חברת Kiwami, שידועה בעיקר בזכות חליפות הטריאתלון שלה, פיתחה טייץ לריצות שטח, שהחידוש הגדול שהוא מביא הוא היכולת לשאת את מקלות הריצה על החלק החיצוני של הירך. האם זה נוח? כל התשובות בסקירה

גילוי נאות: בניגוד לאתרים אחרים, הסקירות באתר לא ממומנות ע"י יבואנים

יש פתרונות רבים לנשיאת מקלות עבור רצי שטח שזקוקים להם במשך שעות רבות. רוב הפתרונות הן בצורת חגורת מותניים, מנשא מקלות בגב או בווסט הריצה. חברת Kiwami פיתחה טייץ לריצות שטח, שניתן לשאת עליו את מקלות הריצה על החלק החיצוני של הירך.

בחנתי את הטייץ בכ-10 ריצות שטח – כולן בין 3-5 שעות ובהן היה שימוש במקלות לסרוגין.

תכונות ומאפיינים

הטייץ של Kiwami יושב גבוה על הגוף כך שחלקו העליון חובק את המותן. יש לו 8 כיסים במיקומים שונים ובגדלים שונים: 3 כיסים על חגורת המותן, 2 כיסים בצדדים בחלק העליון ו-2 כיסים תחתונים. במרכז הגב יש כיס נוסף, הוא רוחבי, גדול מאובטח ברוכסן.

הטייץ בנוי מסוגים שונים של בדים: יש לו בד דוחה מים ברובו ובחלקו העליון בד גמיש ורך בצד הפנימי. כל התפרים הם שטוחים למניעת שפשפות ועל הטייץ יש רצועות קומפרשן מלפנים ומאחור.

יתרונות 

אין ספק שהיתרון הגדול בטייץ הזה הוא מיקום המקלות. כמי שרץ לא מעט מרוצים עם חגורת מקלות או עם מנשא גב למקלות, השליפה וההכנסה שלהן תמיד היתה כרוכה בהתעסקות מסויימת. בטייץ הזה המיקום הוא אידיאלי: בשניות ניתן לשלוף את המקלות ולפתוח אותן לעבודה וגם פעולת הקיפול מהירה ומאפשרת להמשיך ולרוץ. למעשה מדובר בשני מוצרים בחבילה אחת (טייץ עם מקום אכסון ואמצעי לנשיאת מקלות), שבמצב רגיל נקנים בנפרד.

הכיסים המרובים מאפשרים לאחסן בהן מה שתצטרכו בריצה. רצתי עם הטייץ הזה כשעליי ווסט, כך שהשתמשתי בכיסים בעיקר לאחסון עטיפות של ג'לים וחטיפים. הכיס עם הרוכסן שממוקם מאחור מתאים לאכסון טלפון או מפתחות. הטייץ עצמו נוח באזור הרגליים, הוא צמוד לגוף אבל לא צמוד מדי ומאפשר תנועה רציפה. הבד שומר על איכותו גם לאחר הכביסות.

חסרונות

נוחות בריצה עם מקלות מקופלים – כל מי שראה אותי רץ עם הטייץ הזה שאל אם זה נוח לרוץ ככה עם המקלות. התשובה היא מורכבת. רוב מותגי המקלות מייצרים מקלות בעלי ידית אחיזה, שהיא כשלעצמה די עבה. ידית האחיזה נכנסת לכיס התחתון של הטייץ, שלו גומי חזק המצמיד את הידית לרגל. לאורך זמן זה הופך להיות לא נוח ומציק במהלך הריצה. אם שמים את המקלות הפוך, כך שהשפיץ בכיס התחתון, החיכוך עלול לקרוע את הבד.
אם אתם משתמשים במקלות של חברת LEKI, שהם בעלי ידית צרה, סביר להניח שיהיה לכם יותר נוח, אבל אצל הרוב המוחלט של יצרני המקלות הידית די עבה.
דבר נוסף שצריך לקחת בחשבון הוא זמן השימוש במקלות בריצה נתונה. תחשבו כמה זמן מתוך הריצה שלכם המקלות יהיו עליכם וכמה בשימוש. אם מדובר בזמן קצר יחסית שהן יהיו עליכם ייתכן והשימוש בטייץ הזה בא בחשבון. אם מדובר בזמן ארוך, סביר שזה לא יהיה לכם נוח.

חגורת המותן – לטייץ יש חגורת מותן שיושבת מאוד גבוה, ומגיעה כמעט עד הטבור. לי באופן אישי זה הפריע במהלך הריצה ויצר שפשופים במותניים.

מעבר בשטחים סבוכים – בתנועה בשטחים סבוכים המקלות משתפשפים בכל שיח קרוב.

סיכום

הטייץ לריצות שטח של חברת Kiwami מביא איתו חשיבה חדשה לגבי נשיאת מקלות בריצות שטח. הרעיון טוב בעיניי ומאוד פרקטי בגלל מיקום המקלות והנוחות בשימוש אבל הביצוע לוקה בחסר. הטייץ לא יתאים לרוב סוגי המקלות והוא לא נוח בשימוש לריצות ארוכות (3 שעות ומעלה). הייתי מוותר על כל חגורת המותן העליונה ומעביר את הכיסים שבה לחלק התחתון.

בשורה התחתונה: הרעיון נחמד אבל יש עוד מה לשפר בו.

ציון: 7

*** מוצר שקיבל ציון מ-8 ומעלה בהחלט שווה לנסות

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.