הקיץ מסמל את פתיחת עונת המרוצים הגדולים והמעניינים בעולם. הווסטרן סטייטס בארה"ב, מרתון מון בלאן ולבראדו באירופה יוזנקו בסוף השבוע. על הרצים המובילים וקישורים למעקב לייב למרוצים – בכתבה הבאה

סוף שבוע חם ומעניין הולך להיות בכמה מרוצים גדולים ברחבי העולם, ואנחנו מביאים אליכם כאן את כל השמות הגדולים וכל הדרכים לעקוב אחר שלושה מרוצים גדולים. גל חום פוקד את אירופה נטולת המזגנים, ומארגני המרוצים בהיערכות מיוחדת לקראתו, הוציאו הנחיות לרצים לקראת המרוצים. אבל נתחיל דווקא באמריקה הרחוקה.

בארה"ב יוזנק בשבת (15:00 שעון ישראל) הווסטרן סטייטס, מרוץ המאה מייל המפורסם, שתמיד מותח ומסקרן גם בקרב הגברים וגם בקרב הנשים. בשנה שעברה ג'ים וולמסלי שבר את שיא המסלול בזמן של 14:30 שעות, אחרי שנתיים של ניסיונות לא מוצלחים, וגם השנה הוא חוזר למרוץ. רק במרץ האחרון הוא קבע שיא עולמי ב-50 מייל, והוא לא משאיר ספק באשר לכושרו הנוכחי. ג'ים ידוע כאחד שפותח מהר ויודע לשמור על הקצב והמיקום שלו לאורך זמן. האם הוא יצליח לקבוע שיא מסלול חדש?

אל ג'ים יצטרפו שמונה רצים שסיימו בעשירייה הראשונה בשנה שעברה. בין הרצים הבולטים ניתן למצוא את ריאן סנדס, יאן שרמן (9 פעמים בעשירייה הראשונה), מארק האמונד, ג'ארד הייזן וג'ף בראונינג.

גם בנשים, שמונה רצות שסיימו בשנה שעברה בעשירייה הראשונה, יתייצבו שוב השנה על קו הזינוק – וזה הולך להיות מעניין. קורטני דיוולטר הזוכה של שנה שעברה מתייצבת להגן על התואר שלה, אחרי שנה מצויינת עם שלושה ניצחונות במרחקים מגוונים. ההבדלים ברמות בינה לבין האחרות הם משמעותיים ואם לא יקרה משהו חריג היא מועמדת כמעט ודאית לניצחון. לצידה יתיצבו לוסי ברת'ולומיו (שלישית ב-2018), קייטלין גרבין (שנייה ב-2018), האיטלקייה פרנצ'סקה קונפה וקייסי ליכטיג הוותיקה.

מעקב אחר המרוץ באתר הרשמי וגם בטוויטר של iRunFar או בעמוד הפייסבוק שלהם.


צילום: jordi saragossa

ונעבור לאירופה. בשישי יוזנק מרתון מון בלאן למרחק 90 ק"מ. כזכור, בשנה שעברה השתתפתי במקצה המרהיב הזה, והשנה הוא בוודאי יהיה גם מאתגר בעקבות גל החום הצפוי. בראשון יוזנק מקצה המרתון שמושך אליו מדי שנה את הרצים המהירים של אירופה. המרוץ הזה הוא גם חלק מליגת Golden Trail Series שבה ניתנים פרסים כספיים למקומות הראשונים.

בגברים יתייצב שוב על קו הזינוק סטיאן אנגרמונד שהשתתף גם בשנה שעברה. לצידו יהיו גם דויד מגניני, רמי בונה, טיבו ברוניאן, מארק לאונשטיין, אריץ אגרה ומרטין ניקולס. מי שיבלוט בהיעדרותו הוא כמובן קיליאן ג'ורנה שהחליט לא להשתתף השנה במרוץ זה.

בגזרה הנשית בשנה שעברה היה מותח מאוד וגם השנה צפוי להיות מעניין. הרצות הבולטות במקצה: רות קרופט, אידה נילסן, אלי גורדון, מייגן קימל והספרדייה אזרה גרסייה דה לוס סלמונס.

מעקב בלייב אחר הרצים במקצים השונים של מרתון מון בלאן, תוכלו לעשות כאן.

נישאר באירופה עם מרוץ נוסף ששווה לעקוב אחריו – לה ספורטיבה לבראדו. מחר (שישי) ב-11 בלילה שעון איטליה יוזנק מקצה ה-120 ק"מ. יהיה מעניין לראות אם הדאבל טים מאמריקה, טים טולפסון וטים פררקיס, יאיישו את הפודיום בסוף המרוץ. ואם כבר הזכרנו את טולפסון, כדאי לעקוב אחר היכולות שלו במרוץ הזה כי בעוד חודשיים הוא יתייצב ב-UTMB, שם ינסה לנצח את המרוץ. מי שיעמדו לצידם על קו הזינוק בין השאר הם הספרדי חביאר דומינגז, הבריטי הארי ג'ונס והסיני ג'יאשאנג שין.

בנשים קרוליין שאברו הותיקה, בדומה לטולפסון, תבדוק את היכולות שלה לקראת ה-UTMB. לצידה ירוצו מגדלינה בולה, הספרדייה מאייטה אליזונדו והצרפתייה אודרי טנגואי.

מעקב בלייב אחר המקצים השונים של לבראדו תוכלו לעשות כאן.

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.