בשבת הקרובה ייערך בקליפורניה ארה"ב מרוץ הווסטרן-סטייטס הוותיק. אחרי הדרמה של השנה שעברה, השנה כל תשומת הלב תתפקס על אדם אחד שיכול לעשות היסטוריה – ג'ים וולמסלי. האם זה יקרה?

אם תשאלו אמריקנים מי בלט בווסטרן-סטייטס בשנה שעברה, קרוב לוודאי שאף אחד לא יגיד את שמו של אנדרו מילר, שזכה במרוץ. כולם היו עסוקים בשם אחד: ג'ים וולמסלי. הקטר מאריזונה, שמבחינת אמריקנים רבים הופיע משום מקום, דהר עד המייל ה-93 בקצב של שיא מסלול. לרוע המזל הוא טעה בדרך, ועד שעלה על הטעות וחזר חזרה, הספיק לאבד את ההובלה, ולבסוף סיים במקום ה-19. אדם אחר אולי היה נכנס למרה שחורה ומאשים את כל העולם בטעות שהובילה אותו לפספס ניצחון בטוח ושיא מסלול. אבל וולמסלי קורץ מחומר אחר. מאז הווסטרן-סטייטס הוא לא מפסיק לשבור שיאים ולהדהים ביכולות הפנומנליות שלו. בין ההישגים שלו בשנה האחרונה שיא מסלול ב-JFK למרחק של 50 מייל, FKT בגראנד קניון מקצה לקצה הלוך-חזור ושיא מסלול בטראוורה. אם תרצו להבין קצת ממה עשוי האיש הזה, הסרט הזה מספר את הסיפור על קצה המזלג.  

מי שעוקב אחר האימונים של וולמסלי בסטראבה, יכול לראות שהוא בכושר שיא לקראת האתגר בשבת, ולמרות שרשימת המשתתפים כוללת מתחרים חזקים כגון ג'ף בראונינג שסיים שלישי בשנה שעברה, איאן שרמן, כריס מוקו, תומס לורבלאנצ'ט הצרפתי ופול גיבלין האנגלי, נראה שאף אחד מהם לא מגיע לסטנדרטים של וולמסלי, ולא יכול לערער על השליטה שלו במסלול. בראיון שהעניק וולמסלי לאחרונה הוא אמר כי הוא מכוון לשיא מסלול וגם לא שולל SUB 14 שעות – זמן שייחשב מהיר ביותר.

אבל, וכאן יש אבל גדול, למרות שאיש לא מטיל ספק ביכולות של וולמסלי, הוא עדיין בן אנוש ודברים יכולים לקרות. אפשר לנחש שהטעות של שנה שעברה, תעמוד לנגד עיניו כשיעמוד על קו הזינוק, ומעניין עד כמה הוא יהיה זהיר יותר השנה וישים לב לסימנים בדרך. סביר להניח שאם הוא לא ייפצע, יטעה בדרך, או יסבול מאיזה כאב או חולשה שיעכבו אותו – הוא ישבור את שיא המסלול שעומד כיום על 14:46:44 ונקבע על ידי טימותי אולסון בשנת 2012.

גם בגזרה הנשית הולך להיות מעניין השנה. המועמדת הכמעט וודאית לניצחון היא קייסי ליכטייג שסיימה במקום הראשון בשנה שעברה. לקייסי היתה שנה מצויינת במהלכה הגיעה במקום השני במרוץ אגם סונומה למרחק של 50 מייל, כשרצה כתף לכתף עם מגדלינה בולה. היא הגיעה שניה גם בקוואד רוק 50 מייל ונראה שהיא מוכנה לכבוש את קליפורניה.

נשים נוספות שכדאי לשים לב אליהן: מגדלינה בולה, סטפני ויולט, קמילה הרון ויו וואנג החזקה שאולי תפתיע ותגיע לאחד המקומות בצמרת.

הווסטרן-סטייטס ייערך בשבת הקרובה. עדכונים, תוצאות וכל מה שמעניין בעמוד הפייסבוק שלנו.       

 

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.