הפיזיותרפיסט אלעד לשם בראיון מקצועי על פציעות נפוצות של רצים, תחזוקה שוטפת, מיתוסים וכיצד לחזור מפציעות

אלעד לשם הוא פיזיותרפיסט מזה 11 שנה. במשך שנים עבד בעיקר עם כדורסלנים בקבוצות. מתמחה בפציעות אורטופדיות, ובעיקר פציעות של ספורטאים. 

כמטפל הוא מרגיש שיש לו אחריות על הצלחת המטופלים לעמוד ביעדים שלהם. "אתה מרגיש שהרבה פעמים הכל עליך ואתה רוצה שהספורטאי יהיה כשיר", הוא אומר ומדגיש את המחוייבות שלו להצלחת המטופלים. 

בראיון אלעד עושה סדר במקצועות הטיפול ומסביר שפיזיותרפיסט לומד תואר אקדמאי של 4 שנים באוניברסיטה כולל פרקטיקה ומקבל תעודת הסמכה של משרד הבריאות. התפקיד שלו הוא להחזיר את המטופל למעגל התפקוד. אורתופד צריך כדי לאבחן את הבעיה ולתת תרופות. 

דיברנו על תחזוקה שוטפת לרצים, ואלעד ציין כמה כללי אצבע:

  1. חוק ה-10 אחוז – לעלות 10% במרחקים משבוע לשבוע.
  2. חיזוקים שוטפים של לפחות 3 פעמים בשבוע (20 דקות כל פעם). חיזוק של שרירי הגולטאוס, תרגול על משטחים לא יציבים, שרירי ליבה ואפילו קצת בפלג הגוף העליון. אחרי שעובדים זמן מה כנגד משקל גוף, מומלץ לעבור לעבודה עם תוספת משקל.
  3. התאוששות בין הריצות – מינימום של יומיים בין הריצות ותזונה תומכת.

 בראיון דיברנו גם על פציעות נפוצות אצל רצים. אלעד ציין שלפי המחקרים, רצים למרחקים ארוכים נפצעים יותר בפציעות של דורבן וגיד אכילס. אנשים שרצים מרחקים קצרים יותר, נפצעים יותר פציעות ברך ובגיד הפיקה. אחת הסיבות ל-ITB, עוד אחת מהפציעות הנפוצות היא חולשה של הגלוטאוס או חוסר גמישות ברצועות שלא מאפשר טווח תנועה תקין.

פציעה נפוצה נוספת היא שין ספלינט – פציעה בחלק הפנימי של השוק צמוד לעצם. נהוג לבלבל את הפציעה הזאת עם שבר מאמץ. נוצרת מעומס על השרירים שקרובים לשוק כמו התאומים, שלוחצים על הרקמה של העצם.

לסיום דיברנו על חזרה מפציעות. תמיד עדיף שתהיה אקטיבית משולבת בפעילות תנועתית, חיזוק ויציבות כהכנה ליום שנחזור לפעילות. יש נטייה להגזים במאמץ כשחוזרים מפציעות, אז רצוי לחזור בצורה מתונה, ולגוון בריצה על משטחים שונים. 

מוזמנים להירשם לפודקסט קצב דיבור ולקבל עדכון בכל פעם שעולה פרק חדש. אל תפספסו את "פרסומות שפחות" בסוף הפודקסט.

זאת קבוצת הפייסבוק שלנו (מוזמנים לעקוב) וזה הטלגרם של קצב דיבור. מוזמנים להצטרף, להגיב ולשאול שאלות את המרואיינים הבאים שלנו.

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.