המסלול של קוני

אורך מסלול: 32 ק"מ מנקודה לנקודה (P2P), נדרשת הקפצת רכבים.

דרגת קושי: בינוני +

טיפוס מצטבר: 633 מטר

נקודת מוצא: מושב מטע

הרעיון של ריצה לאורך שביל ישראל נולד בפגישה מקרית עם נילי אברמסקי, שהחליטה שהיא מוכרחה להוציא לפועל חלום ישן, ומאז אנחנו רצים בשביל ישראל מדי חודש בחודשו. את פרסום הריצות ניתן לראות בקבוצת הפייסבוק "רצים בשביל ישראל". הקבוצה פתוחה לכולם – תנאי הסף היחיד הוא היכולת לרוץ לאורך כל המקטע.

נקודת ההתחלה היא במושב מטע שבהרי ירושלים, הממוקם בין היישובים בר גיורא לנתיב הל"ה. אם שער הישוב סגור ניתן להחנות את הרכבים בכניסה ליישוב ולהיכנס רגלית לנקודת ההתחלה. אם השער פתוח, נוסעים ישר עד סוף המושב ובסוף פונים שמאלה וחונים.

השביל מתחיל בירידה בדרך חולית (או בוצית לאחר הגשם), לכיוון מערב. בעיקרון כל החצי הראשון של המסלול הוא במגמת ירידה. ההפתעות מגיעות כבר בקילומטר הראשון עם הופעת חורשה צפופה וחשוכה של עצי וושינגטוניה, שהוא סוג של דקל. מיד לאחר מכן נעבור במעיין התנור שניתן לטבול בו אם אתם אמיצים ולא נרתעים מהקור העז. הפריחה תלווה אתכם לאורך כל הדרך למטה. אל דאגה העליות מחכות לכם כשמגיעים לתל עזקה, חורבת שקלון, חורבת עקבה ומצפה משואה. בשלב הזה הריצה מאוד טכנית וצריך לשים לב לא להחליק על הסלעים במידה ואתם רצים אחרי הגשם. בדרך ניתן לטעום מהזעתר, החרדל והמרווה.
ממשיכים לתל גודד שהוא התל האחרון במסלול זה. בהמשך השביל עוקף את קיבוץ בית גוברין ומוביל אותנו עד לתחנת הדלק שממערב לו שם גם נמצאת נקודת הסיום.

יש לשים לב שבחלקים מסוימים יש שני שבילי ישראל מקבילים, אחד ישן והשני חדש, אפשר להחליט מראש על איזה רצים.

ריצה מהנה.

להורדת המסלול לשעון לחצו כאן

המדריך המלא להורדת מסלול לגרמין ולסונטו

רוצים לשתף את קהילת הרצים במסלול שלכם? צרו איתנו קשר

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.