סובב שייח' מרזוק הוא מסלול קלאסי לימי קיץ חמים כי ברובו הוא מוצל. הוא משלב סינגלים ושבילים רחבים ותצפית פנורמית מהממת

מרחק: 21 ק"מ מעגלי (המסלול באדיבות עמית הר פז)
טיפוס מצטבר: 560 מטר
נקודת מוצא: בר בהר
נקודת מים: בעין קובי (ק"מ 15)

המסלול הזה מושלם לימי הקיץ החמים, מאחר ובחלקים רבים שלו הוא מוצל. בחורף הוא יספק חוויה קצת יותר אקסטרימית, בעיקר בריצה בסינגלים סמוך לנחלים. אחת האטרקציות במסלול היא שייח' מרזוק בהר גיורא, מבנה עתיק ממנו ניתן לקבל תצפית של 360 מעלות על האזור. המסלול מורכב ממעברים בין שבילים לבנים, ועליות וירידות בסינגלים מפותלים ומהירים.

סיפור דרך

יוצאים מבר בהר לכיוון הכניסה לנחל קטלב. חוצים את הכביש בזהירות ונכנסים לשביל שרץ במקביל לכביש 386. קצת אחרי הקילומטר השני פונים שמאלה לשביל השחור וממשיכים איתו לכיוון צפון מערב, כשהוא הופך לאדום ממשיכים על האדום.
בק"מ 4, יש פיצול שבילים, לוקחים את הירוק – זהו סינגל בעלייה מתונה וטכנית שיוביל אתכם עד לשייח' מרזוק. זה הזמן לטפס על המבנה, לקחת אוויר ולעוף על הנוף הפנורמי על האזור.

תמונה שצולמה משייח' מרזוק

נרד מהמבנה ונמשיך בסינגל הירוק. נחבור לשביל הרחב האדום וניקח שמאלה. נרוץ על האדום עד לחיבור עם השביל השחור, ניקח בו שמאלה, ונמשיך עד שנגיע לדרך סלולה, נפנה שמאלה ונרד בירידה כשמשמאלנו כרם. מיד עם סוף העלייה ניקח שמאלה לכיוון עין יואל.

אנחנו לא נכנסים לואדי אלא רצים מעליו בשביל רחב ונוח, שיוביל אותנו לירידת סללום כיפית. נמשיך במגמת ירידה בשביל הנוח עד שנפנה שמאלה לסינגלים שיעשו לכם חשק לפתוח מבערים וליהנות מהפניות, העליות והמורדות.

שימו לב, קצת אחרי שעברתם את הק"מ ה-12, תרדו בסינגל עד הנחל. עצרו לרגע בנחל והביטו ימינה. שם תראו קיר גבוה שבימי החורף כשיש זרימה, ככל הנראה משמש כמפל (מבטיח לבוא בחורף ולבדוק). נמשיך בסינגל בנחל, נחצה מתחת לגשר של פסי הרכבת ונפנה ימינה לנחל רפאים תחתון.

משם נעלה לעין קובי, לא דרך הנחל (שאני באופן אישי ממש לא אוהב), אלא דרך מעקף נוח לריצה. נעלה לעין קובי, שם יש נקודת מים למי שצריך.

מעין קובי נמשיך בכיוון כללי מערבה, בהתחלה על השביל הרחב אבל עד מהרה נעבור לסינגלים ואז שוב לשבילים הרחבים, נעבור בעין מסלע ונמשיך עד לנקודת הכביש ממנה הגענו קודם. עכשיו נעלה בסינגל למעלה עד לשביל הלבן, ומשם נחבור לדרך הסלולה שמובילה עד לחניון לילה בר גיורא ומשם חזרה בשביל עד לכיכר, נחצה אותה ונחזור עד לנקודת ההתחלה.

ריצות שטח: כל המסלולים

המסלול נבנה באמצעות Israel Hiking Map, ניתן להורדה מכאן

רוצים לשתף את קהילת הרצים במסלול שלכם? צרו איתנו קשר

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.