המסלול של בועז פייל

אורך מסלול: 12 ק"מ
טיפוס מצטבר: 150 מטרים
נקודת מוצא: צומת הרחובות בשמת ויסמין בשוהם (WAZE)

מסלול סובב שוהם מקיף את היישוב ונכנס ליער שוהם. כך למעשה אתם מקבלים מסלול היברידי (כביש ושטח) בריצה אחת. אל תשכחו לעצור לתצפית בגבעת הספלולים (פרטים בהמשך המסלול).

הגעה לנקודת המוצא: נכנסים לשוהם מהכניסה הצפונית/מזרחית, ובכיכר השלישית פונים ימינה וממשיכים עד הסוף. לאחר שחונים, חוצים במעבר מסודר בין הבתים וחוברים לשביל.

סיפור דרך

המסלול מתחיל בשביל הריצה ההיקפי ממערב לשוהם. נרוץ על השביל לכיוון דרום עד לסופו, ואז ימינה בירידה לכיוון היציאה משוהם ומושב בית עריף. משם נפנה שמאלה לקטע קצרצר לאורך כביש הכניסה לבית עריף (כ-300מ'), אז נחצה את הכיכר ונמשיך בשביל לאורך נחל בית עריף עד מעבר מתחת לכביש 444. נמשיך ישר על השביל בשולי שדה ירוק – וזוהי הכניסה לתחום יער שוהם.

15817996_1415153365174963_233565906_o

נתקדם עוד כקילומטר וחצי במגמת עלייה קלילה עד לפניה שמאלה בעלייה חדה (סימון של שביל ישראל). שם מחכה לנו עלייה טכנית של כ-400 מטר עם פיתולים ומדרגות סלע. בקצה העלייה שוב נפנה שמאלה בשביל יפה לכיוון שיא הגובה של המסלול – גבעת הספלולים (קילומטר שביעי לערך). אחרי תצפית לכיוון הרי ירושלים במזרח וכל שפלת החוף במערב, נרד מן הכיפה בשביל שאיתו הגענו, ונפנה מיד שמאלה ואז ימינה בשביל לבן, ואז שוב שמאלה. נעבור ליד שרידים מרשימים מאד של כנסייה עתיקה מצד שמאל, ונמשיך בשביל הלבן במגמת ירידה עד ליציאה מיער שוהם. נפנה בכביש שמאלה, לאורך דרך הגישה לאיזור התעשיה החדש של שוהם, נחצה בזהירות את כביש 444 בכניסה הצפונית לשוהם ומשם הדרך קצרה לנקודת הסיום על השביל ההיקפי שבו התחלנו.

ריצות שטח: כל המסלולים

להורדת המסלול לשעון לחצו כאן

המדריך המלא להורדת מסלול לגרמין, לסונטו ולפולאר

רוצים לשתף את קהילת הרצים במסלול שלכם? צרו איתנו קשר

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.