המסלול של דוד פוגל

אורך מסלול: 24.4 ק"מ מעגלי

משך מסלול: 2-3 שעות (תלוי בקצב)

רמת קושי: בינונית +

טיפוס מצטבר: 560 מטר

אופי המסלול: מיוער עם שבילים רחבים + 2 סינגלים טכניים. מתאים לכל עונות השנה ולריצה ביום ובלילה.

נקודת מוצא: גן ירון בזכרון יעקב (חפשו ב-waze)

תחילת הריצה בגן ירון, שם ניתן לשבת לאחר הריצה ליד שולחנות פיקניק בצל העצים. הגן נקרא על שמו של ירון אמיתי ז"ל, הלוחם המבוגר ביותר שנהרג במלחמת לבנון השנייה והוא רק בן 45. ירון נהרג מאש כוחותינו ערב הפסקת האש. הוא השאיר אחריו אישה ושלושה ילדים.

שמורת הר חורשן מתפרשת על פני 1,560 דונם בין זכרון יעקב לרמת מנשה. במרכז השמורה מצוי הר חורשן, בגובה של 178 מטר מעל פני הים. השטח מאופיין בשבילים מיוערים לצד אלונים, עצי אלה, עצי חרוב ועוד. במהלך ריצה בשמורה יש סיכוי שתפגשו בחזירי בר, שועלים, תנים ואם אתם רצים בשעות החשכה אולי תראו נחשים. בכל מקרה, אסור לפגוע בבעלי החיים – זכרו שאנחנו באנו לשחק בחצר שלהם.

במהלך הריצה נעבור בשני סינגלים: סינגל אהוד 1 וסינגל אהוד 2. הסינגלים נקראים על שמו של אהוד אפרתי ז"ל, גם הוא לוחם מילואים שנהרג על גבול עזה בשנת 2007 והוא בן 34. אהוד, בן למשפחת חקלאים ותיקה וידועה בזכרון יעקב, השאיר אחריו אישה ושלושה ילדים.

כדי להפוך את המסלול הזה לבלתי נשכח שמרנו את הדובדבן שבקצפת לסוף: בקילומטר האחרון של המסלול אתם מוזמנים להתפנק בעלייה שזכתה לכינוי "עליית החשמל" על שם קו המתח העובר דרכה. סביר להניח שאת העלייה הזאת תסיימו עם הלשון בחוץ ובסופה יחכו לכם הרכבים.

דגשים מיוחדים: בשמורה עוברים שני שבילי ג'יפים ולכן יש לשים לב שרואים אתכם היטב. מומלץ להוריד את המסלול לשעון ולהיצמד אליו – בשמורה יש הרבה שבילים ופיצולים ובקלות אפשר להתברבר. הצטיידו במים שיספיקו לשלוש שעות בשטח.

ריצה מהנה.

המדריך המלא להורדת מסלול לגרמין ולסונטו

לינק להורדת המסלול בקישור כאן

רוצים לשתף את קהילת הרצים במסלול שלכם? צרו איתנו קשר

  1. רובי

    המסלול נראה תקין ב GPSIES, אבל יורד פגום. עזרה מישהו?

    הגב

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.