לירושלים יש את הקסם שלה וגם המרתון בבירה הוא שונה מכל מה שהכרתם. העידוד, האווירה והנופים שאין שני להם, כמעט משכיחים את העובדה שבאנו לרוץ

ביום שישי התקיים מרתון ווינר ירושלים במזג אוויר מצוין. כ-35,000 רצים לקחו חלק באחד המרוצים היפים ביותר בישראל, אם לא היפה מכולם.

המנצח במרתון הוא KIPKOGEY SHADRACK מקניה שסיים בזמן 2:21.26. למקום השני הגיע Damte Wendwesen Tilahun בזמן של 2:21:55. למקום השלישי הגיע Kurgat Ronald Kimeli מקניה בזמן של 2:22:12.

בקרב הנשים זכתה במקום הראשון Samoeimily Chepkemoi מקניה בזמן של 2:52:33. במקום השני זכתה Jelimo Mercy Too מקניה בזמן של 2:54:09. במקום השלישי זכתה Jepngetich Naomi מקניה בזמן של 2:56:38.

הישראלים הראשונים במקצה המרתון הם התאומים רן ודן אלתרמן. רן שהגיע ראשון מהישראלים גם במרתון תל אביב, הגיע בזמן של 2:41:22 ודן הגיע בזמן של 2:45:59. הישראלית הראשונה שסיימה את המרתון היא בטי (ברכה) דויטש שהגיעה בזמן של 03:09:50. על ביטי כתבנו בשנה שעברה כשרצה בהיריון מתקדם את מרתון תל אביב. מדובר באישה מדהימה בעלת כישרון ויכולת מצויינים.

כשמדברים על מרתון ירושלים תמיד מזכירים את העליות אבל באותה נשימה מדברים על האווירה המיוחדת שיש לאורך המסלול. אני השתתפתי במקצה חצי המרתון ורק אז הבנתי על מה כולם מדברים.

המסלול עצמו יפהפה ועובר בנקודות היסטוריות של העיר, כשמכל עבר נשמעות קריאות עידוד. הירושלמים אוהבים לארח את המרתון, ונהנים לצאת החוצה לרחובות, לעודד מהמרפסות ולהיות חלק מהפסטיבל הזה שמציף את העיר. בדרך חולפים על פני להקות צעירות, עמדות די. ג'יי שנותנות בוסט של אדרנלין וקצב להמשיך ולהתקדם, וילדים קטנים שרק רוצים שתעבור לידם ותיתן להם "כיף". תחנות המים היו ממוקמות במרחקים סבירים, ובקבוקים חולקו לכל דורש.

לאורך הדרך שמעתי רצים בבליל של שפות: אנגלית, שבדית, רוסית וצרפתית. על פי נתוני מארגני המרתון, כ-4,000 רצים מ- 72 מדינות השתתפו במקצי המרתון השונים, ובהחלט היה אפשר להרגיש את זה במהלך הריצה.

העליות לא היו נוראיות כל כך (לפחות לא במקצה של חצי המרתון) כמו שאולי היה אפשר לחשוב, והירידות היו הבונוס האמיתי: היו לא מעט ירידות שפשוט אפשר לרוץ בהן ממש מהר ולפצות על האיטיות בעליות.

זאת הפעם הראשונה שלי באחד המקצים של מרתון ירושלים, וללא ספק זהו מרוץ שהותיר בי רושם חזק ורצון לעשות את זה שוב. אולי אפילו בשנה הבאה – בירושלים הבנויה.

 

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.