האם קיליאן ז'ורנה יכול לתרגם את ההצלחה שלו בהרים בריצה שטוחה באצטדיון? בקרוב הוא ינסה לשבור את שיא העולם בריצת 24 שעות

אם היו אומרים לכם לפני שנה שקיליאן ז'ורנה עומד לרוץ במשך 24 שעות באצטדיון, הייתם בודקים שלא מדובר במתיחה. אבל 2020 הוכיחה לנו שהכל אפשרי. הספורטאי המוכשר, שכבש את הפסגות הנחשקות ביותר בעולם ריצות ההרים, ניצח את כל המרוצים החשובים בשנים אחרונות וקבע שיאי מסלול חדשים (FKT), עומד להיכנס לטריטוריה חדשה עבורו – ריצה שטוחה באצטדיון במשך 24 שעות.

כבר לפני כמה חודשים השתתף קיליאן במרוץ כביש של 10 ק"מ שבו קבע את התוצאה 29:59 דקות. כעת כחלק מהיעדים החדשים שהוא רוצה לבדוק, הוא ירוץ באצטדיון בהקפות של 400 מטרים במשך 24 שעות. תאריך היעד עוד לא נקבע סופית, אבל הוא מתוכנן לשבת הקרובה או ליום ראשון שלמחרת, תלוי במזג האוויר במקום. האתגר נקרא Phantasm והוא חלק מקמפיין של השקת נעל כביש חדשה של סלומון באותו השם.

"המוטיבציה שלי היא לצאת מאזור הנוחות שלי" אומר קיליאן. "האימונים במישור היו הזדמנות מצוינת עבורי ללמוד דברים חדשים כמו למשל תזונה ושמירה על קצב". נורבגיה לא נפגעה בצורה קשה מהקורונה ולמרות זאת לא תורשה כניסת קהל לאצטדיון בזמן שקיליאן ירוץ. כדי להפוך את האתגר הזה למרוץ רשמי, יצטרפו אל קיליאן כמה רצים שירוצו במסלול.

כבר כמה חודשים שרצות שמועות בקשר לאפשרות שקיליאן ישתתף באתגר שכזה. עם זאת, הוא לא מוכן להתחייב או לשתף בציפיות שלו מעצמו מבחינת המרחק שיעבור. בשיא העולם בריצת 24 שעות מחזיק יאניס קורוס שקבע אותו ב-1997 על 303.506 ק"מ. "זה מרחק כל כך גדול שאני אפילו לא יכול לדמיין את זה", אומר קיליאן. "ראיתי את הספליטים שלו ואני אנסה לעמוד בהם כמה שאוכל. אני יודע באיזה קצב אני צריך לרוץ בכל שעה, 10 השעות הראשונות שלי יהיו מן הסתם מעט יותר מהירות ואז אני אאט בכל שעה קצת. יש לי תוכנית מסודרת, עכשיו רק צריך שלא תהיה לי בעיה עם השרירים ושאצליח לאכול כמו שתיכננתי".

באשר לאימונים מספר קיליאן כי "בתור רצי הרים יש לנו "מנוע" גדול שיודע לעבוד ביעילות מבחינת סיבולת ודופק, ולכן באימונים התרכזתי במהירות כי אני לא רגיל לרוץ במהירויות האלה. עשיתי שלושה אימוני מהירות בשבוע, והייתי צריך לשנות את מנח הריצה שהוא נמוך יותר בכביש כי אין את המכשולים של השטח שמצריכים להרים את הרגל גבוה".

ז'ורנה כאמור רץ ריצת 10 ק"מ לאחרונה אך הגיע אליה עם פציעה. "האתגר הגדול במעבר לריצה שטוחה הוא להתאמן ברצף מבלי להיפצע כי המעבר למשטח קשה מאוד משפיע על השרירים. האימונים בחודשים האחרונים היו קצת מתסכלים – עברתי מפציעה לפציעה. הייתי עושה בלוק אימונים מצוין ואז נפצע", מספר קיליאן.

במהלך המרוץ קיליאן יחליף כיוון ריצה כל 4 שעות. צפויות לו טמפרטורות של 8-15 מעלות במהלך היום ועד אפס מעלות בלילה. כאמור, קיליאן ירוץ בנעלי S/LAB Phantasm שמאופיינות במשקל קל (199 גרם) וברספונסיביות גבוהה.

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.