בכתבה הקודמת סקר רומן ספיבק את מירוצי השטח בחו"ל מחודש מיוני ועד אוגוסט. בכתבה הזאת נמשיך בסקירת אירועי ריצות השטח המעניינים מעבר לים מספטמבר ועד נובמבר. כתבה שלישית ואחרונה בסידרה

ספטמבר
Tor des geants – האירוע שממחיש עד לאן טרוף האולטרה יכול להגיע. למעלה מ-330 ק"מ ויותר מ-24,000 מטר טיפוס מצטבר בהגבלת זמן של 150 שעות…תשבו שניה, שתו משהו קר ותקראו את זה שוב. ההקפה המטורפת הזאת שתוחמת את עמק AOSTA רחב הידיים הינה תוצר של מספר שנים של יצירה של תושבי כפרי האזור והיא כוללת לאורכה 6 מקומות שינה אופציונליים שהמשתתפים ללא ספק יצטרכו בכדי לתת לרגליהם הכואבות רגעי חסד ומנוחה מהשטח התובעני הבלתי פוסק. נחשב לאחד מאירועי השטח הקשים והארוכים בעולם, וללא ספק מבחן פיזי ומנטלי לכל רץ אולטרה בכל רמה שהיא. דורש הכנה רב שלבית של כשנתיים עם אירועי אולטרה כחלק מההכנה. בנימה אישית, יום יבוא ואכבוש את הפסגה הזאת, בתקווה בשנים הקרובות.

לאתר המירוץ

Slo100 – אירוע קטן ויפהפה בחלק הדרום מערבי של סלובניה. מסלול מעגלי של 170 ק"מ מיוערים, מפותלים ומאתגרים. קיימים גם מקצים של 100 ק"מ ו-50 ק"מ שעוברים באותו התוואי הירוק והמענג. המקצים נקראים על שמם של גיבורי תרבות סלובנים מימי הביניים ותקופות קדומות יותר, ועוברים בנתיבי כיבוש היסטוריים שהטבע הספיק לעטוף בכיסוי אינסופי של יערות עד. המסלולים עולים לפסגות הדרומיות של האלפים היוליאנים וממשיכים עד לאזור טירת פרוידיאמה השוכנת בתוך מערה על צלע ההר ומערת פוסטוינה הידועה והמרהיבה. הקושי בארוע זה הוא בחלוקת הכוח לאורכו כיוון שתמיד יש עליות וירידות והיער מזמן שפע אתגרים טכניים שדורשים מיומנות וריכוז. עבור אלה שנהנים משעות רבות של להיות לבד בטבע בתולי, זהו אחד האירועים המתגמלים ביותר. דורש הכנה של 6-8 חודשים עם התמחות ספציפית של ריצה בסינגלים על רגליים עייפות.

לאתר המירוץ

Adamello – שביל הררי אימתני עתיר שוחות ומזכרות ממלחמות עולם בחלק הצפוני של הרי איטליה. 180 ק"מ על פסגות הדולומיטים מהוות את אחד האירועים הקשים והלא מוכרים באירופה. בעולם שבו אירועי אולטרה מרכזיים הופכים ליותר מבוקשים וקשים לקבלה, וחלקם אף ממוסחרים והמוניים, אירועים מהזן הזה הופכים מדי שנה למצרך נדיר ומבוקש לחיות שטח והרפתקני הרים. קיימים גם מקצים של 80 ק"מ ו-30 ק"מ לפחות משוגעים, אך הפסגות המסולעות עם למעלה מ-11,000 מטר טיפוס, הן נחלתו של המסלול המלא. אירוע מרהיב שמשווק בצניעות ודורש כשנה הכנה. אולי בכך טמון חלק מהקסם שבו.

לאתר המירוץ

 

Humani'trail – מפעל צדקה שוויצרי שעושה שימוש בשטח האלפיני המרהיב כ-100 ק"מ מז'נבה לטובת ילדי השארפות (סבלי ההרים) הנפאלים. האירוע מורכב מהקפה בצורת הספרה 8 באורך של 56 ק"מ ומאופציה של עיגול בודד (27ק"מ). האלפים השוויצריים הינם טכניים ועתירי אלמנטים ויאתגרו רצים מתחילים ומנוסים כאחד. למרות אורכו דורש הכנה של 4-5 חודשים בדגש על ריצה טכנית בשיפועים.

לאתר המירוץ

 

Glencoe skyline – אירוע Skyrunning משופע וקשה לעבירות בהרים הירוקים בסקוטלנד. 54 ק"מ ויותר מ-4,700 מטרים גובה מצטבר הופכים את האירוע לאחד הקיצוניים מסוגו באירופה, וזאת למרות שהמסלול לא עובר גובה של 1,100 מטרים. אירועים כאלה מסמלים יותר מהכל את הכיוון אליו הולכת סצינת ריצת השטח והאולטרה בעשור האחרון. פחות קילומטרים – יותר אלמנטים. הכנה למסלול כה עתיר שיפועים ומכשולים דורשת דגשים על כוח גם בפלג גוף עליון ומעברים מהירים בין ריצה להייקינג מחושב ומהיר, בתנאי עבירות קשים ולעיתים בערפל. ללא ספק אירוע שמורכב מכל החומרים הנכונים…

לאתר המירוץ

אוקטובר

VFUT – כשעה וחצי טיסה מארץ הקודש ועוד כשעה וחצי נהיגה למחוז PARENASTI על גבול מקדוניה, תביא אתכם לאחד האירועים החבויים והיפים באירופה. המסלול עובר ברובו ביערות עד ומעברי הרים בגבהים בינוניים וכולל קטעי סינגלים יפהפיים של עשרות קילומטרים. קיימים מקצים של 46 ק"מ ו-110 ק"מ עם כ-2,000 מטר ו-4,500 מטר טיפוס בהתאמה, אך המסלול המלא הוא הקפה בתולית ובלתי נשכחת של 162 ק"מ עם כ-7,000 מטר טיפוס מצטבר. המסלול קשוח ודורש ריכוז אך גם זורם ומתגמל בקטעי ריצה זורמים רבים. מומלץ לכל בוגרי הר לעמק וסובב עמק. הרבה ירוק בעיניים וסיפוק ברגליים מובטח.

לאתר המירוץ

 

Diagonalle du fous – שונה בנוף האירועים שהובאו כאן, האירוע הבא מתרחש באי ריוניון, ליד סיישל, שזה בערך בסוף העולם שמאלה ועוד קצת…מקצי 100 ק"מ ו-165 ק"מ בשטחים מאתגרים במיוחד, בייחוד בגלל שקשה לאסוף מידע על אי טרופי באוקיינוס השקט, המאופיין במזג אוויר לא יציב ואדמה וולקנית. עם יותר מ- 10,000 מטרים של שיפועים בלתי פוסקים מדובר באחד מאירועי ה-100 מיייל המאתגרים בעולם, וכזה שכל צמרת האולטרה העולמית מתייחסת אליו ביראת קודש. אם יש בין הקוראים מטורפים שבאמת מעוניינים להגיע לאדמת הפרא הזאת ולנסות "לאלף את המפלצת", קחו לכם שנה של הכנה פרטנית עם הרבה אימוני כוח וריצות נפח טכניות ומעל הכל, קיבולת מנטלית להתמודד עם הלא צפוי, ויהיה הרבה ממנו…

לאתר המירוץ

נובמבר

SA Skyrun – אירוע השטח המאתגר והיפה ביותר בדרום אפריקה. ליד העיירה ליידי-גרי בשמורת הרי וויטנברג ממוקם המסלול המאתגר הזה. פחות מ-100 ק"מ עם פחות מ-4,500 מטרים טיפוס אך המספרים לא מספרים את הכל…השבילים מאתגרים באופיים ולעיתים נדרשת אף עזרה של הידיים בעליות תלולות. הגמול הוא בנופים מדהימים ובצליחת מעברים קשים ומאתגרים. קיימים גם מקצים קצרים יותר של 65 ק"מ ומרתון בתוואי דומה ובמזג אוויר שנוטה להיות לא צפוי. אירוע מבודד ואקזוטי שמתקיים כבר 20 שנה וכל הזמן משתדרג ומשתפר. ההכנה לאירוע דורשת הרבה כוח ויכולת מעבר טכנית ובעיקר את ההבנה שמזג האוויר של הקיץ הישראלי לא בהכרח משקף את מזג האוויר באירוע.

לאתר המירוץ

 

Desafio Lurbel – האירוע שסוגר את עונת האולטרה הענפה מאוד של ספרד. מאתגר, מסולע ולא צפוי כמו שהספרדים אוהבים להציע. עיר החוף AITANA שבמחוז אלקנטה, דרומית לוולנסיה מסתירה מאחורי חזותה המישורית מעלה הרים מרשים ועתיר מעברים טכניים ותלולים. האירוע מציע שלל מקצים: 40\85\120ק"מ. האחרון הוא עם יותר מ-7,000 מטר טיפוס ועולה מקו החוף לגבהים של 1,500 מטר. למרות פרופיל הגבהים הקרבי, המארגנים ממצבים את האירוע פחות כתחרות ויותר כאתגר שבו האתלט חווה חיבור ישיר אל הטבע. מזג אוויר הנוח יחסית הופך את האירוע לחבילה הקוסמת לאתלטים שרוצים להתנסות במשהו שונה והררי בסוף עונת הקיץ. ללא ספק סיומת נפלאה לכל עונת אולטרה, מפוארת ככל שתהיה.

לאתר המירוץ

אני יודע שרשימה זו היא אינה סופית ולא כוללת יעדים אקזוטיים רבים, במיוחד במדינות שלוקח שעות רבות להגיע אליהן. עם זאת עם כזאת כמות של יעדים אני מניח שלכולנו יש הרבה חושבים לעשות. לאן נרצה להגיע בשנים הקרובות? איזה מהחלומות נוכל להפוך למציאות? היכן ניפגש עם הקצוות שלנו ועד לאן נוכל להגיע? רק תזכרו שכל הישג, ראשיתו ברצון ויעד…שיהיה לכולנו בהצלחה ונתראה על השבילים!

רומן ספיבק, בעלים ומאמן בקבוצת summit. רץ שטח ואולטרה מרתון מ-2010 ופועל לקידום התחום בישראל.

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.