באחרונה עלו על מפת מירוצי השטח בישראל מירוצים חדשים. לחלק מהמירוצים הקיימים התווספו מקצי אולטרה ארוכים ונדמה שלרץ השטח יש כיום יותר אופציות למצוא מירוץ שיתאים לרמתו וליעדיו

בשורה טובה לחובבי מירוצי השטח: 2017 מסתמנת כשנה שבה היצע מירוצי השטח בישראל ילך ויגדל לעומת השנה שעברה. למרות שהשנה מירוץ סובב עמק הוותיק והאהוד על רצי השטח לא יתקיים, מסתמן שרצי השטח יוכלו לקבל מענה דומה במירוצים אחרים.

מירוץ תנ"ח תש"ח ייערך השנה בפעם החמישית באמצע ספטמבר במתכונת מורחבת: בנוסף למקצה השליחים והמקצים לבודדים למרחק 30 ק"מ, 50 ק"מ ו-70 ק"מ, נפתחו מקצי אולטרה מרתון נוספים למרחקים 100 ק"מ ו-200 ק"מ. שני המקצים האחרונים ככל הנראה באים לתת מענה לוואקום שנוצר מביטול מירוץ סובב עמק, ועונים לדרישה ההולכת וגוברת בקרב רצים המעוניינים לעשות מרחקים של 100 ק"מ ויותר. ההרשמה המוקדמת למקצי האולטרה נפתחה כבר בתחילת החודש וההרשמה למקצה השליחים תיפתח ביולי השנה. "השנה אנו חוגגים את הפעם החמישית שהמירוץ מתקיים" אומר לנו אחד ממארגני המירוץ. "בעקבות בקשות רבות מצד רצים החלטנו להוסיף שני מקצה אולטרה (100, 200 ק"מ) ולאפשר למי שרוצה ויכול לחוות את כל מסלול תנ"ך תש"ח היפהפה (או את מחציתו)".

מירוץ חדש ומסקרן נוסף למפת אירועי השטח בישראל בשבוע שעבר – HUM היירוס אולטרה מרתון ירושלים. היירוס למי שתוהה זה "קדוש" ביוונית ואחד משמותיה הקדומים של ירושלים שבהריה ייערך המירוץ. המירוץ הוא פרי יוזמה של כמה מרצי השטח הבכירים בישראל שחברו לחברות הפקה, ויחד מתכוונים להרים מירוץ בינלאומי, שימשוך אליו רצים מהארץ ומהעולם.

המירוץ צפוי להתקיים ב26-27 באוקטובר והוא כולל מקצים מגוונים הפונים לקהל יעד ברמות שונות של רצי שטח: 12 ק"מ, 21 ק"מ עם 500 מטר טיפוס מצטבר, 50 ק"מ עם 1,600 מטר טיפוס מצטבר והמקצה המרכזי – 80 ק"מ עם 3,100 מטר טיפוס. ההרשמה למירוץ תחל ב-16 לחודש.

לכל המקצים בשני המירוצים שהוזכרו כאן הוגדרו זמני קאטאוף, זאת גם בגלל מגבלות לוגיסטיות, וגם בכדי ליישר קו עם מירוצים דומים הנערכים מעבר לים.

המירוץ שלישי שהוא חדש לגמרי הוא מירוץ הרי געש בגולן, שלפני זמן קצר יצאה לדרך ההרשמה אליו. מדובר במירוץ שטח עם שני מקצים – של 30 ק"מ ו-15 ק"מ, שיתקיים ב- 28 באפריל בהרי הגולן. המירוץ, שככל הנראה נולד כתוצאה מביטול אולטרה קצרין, יעבור בחמש פסגות בהרי הגולן.

פתיחת מירוצים חדשים, וכן עיבוי מירוצים קיימים הם דבר מבורך המאפשר לכל רצי השטח בישראל למצא את המירוץ המתאים לרמתם וליעדיהם. כעת נותר לראות אם כל המירוצים החדשים ייהפכו למסורת ויישארו איתנו גם בעתיד.

 

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.