הוא נחשב למאמן קפדן ומקצועי שיודע להביא את המתאמנים שלו ליעדים שלהם והרבה מעבר. המאמן מוטי מזרחי, שלא מרבה להתראיין, מתארח בפרויקט המאמנים של ישראל

מוטי מזרחי נחשב לאחד המאמנים הותיקים והמקצועיים בתחום. הוא בן 39, ורץ כבר 23 שנה. הוא מאמן ב-12 שנה האחרונות בקבוצת M&M שבבעלותו. הקבוצה פועלת באזור המרכז והשרון ולדבריו היא מיועדת לאנשים בכל הרמות המעוניינים להשתמש בריצה למינוף ושיפור איכות חייהם.

בקבוצה נערכים כל סוגי אימוני הריצה כולל טכניקה, גמישות, חיזוקים, אימוני טמפו, אינטרוולים, ריצות ארוכות, עליות וכל מה שמסביב. מתאמנים שלו שיפרו במהלך השנים תוצאות במרתון ובמקצים אחרים בצורה משמעותית (לדוגמה: מ-3:18 ל-2:44 במרתון בארבע שנים). אחרים שרצו לרדת במשקל הצליחו לעשות זאת ולשמור על משקל תקין לאורך שנים.

"כל רץ, לא חשוב באיזה רמה הוא, מבחינתי זה פרוייקט. בין אם המטרה שלו היא לרדת במשקל, לסיים מרתון או לשפר ביצועים, כל אחד מקבל תוכנית אימונים אישית שהוא רואה באפליקציה בלעדית שלנו. יש אימונים לקבוצה בכל יום ולפעמים אימונים מקבילים לרמות שונות בשני אזורים באותם ימים, משני עד שבת. אני תמיד נגיש לכולם וכל אחד מקבל מענה על כל שאלה", אומר מוטי.

מה היתה המוטיבציה שלך להתחיל לאמן? 

"זה התחיל ממש במקרה. עברתי קורס מאמני אתלטיקה קלה בוינגייט ורצתי בשביל הכיף. לאבא שלי, שהתחיל להתאמן בגיל 50 היה חלום לרדת מ-3 שעות במרתון, והוא ביקש ממני לאמן אותו אחרי שקבע במרתון הראשון בפראג 3:25. אימנתי אותו אחד על אחד 4 פעמים בשבוע בערבים, אנשים ראו אותנו רצים ביחד ומשם זה התגלגל לקבוצת ריצה. במרתון השני שלו באמסטרדם הוא קבע תוצאה של 2:47".

מה הדבר הכי קשה בלהיות מאמן?

"הכי קשה זה להיות המון שעות על הרגליים מבחינה פיזית. ומבחינה מנטלית מאוד קשה שמתאמנים נכנסים למשברים מכל מיני סיבות ואני צריך להרים אותם".

איך האימונים שלך כרץ משתלבים באימוני הקבוצות?

"קשה מאוד לשלב את האימונים שלי עם העבודה בקבוצה. אני רץ רק לכיף מתי שמתאפשר לי".

סיפור של רץ\רצה שאתם הכי גאים בו? 

"יש לי מתאמנת שאני מאוד גאה בה. היא בגובה 152 ס"מ ובעבר היא שקלה 100 ק"ג. יום אחד היא החליטה שהיא משנה את החיים שלה ועשתה מאמץ אדיר וכיום היא שוקלת 46 ק"ג, מתאמנת כל יום, מאושרת, מקרינה אמונה שהכול אפשרי. ובנוסף היום היא לוקחת הרבה פודיומים בהרבה תחרויות".

מה המוטו שלך כמאמן?

"הכי חשוב לי שמתאמנים שלי יהיו ממושמעים ויתנו לי לעשות את העבודה שאני יודע לעשות. המטרה שלי שכולם ייהנו מהדרך, ישמרו על הבריאות ויגשימו את החלומות שלהם".

מה המתאמנים שלך לא יודעים עלייך?

"אני מאוד אוהב לקרוא ספרים בעיקר בתחום הריצה, הרפואה ופסיכולגיית ספורט. אני קונה את כל הספרים החדשים שיוצאים לאור".

איפה אתה רואה את עצמך בעוד 5 שנים?

"שומר על הקיים. הקבוצה זאת משפחה אחת גדולה".

טיפ שהיית נותן למאמן מתחיל?

"לעבוד עם הלב. להיות קשוב לכל אחד ואחד בצורה אינדיבידואלית".

אם לא היית מאמן ריצה במה היית עוסק?

"אם לא הייתי מאמן ריצה הייתי עוסק בפסיכולוגית ספורט או בתחום רפואת הספורט".

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.