[highlight ]גילוי נאות: בניגוד לאתרים אחרים, הסקירות באתר לא ממומנות ע"י יבואנים[/highlight]

ה-Milestonepod הינו חיישן המוצמד לנעל ואוגר נתונים שונים על הריצה, שמטרתם לשפר את ביצועי הרץ בפרמטרים השונים.

על פי נתוני היצרן הפוד אוגר עד 20 שעות ריצה, אורך חיי סוללה 4-6 חודשים והוא מספק את הנתונים הבאים על כל ריצה:

  • מעקב אחר אורך חיי הנעל
  • מרחק
  • זמן
  • הוצאה קלורית
  • מספר צעדים כללי
  • קצב ריצה
  • מנח הרגל על הקרקע – נחיתה על העקב \ על מרכז כף הרגל \ על קידמת כף הרגל
  • מספר צעדים בדקה
  • הכח המופעל על הגוף בנחיתה – Rate of impact
  • זמן השהייה על הקרקע – Ground Contact
  • אורך צעד
  • הנפת הרגל – המרחק של העקב מהקרקע בזמן שהרגל באוויר.
  • אפקטיביות בריצה – תוצאה משוקללת של כל הפרמטרים הנ"ל.

00
אופן השימוש 

הפוד קל לשימוש. לאריזה מצורפת סוללה אותה יש להכניס לתוך המכשיר.
לאחר שהורדתם את האפליקציה לטלפון שלכם, תוכלו להזין אליה את הנתונים שלכם ושל הנעל אליה יוצמד הפוד. לאחר שסינכרנתם את הטלפון והפוד, מצמידים את הפוד לנעל באמצעות הקליפס, מסובבים אותו חצי סיבוב והוא ננעל ומוכן לשימוש. לפני כן מומלץ לנער את הפוד ימינה ושמאלה כדי לוודא שהוא אכן פועל – נורה ירוקה נותנת אינדיקציה שהכל תקין, ולמעשה מרגע זה לא צריך לעשות כלום, ברגע שתתחילו לרוץ הוא יקלוט את הנתונים שלכם.

לאחר הריצה וודאו שה- Bluetooth בטלפון שלכם פועל, כנסו לאפליקציה ולחצו על כפתור הסנכרון. כעבור כמה שניות תוצג לכם הריצה האחרונה שלכם בסיכום כללי. לחצו על Tap for details כדי להיכנס לניתוח מפורט יותר של הריצה שלכם.

כיצד בדקנו

הבדיקה של הפוד בוצעה על אותה נעל למרחק מצטבר של 135 ק"מ. לאחר הריצה הראשונה עם הפוד, ביצענו סינכרון לאפליקציה וקיבלנו נתוני מרחק לא מדוייקים. בהנחה שאתם יודעים במדוייק את המרחק שרצתם בריצה הראשונה, מומלץ לכייל (Calibrate) את המרחק דרך האפליקציה לאומדן טוב יותר בעתיד. בכל מקרה, נתוני היצרן מבטיחים דיוק של כ- 90 אחוזים באומדן המרחק.

total
בכל הריצות שביצענו, מדידת המרחק לא היתה מדוייקת (ארוכה יותר או קצרה יותר) ממה שרצנו בפועל, ולכן כמכשיר למדידת מרחק לא ניתן להסתמך על ה-Milestonepod. מכאן נגזרים עוד כמה פרמטרים כגון קצב ריצה, זמן כללי, צעדים וקלוריות שגם הם בגדר אומדן בלבד.

foot
Foot Strike – נתון חשוב לכל מי שמבקש לרוץ יעיל יותר, המלמד אותנו על איזה חלק בכף הרגל אנחנו נוחתים. כפי שניתן לראות בדוגמה, כ-80% מהצעדים בוצעו על מרכז כף הרגל, 17% על קדמת כף הרגל ו-4% על העקב.
cadence
Cadence – קצב צעדים ממוצע לדקה. הפוד נותן לנו את קצב הצעדים הממוצע ואת קצב הצעדים הכי טוב שהיה לנו בריצה הספציפית. ההמלצה היא לכ-180 צעדים בדקה.
ground-contact
Ground contact – נתון המציין את הזמן הממוצע שבו הרגל נמצאת על הקרקע באלפיות השנייה. על פי האפליקציה, הנתון של רצי עילית הוא מתחת ל-200.
rate-of-impact
Rate of impact – הנתון הזה מלמד עד כמה מהר מועבר כח מהקרקע לרגליים או במילים אחרות מהי עוצמת הנחיתה של הרגל. ככל שהעוצמה גבוהה יותר, הדבר עלול להוביל פציעות.
stride-length
Stride length – אורך הצעד.

leg-swing
Leg Swing – מודד את המרחק בין העקב שבאויר לבין הקרקע. ניתן לראות בדוגמה המצורפת שהרמת העקב היא נמוכה מאד (99% מהזמן). הרמת עקב גבוהה נחשבת ליעילה יותר.

runeficiancy

Runficiency – שיקלול של כל הפרמטרים לכדי ציון כללי.

השורה התחתונה 

ה-Milestonepod הוא מכשיר קל ונוח לשימוש. הפרמטרים שהוא מודד ומציג יכולים לסייע לרצים בכל הרמות (מתחילים ומנוסים) לשפר את הסגנון שלהם, להבין מהן נקודות החולשה שלהם ולמדוד שיפור והתקדמות במהלך הזמן. עניין מדידת המרחק הוא שולי בעייני – יש חלופות חינמיות (כגון אפליקציות) למי שאין שעון GPS ומעוניין במדידת מרחק מדוייקת יותר. מומלץ!

ציון: 8.5

*** כל מוצר שקיבל ציון 8 ומעלה בהחלט שווה לנסות

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.