עופר פדן מנכ"ל מרתון ישראל בראיון אחרי אתגר החרמון על הקשיים שבדרך ועל קיום אירועים בתקופת הקורונה

ביום שישי האחרון התאספו באתר החרמון רצות ורצים לקראת אתגר החרמון – המרוץ הראשון בישראל בעידן הקורונה.

כמו הרבה ענפים אחרים בשוק הישראלי, גם ענף הפקות המרוצים ספג מכה קשה בחודשים האחרונים, מאחר ולא היה מתווה ספציפי למרוצים, ואירועים המוניים נאסרו או התקיימו במגבלה מספרית כזאת, שלא כדאית בכדי להפיק מרוץ.

ממבט על הרצים עוד לפני הזנקת המרוץ ניתן היה לראות את השמחה והחיוכים – סוף סוף יש מרוץ רשמי בישראל אחרי כל כך הרבה זמן.

המרוץ הוזנק בקפסולות של 20-30 איש, והזינוקים התנהלו בסדר מופתי. כולם הבינו את החשיבות של שמירה על מרחק ועטיית מסכות ושמרו על כך. נדמה שגם מזג האוויר הגיע בהזמנה: קרירות נעימה קיבלה את פני הבאים והאוויר היה יבש, מה שהפך את התנאים לאידאליים.

עופר פדן מנכ"ל מרתון ישראל התראיין ל-RunGuru והודה שהוא מתרגש. "היו לנו חששות עד הרגע האחרון. זה אירוע מורכב שקשור בהרבה גורמים, אבל היינו נחושים לצאת עם זה לדרך. ניצלנו את העובדה שהאתר הוא אתר סגור מה שהקל עלינו. אין מאושר ממני ש-95% מהאנשים שנרשמו הגיעו לפה והאירוע עבר ללא תקלות".

"המסלול של ה-10 קילומטרים הוא מסלול מורכב, קשה וטכני ובכל זאת אנשים באו ועשו אותו ומרגישים בסיום כאילו סיימו מרתון. אני רואה את הרצים, את מאמני הקבוצות שבאו לכאן, זה מחזק ונותן מוטיבציה להמשיך הלאה לעוד אירועים ויש עוד תוכניות בהמשך".

איזה דגשים שמתם שקשורים בקורונה?

"קודם כל דאגנו להעביר את ההנחיות בכל הדרכים האפשריות לפני המרוץ – אם זה בדיוור או בווטסאפ. חילקנו את כל המתחמים לצבעים כך שיהיה מספיק ריווח בין האנשים. הכניסה לאתר היתה מבוקרת והזינוקים היו בקפסולות. התחושה שלי היא שאנשים מבינים את המחויבות של כולנו לעמוד בהנחיות".

אתגר החרמון הוכיח שניתן לקיים אירועי ריצה בכל סדר גודל, תוך שמירה על הכללים. שיתוף פעולה של הרצים והקפדה על ההנחיות יסייע להצלחת האירועים בעידן הקורונה.

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.