כיצד מפצחים את האתגר המנטלי שבמסלול שחוזר על עצמו שוב ושוב? לקראת הצ'אלנג' 24 ריכזנו עבורכם כמה כללי אצבע שיסייעו לכם לצלוח את הצ'אלנג' בהצלחה

תתארו לעצמכם מסלול באצטדיון אתלטיקה. הקפה של 400 מטרים. עכשיו אתם צריכים לעשות את אותה הקפה במשך 24 שעות. נשמע לכם משעמם? מאתגר מנטלית? לפני כמה שבועות התקיים בארה"ב מרוץ באצטדיון במסלול של 400 מטרים שנמשך 24 שעות כשהמטרה לצבור את המרחק הגדול ביותר. קמיל הרון האולטרה-מרתוניסטית ניצחה את המרוץ, כששברה את השיא העולמי וצברה מרחק של כמעט 163 מייל שהם כ-260 ק"מ. מעבר לכח הפיזי הדרוש באתגר שכזה צריך עוצמות מנטליות כדי לצלוח אותו בהצלחה.

לאלו מכם שמתכננים להשתתף בצ'אלנג' 24 יש מזל: אמנם גם שם מדובר בהקפה חוזרת אבל של 11 ק"מ ובשטח. ועדיין, למי שמתכוון לרוץ במקצה 24 שעות או 12 שעות, עצם המחשבה על אותה הקפה שוב ושוב יכולה לשבור מנטלית. ריכזנו עבורכם, אירית גרינברג קושניר ואנוכי כמה כללי אצבע שכדאי ליישם כדי לצלוח את המכשול המנטלי בריצה בצ'אלנג' 24.

קביעת מטרה – אל תבואו לצ'אלנג' בגישה של "נרוץ כמה שנוכל". זאת הגדרה מאוד גמישה שפותחת פתח לויתורים לאכזבה. קבעו לעצמכם מראש יעד מוגדר, אם זה במרחק או במספר הקפות.

כל הקפה היא יעד – ההתייחסות שלכם לכל הקפה צריכה להיות פרטנית וספציפית אליה. המרוץ עכשיו זה רק ההקפה הזאת. מתי אוכלים בה, מתי שותים, באיזה קצב רצים וכו'.

המלכודת של סוף\תחילת הקפה – הקטע הכי קשה בכל המרוץ הזה הוא מתחם המרוץ ממנו מזנקים ואליו חוזרים. אתם כבר תהיו עייפים, תסיימו הקפה חמישית או שמינית ושם בדשא, מטר מכם, כולם אוכלים, שותים, עושים צחוקים וקופצים לבריכה. אתם חייבים להתעלם מכל זה ולהיות מאוד מדוייקים. מגיעים למתחם, נרשמים מסתובבים ויוצאים. אם אתם יודעים שיהיה לכם קשה עם זה תבקשו מחבר ש"יבעט" אתכם משם ברגע שאתם מתמהמהים.

מלווים – בצ'אלנג' 24 מותר להשתמש במלווים שנרשמו למרוץ. למלווה יהיו משימות מעבר לאירוח חברה לרץ. הוא יצטרך לדאוג שהרץ בפוקוס, אוכל מתי שצריך ושותה מספיק. אם יש לרץ זמן יעד, הוא יצטרך לדרבן אותו בעיקר בשעות הלילה שם העייפות יותר מורגשת ויש נטייה לרצים להאט.

מוזיקה – אני בדרך כלל לא ממליץ על שמיעת מוזיקה בריצה בשטח, בטח לא בלילה, אבל אם זה מה שיעזור לכם לצלוח כמה הקפות אז אתם יכולים לקחת את זה בחשבון.

טובים השניים – אם אין לכם מלווה, ייתכן ותמצאו מישהו באותו מקצה שלכם עם יעד דומה. נסו לרוץ עם עוד מישהו ולא להיות כל הזמן על המסלול לבד.

לסיכום, ניתן לרוץ את אותו המסלול שוב ושוב בהצלחה אם נערכים לכך מבעוד מועד מבחינה לוגיסטית ומבחינה מנטלית.

בהצלחה.

הרשמה לצ'אלנג' 24 

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.