חיפה, אחת הערים הגדולות בישראל, לא על מפת המרוצים. מאז היבחרה של עינת קליש רותם לראשות העיר, בוטלו מרוצים ותיקים שהיו קבועים בלוח השנה של רצי הצפון. האם הגיעה לסופה סצנת הריצה בחיפה?

דמיינו לעצמכם עיר גדולה ותוססת, עם רצים ששוטפים את הרחובות והטיילת הסמוכה לים. עיר שיש בה עליות ומישור, נופים מרהיבים, סצנת ריצה מפותחת… אבל אין בה מרוצים. עבור תושבי חיפה זאת המציאות מאז נכנסה לתפקידה עינת קליש רותם, ראשת העיר החדשה. מדוע בוטלו כל אירועי הריצה בעיר? נדמה שלאיש בעירייה אין תשובה ברורה, או לפחות כזאת שמישהו מוכן להגיד בקול רם. בינתיים הרצים החיפאים פועלים בכמה מישורים, ומנסים להבין אם ומתי יחזרו המרוצים לעיר.

"בחיפה התקיימו באופן מסורתי כמה מרוצים", אומרת שמרית שולמן מאמנת קבוצת progRUN הפועלת בעיר. "מרוץ חיפה קיים כבר 21 שנה, ובמהלך השנים שינה את מסלולו ונוסף בו מקצה חצי מרתון. בכל שנה פקדו את מרוץ חיפה תלמידים רבים מבתי הספר בעיר במקצה העממי".

"מרוץ המדרגות התקיים במשך 7 שנים – המסלול הייחודי שלו טיפס מהעיר התחתית עד מרכז הכרמל דרך מדרגות חיצוניות ושכונות ותיקות בחיפה, ומקצה העלית המשיך בטיפוס במגדל פנורמה עד הקומה העליונה.
'צאו לרוץ' היה מרוץ תרומה מקסים עם מסלול מעגלי של 2 ק"מ במרכז הכרמל. הרצים תרמו תרומה בגין כל סיבוב שהשלימו. באירוע היה הפנינג תרומה גדול והגיעו אליו רצים מנוסים לצד הלכים ורצים מתחילים בכל הרמות ובכל הגילאים. בשנה שעברה, היה מרוץ הלילה הראשון של חיפה, והוא המרוץ היחידי שהתקיים".

מה הקולות שאת שומעת מרצים בעיר?

"פשוט מאוד, הם רוצים להחזיר את אירועי הריצה לחיפה. רצים חיפאים נוסעים למרוצים בכל הארץ, ורוצים גם לארח רצים מכל הארץ בעירם. יש לנו עיר נהדרת – עליות, מישור, שטח, כביש, נופים מקסימים. עיר כל כך יפה וגדולה, טבעי שיהיו בה מרוצים, לפחות את אלה שהיו כבר שנים והיתה להם חשיבות רבה בחינוך לספורט, גם של הדור הצעיר".


תלמידי חטיבת הנעורים ליאו בק רצים ביום שאמור היה להתקיים מרוץ חיפה 

מה הצעדים שעשיתם עד היום?

"בתאריך שבו היה אמור להתקיים מרוץ חיפה 1.11.19 יצאנו בפרויקט האשתג #חיפהרוצהלרוץ! למען החזרת המרוצים של חיפה. אנשים בעיר (וגם תומכים מחוץ לעיר) רצו ביום זה הצטלמו ופרסמו ברשתות החברתיות תחת התיוג #חיפהרוצהלרוץ!".

יש לציין שקבוצות ריצה, בתי ספר ורצים בודדים כבר הצטרפו לקריאה להחזיר את המרוצים לחיפה ברשתות החברתיות, והגל הזה רק ילך ויגבר ככל שהעתיד בנושא הזה לוט בערפל. 

פנינו לעיריית חיפה בשאילתות לגבי הפסקת המרוצים בעיר, אך עד פרסום הכתבה לא התקבלה תגובה.

אנחנו ב-RunGuru בעד קידום תחום הריצה בישראל. אנחנו מאמינים כי קיום מרוצים משמר ומעצים את ענף הריצה החובבנית בישראל, וביטול המרוצים בחיפה הינו צעד שפוגע ברצים ובעיר עצמה. נמשיך לעקוב מקרוב, ונפעל כדי להחזיר את המרוצים לעיר.

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.