ה-UTMB חוגג 20 שנה, וזאת הולכת להיות המסיבה הכי טובה בעולם ריצות השטח עם השמות הכי גדולים וגם עם הציפיות הכי גדולות. גם הישראלים שברו שיא משתתפים במרוץ. בואו לגלות מי הם.

בעוד כשבועיים זה קורה. חגיגות ה-20 למרוץ השטח המפורסם ביותר בעולם יצאו לדרך, במהדורה הראשונה של הגמר העולמי של UTMB.

זה מפגש שמדי שנה מושך אליו את טובי רצי ההרים בעולם, וגורם למיליוני צופים מרחבי העולם לעקוב אחר הרצים, בבמה המסוקרת ביותר בתחום ריצות השטח.

ה-UTMB חוגג 20 שנה, ומה שהתחיל כמרוץ הרים תמים ומקומי סביב המון בלאן, הפך במרוצת השנים למונדיאל של ריצות השטח. עם הביקוש הגבוה, נפתחו מקצים למרחקים שונים, וכשהם התמלאו כשהספורט הזה הפך ליותר ויותר פופולארי, מספר המקומות הוגבל, והרצים נאלצו לעמוד בקריטריונים ובהגרלה, שרק ברי מזל שצלחו אותה, זכו להשתתף במרוץ.

השנה, זאת השנה הראשונה שה-UTMB נהפך באופן רשמי לגמר העולמי, ושיטת צבירת הניקוד, עוברת דרך מרוצים ברחבי העולם שנרכשו ע"י איירונמן העולמית, וקיבלו את המיתוג של UTMB.

ה-UTMB סיפק במהלך השנים שפע של רגעים מרגשים ובלתי נשכחים, דרמות, מהפכים ושבירת שיאים. זה המרוץ שמביא את טובי הרצים בעולם לקצה של הקצה, להתחרות זה לצד זה, במבחן סיבולת שבסופו קתרזיס ארוך ומרגש ברחובות העיירה שאמוני שלמרגלות המון בלאן. שם, בין ההמון השואג, בין ידי הקהל המושטות, בין קריאות הכרוז, נכתבים דפי ההיסטוריה.

מדי שנה ממבט חטוף ברשימת רצי העילית, מיד נבנה לו רף ציפיות, וגם השנה, ואולי במיוחד השנה, זה לא עומד להשתנות, אלא רק להיות מעניין ומותח יותר. מי תנצח בנשים? מי ינצח בגברים? האם יישבר שיא המסלול? איזה דרמות מחכות לנו? מזל שאת כולן נוכל לראות בשידור חי בערוץ המיוחד של המרוץ.

אז בואו נעבור בקצרה על כמה מהשמות המעניינים שמחכים לנו במקצה הדגל – ה-UTMB.

קילאן ג'ורנה. צריך להוסיף עוד משהו? קיליאן זה קיליאן, רץ בליגה משלו, בכמה רמות מעל כולם כמעט בכל יום נתון, עם יכולת פנומנלית, הרבה ניסיון, הרבה בגרות וגם לא מעט רעב להוכיח שמלך ההרים יש רק אחד. בשנה שעברה (שוב) ניצח את המרוץ. לפני כשלושה שבועות נפצע, ולכן לא בטוח שבסוף ישתתף, וגם אם כן, לא ברור אם יגיע בכושר מלא. עדכון: קיליאן הודיע שלא ישתתף.

ג'ים וולמסלי חוזר לקו הזינוק בפעם החמישית אחרי שהגיע במקום הרביעי בשנה שעברה, ופרש שנתיים ברציפות קודם לכן. ג'ים שהה השנה בצרפת והתאמן לא מעט. אחרי כל ההיסטוריה שלו עם המרוץ, אם הוא לא יזכה השנה, זה כנראה כבר לא יקרה.

מתיו בלאנשארד הצרפתי, שבשנה שעברה הגיע שני ב-UTMB מכיר היטב את המסלול שהוא המגרש הביתי שלו. בלאנשארד מאוד יציב ועקבי, אך לא הרבה להתחרות השנה ולכן לא ברור באיזה כושר הוא מגיע.

טום אוונס Photo: Paul Brechu

טום אוואנס הבריטי הוא אחד הפייבוריטים השנה. הגיע שלישי בשנה שעברה אחרי פייט משוגע בעלייה האחרונה ללה-פלאג'ר שבה עקף את וולמסלי. אוונס הגיע ראשון בווסטרן סטייטס השנה, ומאז שנפצע לפני כשנתיים ועבר ניתוח, הוא עושה קאמבק מטורף, עובד מאוד קשה ומביא תוצאות יפות.

יונס רוסי השווצרי, הגיע בשנה שעברה במקום השמיני וניצח את לברדו לפני כחודשיים – יש סיכוי טוב שנראה אותו בחמישייה הראשונה.

רצים חזקים נוספים שתמיד מכניסים פלפל למרוץ הזה הם זק מילר (חמישי בשנה שעברה) הספרדי פאו קאפל (מנצח ב-2019), הרומני רוברט הג'נאל והצרפתים טיבו גאריבייר ולודוויג פומרנט.


קורטני דיוולטר

בנשים הולך להיות מעניין גם השנה. קורטני דיוולטר באה עם מטרה אחת בעיניים: לסגור טריפל אחרי שני נצחונות בווסטרן סטייטס ובהארדרוק 100. היא מפגינה יכולות פנטסטיות של ביצוע והתאוששות, ואם לא יהיו הפתעות היא תחצה את שער הסיום ראשונה בנשים, ואולי אפילו תשבור את השיא.

רות קרופט היא רצה חזקה אבל  מאה מייל זה לא המרחק שהיא מצטיינת בו – יותר בכיוון של המרחקים הקצרים יותר. נכון שהיא עשתה פעמיים את הווסטרן סטייטס בשנתיים האחרונות, ואפילו ניצחה ב-2022, אבל רוב המרוצים שלה השנה היו קצרים מאוד. מעניין אם היא יכולה לעשות את הקפיצה למאה מייל של ה-UTMB ולבלוט.

קטרינה הארטמות הגרמניה החזקה, הגיעה שלישית בשנה שעברה ב-TDS, ועשתה כמה מרוצים מעניינים השנה, כולל ניצחון באייגר לפני כחודש. יש סיכוי טוב שנראה אותה בפודיום ב-UTMB.

אסתר צילאג ההונגרייה שהגיעה חמישית בשנה שעברה, עשתה השנה כמה מרוצים ארוכים ביניהם ווסטרן סטייטס אותו סיימה במקום השלישי, ונראה שהיא מגיעה ל-UTMB עם מה שדרוש כדי לעמוד על הפודיום.  

ואי אפשר בלי הזווית הישראלית.

השנה הישראלים שברו את שיא המשתתפים: 18 רצים ישתתפו במקצים השונים של ה-UTMB.

מקצה UTMB, למרחק 170 ק”מ, 10,000 מטר טיפוס מצטבר

דן פלג, שלומי קדוש ועופר רונן

מקצה TDS למרחק 145 ק”מ, 9200 מטר טיפוס מצטבר

דוד לוי, ברק תארי, ליאור כהן, אנטולי סלדז

מקצה CCC למרחק 101 ק"מ, 6156 מטר טיפוס מצטבר

 רועי קלמר, עמית הר פז, ניר אמיר, אלכסיי מלניק, טל אגמון, גדי סולומון, רינת לנדמן, פיליפ גורדון

מקצה OCC למרחק 55 ק”מ 3425 מטר טיפוס מצטבר

יותם פסן, שגיא בן פורת

מרצה ETC למרחק 15 ק”מ, 1200 מטר טיפוס מצטבר

לורנס גורדון  

 

 בהצלחה לכולם, נעקוב מקרוב.

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.