מרתון ירושלים הושק אמש במסיבת עיתונאים בבירה. 30 אלף משתתפים מתוכם 4,000 מחו"ל, צפויים למלא את רחובות העיר ב-9 במארס. אורח הכבוד הוא היילה גבריסילאסי

אתמול אחר הצהריים (ג') השיק ראש העיר ירושלים ניר ברקת את מרתון "ווינר" ירושלים השמיני, במסיבת עיתונאים שהתקיימה במסעדת קדמה בבירה.

המרתון שיתקיים ב-9 במארס צפוי להביא אל העיר כ-10,000 תיירים, מתוכם כ-4,000 רצים מכל רחבי העולם. כ-30 אלף רצים צפויים להשתתף השנה במקצים השונים של מרתון ירושלים. אורח הכבוד של מרתון ירושלים הוא הרץ האגדי למרחקים ארוכים היילה גבריסילאסי, שישתתף במקצה ה-10 ק"מ. גברסילאסי, מחזיק בשתי מדליות זהב אולימפיות בריצת 10,000 מטר ובארבעה תארים עולמיים באותו מרחק, ומי שהיה הראשון בעולם לרדת מגבול ה-2:04 בריצת מרתון.

"מרתון ווינר ירושלים הינו אירוע ספורט לאומי המושך אליו לא רק משפחות וספורטאים מישראל, אלא גם מהווה מוקד לתיירות חוץ", אמר ראש העיר ניר ברקת, שרץ בעצמו במרתון.

כתבות נוספות שיעניינו אותך:
מה אוכלים במרתון
פרוטוקול שתייה לרצים
תוכנית אימונים למרתון

השנה יתקיימו שישה מקצים בהם מרתון מלא (42.2 ק"מ); חצי מרתון (21.1 ק"מ); 10 ק"מ; 5 ק"מ; מרוץ משפחות (1.7 ק"מ) ומרוץ קהילות (800 מטר) לבעלי צרכים מיוחדים.

מנתוני הרישום של הרצים עד כה עולה כי ירושלים היא עיר רצי המרתון של ישראל: רובם המוחלט של הרצים במקצה המרתון המלא הם ירושלמים – פי שלושה מהרצים מחיפה שנמצאת במקום השני ואחריהם מודיעין, תל אביב וכפר סבא. הגיל הממוצע של הרץ במקצה המלא עומד על 43, בעוד שבמקצה ה- 10 ק"מ הגיל הממוצע עומד על 32. החלוקה המגדרית בין נשים לגברים נוטה קלות לכיוון הגברים עם 57% לעומת ,43% כשהגיל הממוצע של הגברים שירוצו עומד על 35 והנשים 32.

ההרשמה למרתון תסתיים ביום חמישי ה- 22.02.18.

 

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.