תושבי הדרום מתמודדים עם האיום והמתח כבר שנים והוא הפך לצערנו לחלק מהשיגרה. כיצד ניתן לקיים מערך אימונים מסודר תחת איום מתמשך וחוסר ודאות? דיברנו עם כמה מאמני קבוצות ריצה על אימונים וכוננות מתמדת

הרקטה ששוגרה השבוע מעזה ופגעה בבית בשרון, קיבלה את תשומת הלב התקשורתית, אבל עבור תושבי הדרום, ובעיקר אלה המתגוררים בישובי עוטף עזה, מדובר בשיגרה מטרידה שלמרבה הצער הם כבר התרגלו אליה, והיא מחייבת אותם להתנהל במצב של כוננות מתמדת לריצה למיגונית הקרובה או לחדר הממ"ד.

בתוך השיגרה המתוחה הזאת פועלות בדרום לא מעט קבוצות ריצה, שמנסות לשמור על מסגרת האימונים על אף המצב ואיום הטילים מעזה. ניסינו לבדוק איתם כיצד ניתן לנהל שגרת אימונים כשהמצב לא יציב.

"השבוע חזרנו לצערנו לשגרת האזעקות" אומר איציק שעבן המאמן את קבוצת E-TEAM באשדוד. "כמאמן הייתי צריך לעשות שינויים והתאמות בהתאם למצב, כשהשאיפה היא לשמר את שגרת האימונים עם סיכון מינימלי עבור הרצים".

איך מצליחים לקיים אימונים בכל זאת?

"בחרתי לקיים את האימונים כסדרם אבל בסמוך למקום מוגן. בנוסף, רצנו ללא מוזיקה על מנת שבמקרה אמת נוכל לשמוע את האזעקות ולגשת למרחב המוגן באופן מיידי. לשמחתנו מרבית המתאמנים הגיעו לאימונים כרגיל. ברור לי שזו סיטואציה שמשבשת את השגרה אבל זו המציאות".


חלק מהקבוצה של כרמית לוי בן אדיבה שהגיעה לאימון בעוטף עזה

כרמית לוי בן אדיבה מאמנת קבוצות שונות בעוטף עזה, בין היתר ביישובים שער הנגב, שדרות, נתיבות ואופקים.

כיצד נראה השבוע האחרון מבחינת אימונים?

"אחרי שנים של חיים בצל הטילים והעפיפונים, אנחנו מבינים מתי יהיה שיבוש בשגרת החיים שלנו, ובעיקר בשגרת האימונים. ביום שני אחר הצהריים קיבלתי הודעה מקב״ט המועצה לבטל אימוני ילדים ונוער. התקשרתי אליו לברר לגבי קבוצות הריצה שיש לי במושבים, והוא המליץ לי לא לקיים אימונים כי אזור האימון שלנו קרוב לשדות החקלאיים ובין המושבים אין מיגוניות בדרך. בכל סבב כזה אני נאלצת לבטל אימונים".

יש אופציות אחרות במצב כזה?

"אין אלטרנטיבות מלבד ריצה בתוך המושב בין שתי מיגוניות (אחלה אינטרוולים למי שרוצה לשפר סיבולת). הממ"ד שלנו כבר מזמן הפך לחדר כושר ביתי – משפר גם כוח מתפרץ בזמן האזעקות. למתאמנים שלי המלצתי לרוץ בהליכון או להתאפק עד שנדע שקט. כמובן שאני לא ממליצה להם לרוץ בחוץ בשל סכנת חיים".

איך את באופן אישי משלבת את האימונים שלך עם המצב המתוח?

"אני אישית רצה באזורים שבהם יש מיגוניות, וברגע שמכריזים על הפסקת אש, אני טסה להשלים פערים. אמש קיימנו אימון משותף לשתי הקבוצות לנסות להשלים את הפער של שני האימונים שהתבטלו".


קבוצת RUNNING B7

בעוד ישראלים שגרים באזורים שלא נמצאים תחת איום, יוצאים לרוץ והדאגה שלהם היא במקרה הטוב אם הם ימצאו חנייה בנמל או לא, החבר'ה בדרום שחושבים בכל צעד שהם עושים איפה נמצאת המיגונית הבאה.
"אנחנו משתדלים לשמור על שיגרת האימונים ככל שניתן, ואף מוצאים מקומות שיאפשרו לנו להתאמן בבטחה עד כמה שניתן, כמו מגרש ליד גשר עם מעבר תת קרקעי או אפילו בחנייה תת קרקעית של קניון" אומר סרחיו אללוף, מאמן קבוצת RUNNING B7 מבאר שבע. "יחד עם זאת מכיוון שאנו בעלי משפחות עם ילדים, זה אך טבעי שחלק מהמתאמנים בכל זאת בוחרים שלא להגיע לאימון בתקופות מתוחות. לעיתים אני מכין מערך אימון מיוחד של כל מיני תרגילי כח וחיזוק עבור אלו שנשארים בבית. באימון האחרון השבוע שמענו קולות נפץ מרחוק. לצערנו זו השיגרה אצלנו בדרום, אך יש קבוצות ריצה שפועלות בעוטף שסובלות יותר מאיתנו, ולכן לא פעם הצענו להם להגיע להתאמן איתנו ב'באר שבע הבטוחה'".

לא ידוע מתי השיגרה המתוחה תסתיים, מה שבטוח זה שהרצים של הדרום צריכים לגלות גמישות ויצירתיות רבה כדי לשמור על שגרת אימונים סטנדרטית, ועל כך מגיע להם כל הכבוד, שהם לא מוותרים על ריצה למרות המצב.

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.