היא עוקבת בסטרבה ובאינסטגרם אחרי רצים שהיא אוהבת, לא מתבאסת ששברו לה את השיאים, חושבת שלא צריך לרוץ הרבה מרתונים ומדברת באומץ על הטרדות מיניות בספורט. נילי אברמסקי בראיון לפודקסט "קצב דיבור" עם מורן מישל וגדי סולומון

נדמה שהמונח אלופה כל כך רחוק מנילי אברמסקי – היא נטולת גינונים או דיסטנס, למרות שבמשך שנים החזיקה בתואר אלופת ישראל במרתון ובמרחקים קצרים יותר, וייצגה אותנו גם באולימפיאדת אתונה ב-2004.

בראיון שהתקיים בביתה של אברמסקי בפודקסט "קצב דיבור" עם מורן מישל וגדי סולומון, היא מספרת על הנפילה והחבטה שקיבלה 20 דקות לפני הזינוק למרתון באולימפיאדת אתונה, על השיאים שלה שנשברו ועל ביטי דויטש וילנה דולינין שפרצו לתחום בסערה.

היא מדברת על התופעה של רצים שבוחרים לרוץ הרבה מרתונים בשנה ואומרת "זה שהמרתון נעשה נגיש לכולם זה נפלא, כי אני מחזיקה בדעה שבמהלך המסע למרתון, באימונים, אתה נפגש עם עצמך בצורה הכי נקייה בלי מסכות, ואני שמחה שהרבה יותר אנשים יכולים לחוות את זה".

"מצד שני, זה הביא תרבות של 'לסמן על החגורה בסכין את כמות המרתונים שהם עשו בשנה'. הדבר הזה של מי עושה יותר, זה קצת מחטיא את המטרה, כי זה לא רק כמה עשית, זה מה שחווית בדרך. לדעתי פיזית זה לא בריא בטווח הרחוק, וכשאני מאמנת אנשים ויש לי יכולת להשפיע עליהם אני אומרת להם תמתנו. אני אפילו מנסה לשדל הרבה רצים בקבוצה שלי לעבור לחצי מרתון. בגיל 50 חצי מרתון זה המרתון, וצריך ליהנות מזה". 

אברמסקי מספרת מה גרם לה להשתפר למרות שהיתה אישה כמעט יחידה בתחום ללא תחרות אמיתית בישראל, וסיפרה כיצד נחשון שוחט (האיש והאגדה), סייע לה לקבוע תוצאה לקריטריון האולימפי במרתון פריז.

נילי עוקבת בסטרבה ובאינסטגרם אחר רצות ורצים שמעניינים אותה אבל מודה שהיא שעצמה בהפסקה מרשתות חברתיות, למרות שמי שרוצה להטביע את חותמו היום חייב להיות נוכח גם שם.

היא מתייחסת בראיון לפרומו שבו השתתפה לסרט שעוסק בהטרדות מיניות בספורט, וחולקת את הסיפור האישי שלה. "המאמן שהטריד אותי בא לקרקע פורייה. הגעתי לאותו מאמן אחרי זוגיות של 6 שנים עם הרבה אלימות מילולית. באתי אחרי 6 שנים אחרי שמישו רמס אותי, ולקח זמן עד שהיה לי את האומץ לצאת מהזוגיות הנוראית הזאתי ולהגיד שמגיע לי יותר טוב. אבל גם כשאתה יודע שמגיע לך משהו יותר טוב ובא מישהו אחר ומטריד אותך, אתה עדיין מפקפק. אתה בהתחלה אומר, לא לא זה לא קורה לי, אם אני רק לא אגיד את זה ואת זה אז הוא לא יטריד אותי ויגיד כל מיני משפטים לא נעימים שהוא אמר".

 

נילי רוצה להעביר כמה מסרים בעקבות העלאת הנושא למודעות: "צריך ליצור מקום כדי שיהיה לאותן בנות לאן לפנות. כל מאמן צריך להסתכל ימינה ושמאלה ולראות שזה לא קורה בקבוצה שלו. באחריותו לוודא שספורטאים שלו לא חווים הטרדות מיניות… ליצור רף של התנהגות וכשזה קורה פשוט לחתוך את זה אחרת זה לא מסתיים. חייבים להבין שמצד שני אנחנו לא רוצים ליצור מצב שהורים לא שולחים את הבנות שלהם להתאמן. צריך לעשות פעם בשנה כנס על הטרדות מיניות בספורט כדי להעלות את המודעות". 

היא מדברת על מה צריך לעשות כדי לקדם נשים בספורט, כיצד משקיעים באתלטיקה במדינות אחרות מגיל צעיר מאוד, וקוראת לכל הרצים החובבים לבוא ולעודד באליפות ישראל באתלטיקה – כי זה חלק מקידום התחום בישראל.

מוזמנים להירשם לפודקסט קצב דיבור ולקבל עדכון בכל פעם שעולה פרק חדש. אל תפספסו את "פרסומות שפחות" בסוף הפודקסט.

זאת קבוצת הטלגרם של קצב דיבור. מוזמנים להצטרף, להגיב ולשאול שאלות את המרואיינים הבאים שלנו. בתוכנית הבאה: זולי ביהרי על מרוץ הבאקיארד הראשון בישראל.

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.