצה תפגשו הרים שמכחול הטבע צבע אותם בסגול חציל. תעברו ליד תלוליות חאקי, קירות צבועים גווני חמרה ואדום ושבילים צהבהבים. המסלול מתאים לכל ימות השנה. אין בו נקודות מים וכדאי להצטייד במים לריצה של שעתיים בשטח לפחות. בקיץ מומלץ לצאת למסלול באור ראשון כדי להימנע משעות החום. לא מומלץ לרוץ את המסלול בחושך, גם מטעמי בטיחות וגם כי תפסידו את המראות המטריפים שרואים רק באור יום.

דגשים למסלול

צריך לומר כבר בהתחלה: זה מסלול קצת הרפתקני והוא לא מיועד לכל רצי השטח. אמנם לא מדובר במסלול ארוך ובטח לא כזה שהטיפוס בו קשה, אבל בהחלט לא מדובר במסלול סטנדרטי כמו אלה המתפרסמים פה מדי שבוע. למעשה אי אפשר לקרא לזה מסלול, מכיוון שברובו אינו עובר על דרכים מסומנות או שבילים כלשהם, ולכן תנאי חובה למי שרוצה לרוץ בדרך זו הוא להוריד את הקובץ לשעון או הטלפון וללכת לפי מה שמסומן. אם נדמה לכם שהתברברתם למרות שאתם על הדרך שהקובץ מראה – אתם בדרך הנכונה.

תוואי השטח ואופי הדרך – המסלול זורם לכיוון הר כיפה, כשבדרך עולים דוך בכמה קווי גובה. מכיוון שלא מדובר בשבילים כבושים, צריך לשים לב היטב לדרך ולהיזהר מנפילות – הדרך רוויה באבנים מחודדות וכל נפילה עליהן עלולה לפצוע אתכם (מומלץ לרוץ עם כפפות).

20161228_073030

סיפור דרך

אני התארחתי במושב פארן ולכן נקודת ההתחלה והסיום היא במושב. יוצאים מהיציאה המערבית של הישוב ופונים שמאלה בצמוד לגדר. ממשיכים בשביל שמתעקל ימינה ועובר לי בית הקברות של הישוב. מתחברים לשביל המסומן אדום לבן איתו נמשיך עד לאחרי הקילומטר השני, שם נצא שמאלה ולמעשה מהשלב הזה אנחנו נתחיל לטפס לכיוון הר כיפה.

ממשיכים בטיפוס בכיוון כללי מזרח על קווי הגובה, ובקילומטר הרביעי נגיע לשיא גובה – הר כיפה. מפה יש לכם תצפית עוצרת נשימה: ממזרח למרגלותיכם כביש 90 והגבול הירדני, ממערב שלוחת עשת והר עשת נחל פארן ועוד.

מכאן, כשאנחנו בשיא הגובה נתחיל במגמת ירידה בערוץ כשמסביבכם סלעים צבועים סגול חציל. בסוף הירידה נחבור לשביל ונמשיך איתו דרומה (שמאלה) עד למפגש שבילים (אדום לבן). שם ניקח ימינה (לכיוון צפון) ועם השביל הזה נמשיך עד לחממות של מושב פארן בצידו המערבי ביותר.

ריצות שטח: כל המסלולים

להורדת המסלול לשעון לחצו כאן

המדריך המלא להורדת מסלול לגרמין, לסונטו ולפולאר

רוצים לשתף את קהילת הרצים במסלול שלכם? צרו איתנו קשר

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.