ווסט ריצה או בשמו השני תיק ריצה, הפך בשנים האחרונות למוצר שרצי שטח עושים בו שימוש נרחב. כיצד תבחרו ווסט ריצה מתאים ומה חשוב שיהיה בו. המדריך לבחירת ווסט ריצה

אם אתם נמנים על האנשים שרצים בשטח או מתכננים להתחיל בריצות שטח, אחד הדברים הבסיסיים שתצטרכו, מעבר לנעליים מתאימות, הוא ציוד ייעודי לפעילות שאתם מתכוונים לבצע.

מכיוון שיש כיום הרבה אופציות, כדאי להתחיל במיפוי הצרכים שלכם. איזה ריצות אתם מתכוונים לבצע בשטח? לאילו מרחקים? כמה שעות אתם מתכוונים לרוץ? אחרי שעניתם על השאלות האלה כדאי שנבחן את מגוון האופציות העומדות לרשותנו, כשהעיקרון המנחה אותנו בכל בחירה שנעשה הוא צורך ונוחות.

בשוק קיימים מגוון פתרונות נשיאה ושתייה כגון חגורות (עם ובלי בקבוקים), בקבוקי יד, שלוקרים למיניהם, ווסטים ותיקי ריצה. אם אתם מתכוונים לבצע ריצה קצרה (עד שעה) אתם כנראה לא צריכים לשאת איתכם הרבה מים וציוד, ולכן אתם יכולים להסתפק בבקבוק יד או בחגורת בקבוקים. זה נכון גם למקרה שאתם רצים מסלול מעגלי קצר (כדוגמת הר איתן) ויש לכם אפשרות מילוי מים בכל פעם מחדש.

בדרך כלל מי שזקוק לציוד ומים לפעילות ממושכת יעדיף ווסט ריצה. לתפיסתי, ווסט ריצה צריך לשמש אתכם גם באימונים (ריצות ארוכות) וגם במרוצים. ולכן הוא צריך להתאים לשני המקרים, שהרי לא נקנה שני ווסטים. באימונים הוא צריך להכיל את כל המזון, השתייה והציוד הנלווה שאתם זקוקים לו בריצות הארוכות. במרוצים בדרך כלל נסתפק במים בפלאסקים הקדמיים (שניתנים למילוי בתחנות) ובחלק האחורי נאכסן ביגוד, עזרה ראשונה וכו'.

כיסים ותאי אחסון

באופן אישי באימונים ובמרוצים אני מעדיף להיות כל הזמן בתנועה (למי שזה לא משנה מוזמן לדלג לסעיף הבא). לכן אעדיף ווסט שהגישה לכל הכיסים היא קלה ונוחה ולא דורשת עצירה כדי להוריד אותו לטובת הוצאת דברים שנמצאים בכיסים אחוריים.

אתן לכם דוגמה שכיחה בריצות הארוכות: במעבר בין יום ולילה, אני צריך להחליף בין משקפי הראייה למשקפי שמש, להכניס את הפנס ראש, ולהוציא כובע. אם יש לי גישה לכיס אחורי (קנגורו) אני יכול לעשות את זה בהליכה מהירה וכך לא להתעכב על מנהלות. כמובן שבמרוצים עוצרים בתחנות למילוי מים ואוכל.

המדריך המלא לריצות שטח

מים – חוק מס' 1: תמיד תיקחו לריצות השטח יותר מים מאשר אתם חושבים שתצטרכו. לא בהגזמה אבל לפחות בחצי ליטר יותר – בעיקר בימים חמים (כל הקיץ). שקית השתייה שממוקמת מאחור נותנת מענה טוב לנשיאת נוזלים רבים (1.5-3 ליטר). מצד שני, החיסרון שבה הוא שאתה לא יודע כמה מים נשארו לך. לשם כך יש את הכיסים הקדמיים שמיועדים לפלאסקים או לבקבוקים קשיחים – יש רצים שממלאים איזוטוני באחד הפלאסקים.

כיסים – כל המרבה הרי זה משובח אבל יש את הבסיס שבעייני הוא הכרחי: כיסים קדמיים או צידיים לג'לים\ מלחים – רצוי בכיסים נפרדים. כיס אטום למים (לכסף\ארנק), כיס מאובטח עם רוכסן, כיס לטלפון.

תאי אחסון – נמצאים בדרך כלל בחלק האחורי של הווסט ויכולים להכיל לא מעט ציוד כגון ביגוד חם, שמיכת מילוט, ערכת עזרה ראשונה, אוכל, מגבונים לחים ועוד.

התקן ייעודי לנשיאת מקלות ריצה – תמיד אפשר לשים את מקלות הריצה בתא האחורי אך בדרך כלל ברוב הווסטים יש מקום ייעודי למקלות.

התאמת ווסט הריצה לרץ

זוכרים שאמרנו שהעיקרון המנחה הוא הנוחות? אם אתם רצים בשטח כמה שעות, אתם לא יכולים להתפשר על פחות מווסט שיתאים למבנה הגוף שלכם, לא יקפוץ עליכם כשאתם רצים ולא יגרום לכם לשפשפות.

בשוק יש לא מעט אופציות לווסטים: יש חברות, להן יש דגמי ווסטים בעיצוב ייעודי לגברים ולנשים והם מגיעים במגוון מידות. יש ווסטים שיושבים גבוה על החזה וכאלה שיושבים יותר נמוך, ולכן אתם חייבים למדוד (לפחות את הווסט הראשון שתקנו).

למרבית הווסטים יש רצועות צד או רצועות עליונות, המאפשרות מרחב התאמה משתנה בהתאם לתנאים. לדוגמה: ווסט שבו השלוקר האחורי מלא במים יתפוס נפח שילך ויפחת ככל שהריצה שלכם תתקדם, ולכן דרושות רצועות הידוק להתאמה מושלמת.

לסיכום, אם אתם מתכוננים לריצות שטח, התאימו את פתרונות השתייה לצרכים שלכם. מדדו מגוון ווסטים שנראים לכם, ובדקו שיש התאמה מושלמת למבנה גופכם ולמטרות שלכם.

בהצלחה.

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.