רועי צינמן חי את החלום – לפחות לתקופה קצרה. בהזדמנות נדירה שניתנה לו הוא טס למסע ריצה מדהים בניו זילנד, שם הכיר מקומות ואנשים שיזכור לכל החיים. את המסע המיוחד הזה הוא משתף פה בסידרת כתבות. זאת הראשונה

לאחרונה זכיתי בהזדמנות נדירה לעשות משהו שלא אוכל לעשות יותר בחיים. חופשה ארוכה בתשלום היא משהו שרבים חולמים עליו ומעטים זוכים לו. אז החלטתי שאעשה משהו מיוחד, שמטבע הדברים קשור לריצה. עם זאת נותרו כמה אתגרים למימוש הרעיון – המורכב בהם הוא העובדה שהחופשה היא בחודשי החורף, מה שגרם לי לשקול נסיעה לחצי הכדור הדרומי. ואז צץ במוחי הרעיון של ניו זילנד.

ניו זילנד נראתה, במבט ראשון, כגן עדן לחובבי ריצות שטח והרים. היא מכילה נופים מופלאים, הרים תלולים ויפים אך לא גבוהים במיוחד, מגוון צורות שטח, תשתית מערבית, תרבות ספורט בכלל וריצות שטח בפרט מפותחת וכמה ממרוצי השטח והאולטרה המרתקים בעולם.

המפורסם מבין כל מרוצי האולטרה בניו זילנד הוא מרוץ Tarawera, המתקיים בחודש פברואר באזור יערות העד והאגמים הגיאותרמיים שבאי הצפוני, ומהווה חלק מסבב האולטרה העולמי, סוג של חותמת איכות ויוקרה למרוצי אולטרה. המרוץ הוא דווקא מרוץ חדש יחסית  -השנה התקיימה המהדורה התשיעית שלו – ולא אחד מהקשים בניו זילנד. מסלול הריצה נחשב יחסית נוח ומהיר, כמות הטיפוס קטנה ומתונה, והוא מכיל מקצים למרחקים 62, 87 ו- 102 ק"מ.

אז התוכנית הראשונית היתה להרשם למרוץ האיקוני הזה, ובשאר הזמן לנסוע ממקום למקום ולעשות מה שתיירים נורמליים עושים בניו זילנד. בדיעבד, תוכנית שמלבד הגשמת חלום של מרוץ מיוחד (אבל לא מאד) לא באמת ממצה את הפוטנציאל האדיר של המדינה לריצה בשטח. למזלי, התברר לי במהרה שנסיעה בפברואר לא באה בחשבון מכל מיני סיבות משפחתיות. התחלתי לחפש מרוצים גדולים אחרים ובמהלך החיפוש הצטרפתי לקבוצות פייסבוק מקומיות בהן Wild Things NZ – קבוצה בת יותר מ-5,000 חברים (!) שהקים ומנהל רץ אגדי בשם מל (מלקולם) לאו – עליו אספר בהמשך. שתבינו את משמעות גודל הקבוצה – כל אוכלוסיית ניו זילנד מונה 4.5 מיליון איש, כמחצית מאוכלוסיית ישראל.

ואז ביום גשום, אחרי טיפול שיניים כואב ותוך כדי סדנה משעממת באור יהודה ראיתי פוסט של מל על שני בחורים שהוא ממש מעריך שהתחילו לארגן טיולי ריצת שטח באי הדרומי של ניו זילנד, הראשון שבהם במהלך מרץ. ראיתי את הווידאו שלהם ובאותו רגע ידעתי שמצאתי את מה שחיפשתי.

מה זה טיול ריצת שטח? הטיול אליו הצטרפתי הוא "טיול כוכב" –  קבוצה של חובבי ריצה לנה במקום אחד, ויוצאת מדי יום למסלול ריצת שטח מאתגר בסביבה עם מדריכים מקצועיים. יש גם טיולים לאורך מסלולים רציפים עם העברת ציוד מוסקת. יש ימי התאוששות וזמן לפעילויות פנאי אחרות, והמסלולים שמים דגש על נופים וחוויה ולא רק על טכניקה ופרמטרים. אבל בסופו של דבר הקונספט דומה מאד למחנה אימונים רב יומי כמו אלה שמארגנים מאמנים שונים בישראל ובאירופה.

התחלתי להתכתב עם אייזק ווקר, מארגן הטיול, שהופתע על הפניה מישראל הרחוקה אך שמח לרשום אותי. רק אחר כך הסתבר שהייתי הנרשם היחיד עד סוף ינואר… מרגע שהתחילה להתגבש קבוצה התחלתי לבנות את הטיול סביב השבוע הזה. החלטתי להגיע כמה ימים קודם כדי להספיק לראות קצת את האי הצפוני ולהשאיר זמן לטיול ״תיירותי״ או טרק בסופו. גיליתי, שוב בקבוצת הפייסבוק של מל, שיש מרוץ הרים קטן של 35 ק"מ שנקרא  Tararua Mountain Race בדיוק יומיים לפני הטיול – מושלם! משום מה המארגנים דרשו שנרוץ בזוגות ושידכו אותי עם בן זוג מקומי – בחור בשם ריס בק (Rees Buck). כל אבני הפאזל הסתדרו ובתחילת חודש מרץ יצאתי למסע לניו זילנד.

המשך בשבוע הבא.

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.