את המרתון הזה אי אפשר לעצור: עשרות אלפי רצים רצו בסוף השבוע בגרסה הדיגיטלית של מרתון סמסונג תל אביב

ביום שישי הוזנק מרתון סמסונג תל אביב 2021. האירוע הכי גדול בעולם הריצה הישראלי, שמדי שנה הופך את תל אביב ליום אחד של פסטיבל ריצה וספורט, קיבל תפנית מעניינת בעקבות הקורונה. בגלל מגבלות ההתקהלות ואי הוודאות בגלל הסגרים, השנה המרתון התקיים במתכונת דיגיטלית.

הרבה ויכוחים היו ברשת באשר האם כדאי או לא להשתתף במרוץ וירטואלי, ונראה שהרצים הצביעו ברגליים: יותר מ-20 אלף רצים נרשמו למקצי המרתון השונים, ורבים מהם ניצלו את מזג האוויר הנעים בשבת, כדי לרוץ במקצה שלהם במרתון. למרות שכל אחד יכול לרוץ את המקצה שלו היכן ומתי שהוא רוצה, אי אפשר היה להתעלם מהמוני הרצים בשבת שגדשו את פארק הירקון עם חולצות המרוץ הכחולות ועליהן מספר החזה. הם זכו לעידוד של חברים ומשפחה, והרבה מאמני קבוצות פתחו עמדות "תדלוק" בפארק ששימשו את הרצים והיוו תחנת עידוד.

אירוע המרתון התקיים השנה על אף מגבלות מגפת הקורונה בהובלת עיריית תל אביב יפו וחברת ההפקה "כפיים". האפליקציה שבה הרצים יכולים להשתמש ולעדכן את הריצה שלהם, תהיה פתוחה עד ה-28 לחודש. המתכונת המיוחדת המותאמת לרוח התקופה אפשרה לראשונה השתתפות של רצים לא רק בת"א, אלא בכל מקום בארץ ובעולם, ואכן התקבלו תמונות של רצים מלונדון, טוקיו ומעוד שלושים מדינות.


פרופ' שאול לדני

אחד האנשים המוכרים ביותר במרתון ת"א הוא ההַלָּך פרופ׳ שאול לדני בן ה-84, שעשה את מקצה חצי המרתון באולם הספורט בעומר. שאול, ששרד את השואה, הוא פרופסור להנדסת תעשייה וניהול באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, והַלָּך (ספורטאי העוסק בהליכה תחרותית) המחזיק בשיא העולמי בהליכה ל-50 מייל. שאול הוא בכיר ההלכים בישראל בכל הזמנים וייצג את ישראל בשתי אולימפיאדות. באולימפיאדת מינכן 1972 שרד את מתקפת הטרור בה נרצחו 11 ספורטאים ישראלים.

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.