מייקל ווארדיאן מגיע לישראל בשבוע הבא כדי לנסות לקבוע שיא חדש בשביל ישראל. איך נקבע FKT, מי ילווה אותו בדרך ואיפה אתם יכולים להצטרף אליו ולעודד, כל הפרטים בכתבה

בשבוע הבא יגיע שוב לישראל הרץ האמריקני מייקל ווארדיאן, הפעם כדי לקבוע זמן שיא (FKT – Fastest Known Time) על מסלול שביל ישראל מדרום לצפון. זה הולך להיות אירוע מתוקשר שזוכה כבר עכשיו להתעניינות בינלאומית, וזאת הזדמנות עבור קהילת הריצה בישראל להראות את הצדדים היפים שלנו. בהמשך הכתבה מתפרסמת החלוקה לימים במסע של ווארדיאן, ובצוות שמלווה אותו ישמחו לראות אתכם מעודדים ואף מלווים אותו בריצה במקטעים השונים.

ווארדיאן ביקר בישראל בדצמבר האחרון והשתתף במרוץ היירוס ולקראת בואו ערכנו איתו ראיון. לאחר המרוץ הוא נשאר עוד כמה ימים בישראל כדי להכיר נקודות בשביל ישראל אותן יעבור בשבוע הבא.
הבאתו של ווארדיאן לארץ היא יוזמה פרטית של זולי ביהרי, רץ שטח ותיק ובעלים של חברת Canaan לריצות שטח בישראל וגם עבור תיירים מחו"ל. יחד עם ווארדיאן, יגיע לארץ גם יאן קורלס, צלם מיקצועי, רץ ומטפס בעל שם עולמי, שמוכר בוודאי לרצים מהפודקאסט המעולה שלו TalkUltra.

כיצד נמדד ונקבע FKT?

לפני שניכנס לרזולוציות של המדידה, כדאי להבין כיצד היוזמה של FKT נולדה. מכיוון שיש הרבה מקומות בהם ניתן לרוץ אבל לא ניתן לערוך בהם מרוצים (שמורות טבע למשל), רצים שאוהבים אתגר ותחרות החלו לתעד את המסלולים בהם רצו ואת הזמנים שלהם. כיום, כשיש הרבה אמצעי מדידה, ניתן לעקוב אחר הריצות ולאמת את נכונות הזמנים, וכך ה-FKT נהפך למשהו שהוא יותר מוסדר. בעולם, ובעיקר בארה"ב, נושא ה-FKT כבר כמעט "ממוסד". יש אתר ובו כללים ברורים כיצד לתעד ולדאוג לכך שהשיא שאדם מתכוון לעשות ייחשב ככזה. לצורך העניין שלנו, מייקל ווארדיאן רשם כבר באתר את כוונתו לעשות FKT על INT (שביל ישראל). חלק מאישור השיא כולל תיעוד מצולם של המקטעים, קבצים מקוריים של השעון ואמצעי מעקב בזמן אמת במידה וניתן להשתמש בכזה. כמו כן כל מסלול FKT חייב להיות מסלול שהוא לא חלק ממרוץ כלשהו וכל מדידה עליו נעשית לכל כיוון בנפרד. את ה-FKT מחלקים לשתי קטגוריות עיקריות: Unsupported, כלומר הרץ מבצע את המסלול ללא סיוע חיצוני או Supported שבו הרץ מקבל סיוע לוגיסטי מצוות שמלווה אותו בנקודות על המסלול כפי שמייק עושה. ווארדיאן יעדכן מדי יום את קובץ הריצה שלו בסטרבה, וכן יצא דו"ח יומי מפורט של יאן קורלס על ההתקדמות באותו יום.

חלוקת מקטעי שביל ישראל

השיא הידוע על מסלול שביל ישראל עומד על כ-12 ימים, אך הוא לא רלוונטי לימינו כי מאז השתנה השביל, וגם כשנעשה הוא נעשה ללא תמיכה. ווארדיאן ינסה לשבור את השיא הקודם ולרוץ מדרום לצפון בעשרה ימים כשהוא מבצע בממוצע 100 ק"מ ביום. הצוות המלווה את ווארדיאן פרסם לאחרונה את לוחות הזמנים של כל יום וכאמור אתם מוזמנים להצטרף ולעודד.

אל ווארדיאן יתלווה צוות הכולל שני רכבי 4X4 עם שלושה מלווים שאחראיים על כל הלוגיסטיקה של הפרויקט. יחד איתם יהיו בצוות כמה צלמים שאחראיים על התיעוד שצפוי להיות מופץ בכל העולם כולל יאן קורלס. הוא יתחיל את המסע שלו ביום שלישי ואמור לסיים ביום חמישי, כעבור 10 ימים.
אנחנו ב-RunGuru נעדכן על המסע של ווארדיאן בישראל במדיות השונות, הישארו מעודכנים.

 

 

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.